ترامپ: تعطیلی دولت آمریکا ادامه می یابد

ترامپ: تعطیلی دولت آمریکا ادامه می یابد

ترامپ: تعطیلی دولت آمریکا ادامه می یابد

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,   ترامپ
رئیس جمهوری آمریکا برای تداوم تعطیلی دولت این کشور تا زمان لازم برای تامین بودجه دیوار مرزی با مکزیک توسط کنگره، اعلام آمادگی کرد. 

به گزارش  ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در دیدار سرزده خود با نظامیان آمریکایی در عراق اعلام کرد حاضر است تا زمانی که لازم باشد تعطیلی دولتش را ادامه دهد.

 

ترامپ در پنجمین روز تعطیلی دولتش تاکید کرد تا زمانی که کنگره بودجه مورد درخواست وی برای ساخت دیواری در مرز آمریکا با مکزیک را تامین نکند، این تعطیلی ادامه خواهد داشت.

 

وی که پیشتر برای یک تعطیلی طولانی مدت اعلام آمادگی کرده بود، در پاسخ به این پرسش که تا چه زمانی حاضر است برای دستیابی به هدف مورد نظرش صبر کند، گفت: تا هر وقت که طول بکشد.

 

رئیس جمهوری آمریکا «نانسی پلوسی» رهبر اقلیت دمکرات در مجلس نمایندگان این کشور را مقصر تعطیلی دولت دانست چرا که حاضر به تامین بودجه لازم برای دیوار مرزی نیست.

 

ترامپ خواستار ۵ میلیارد دلار بودجه برای ساخت این دیوار است اما دمکرات های کنگره آمریکا تنها با ۱٫۳ میلیارد دلار موافقت کرده اند و تامین بودجه کامل را به بازگرداندن قانون داکا مشروط کرده اند.

 

قانون داکا در زمان باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای حمایت از کسانی که در کودکی توسط والدین مهاجرشان به صورت غیرقانونی به ایالات متحده آورده شده اند، تصویب شد اما ترامپ سال گذشته آن را لغو کرد.

 

سنای آمریکا هفته گذشته بودجه ای کوتاه مدت برای پیشگیری از تعطیلی دولت تصویب کرد اما پیش از تایید آن در مجلس نمایندگان، ترامپ اعلام کرد که حاضر به امضای آن نخواهد بود.

همین امر باعث شد که قانون بودجه کوتاه مدت در ضرب الاجل خود تصویب نشده و بخش هایی از دولت آمریکا از بامداد شنبه (به وقت واشنگتن) تعطیل شود.

 

تعطیلی دولت سبب شد حدود ۸۰۰ هزار کارمند بخش های وزارت امنیت داخلی، حمل و نقل و برخی دیگر از سازمان های دولتی آمریکا به مرخصی اجباری بدون حقوق بروند.

 

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.