ترامپ: توافق تجاری با سئول در گرو مذاکره با پیونگ‎یانگ است


ترامپ: توافق تجاری با سئول در گرو مذاکره با پیونگ‎یانگ است

اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا برای باج‌گیری هرچه بیشتر در جریان مذاکره سئول-پیونگ‎‌یانگ-واشنگتن، تهدید کرد که اجرای توافق تجاری با کره جنوبی را به تعویق خواهد انداخت.

به گزارش مهر به نقل از آناتولی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید اجرای توافق تجارت آزاد با کره جنوبی را مادامیکه نتیجه مذاکره با کره شمالی مشخص نشده، به تعویق خواهد انداخت.

 

وی در توجیه تصمیم خود گفت: این به منزله یک کارت برنده است و می‌خواهم مطمئن شوم که در برخورد با همه، عدالت رعایت می‌شود! در رابطه با کره شمالی خیلی خوب پیش می‌رویم. تا ببینیم چه پیش می‌آید.

 

گفتنی است واشنگتن-سئول اوایل هفته جاری میلادی برای بازبینی توافق تجاری خود به توافق رسیدند تاجایی که تغییرات مورد نظر می‌تواند در مقوله تجارت اتومبیل و صادرات فولاد، به نفع کره جنوبی تمام شود.

 

اما، از دیروز که هفتم اردیبهشت به عنوان تاریخ دقیق دیدار «کیم جونگ اون» و «مون جائه این» رهبران کره شمالی و جنوبی اعلام شد، ترامپ برای اعمال فشار بر سئول، به فکر گروگان گرفتن توافق تجاری افتاد.

 

البته، هنوز مشخص نیست باج‌خواهی وی از کره جنوبی به چه صورت خواهد بود.

 

این درحالی است که احتمالا کیم و ترامپ نیز در ماه میلادی می، با یکدیگر دیداری خواهند داشت که البته نتیجه آن هم با توجه به عدم عقب‌نشینی پیونگ‌یانگ از مطالبات هسته‌ای خود، در هاله‌ای از ابهام است.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.