ترامپ بار دیگر چین را تهدید کرد


ترامپ بار دیگر چین را تهدید کرد

اخبار,اخبار بین الملل

‘دونالد ترامپ’ رییس جمهوری آمریکا یک بار دیگر تهدید کرد اگر توافق واقعی با چین حاصل نشود، کالاهای وارداتی این کشور را مشمول تعرفه ۲۵ درصدی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، روزنامه اپل هنگ کنگ روز جمعه گزارش کرد: ترامپ در مصاحبه با خبرنگاران همچنین تصریح کرده است تا قبل از تفاهم در جنگ تجاری، دیداری با ‘شی جین پینگ’ همتای چینی خود نخواهد داشت.

 

این در حالی است که پیشتر رسانه های آمریکایی از قول او نوشته بودند تا پایان ماه جاری میلادی و پیش از پایان آتش بس ۹۰ روزه در اول مارس، سران دو کشور با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

 

با این وصف رییس جمهوری آمریکا که خود را مرد تعرفه ها خوانده است می گوید: قبل از روز اول مارس که این آتش بس پایان می یابد بعید است دیداری صورت گیرد.

اگر دو طرف نتوانند تا آن زمان به گفته وی به یک توافق واقعی برسند آن زمان آمریکا ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالاهای وارداتی از چین را تحت تعرفه ۲۵ درصدی قرار خواهد داد.

 

‘لری کودلوو’ مشاور جدید اقتصادی و تجاری کاخ سفید هم در اظهاراتی که نشان دهنده اختلافات فراوان دو کشور است گفت: اصلا معلوم نیست طرفین در پایان این مهلت توافقی حاصل کنند زیرا فاصله و شکاف بزرگی میان آنها وجود دارد.

 

در ماه جاری میلادی هیات های چینی و آمریکایی در واشنگتن درباره رسیدن به توافق با یکدیگر گفت و گو کردند اما اظهار نظر خاصی درباره نتیجه مذاکرات نداشتند در شرایطی که طرف چینی آن را سازنده توصیف می کرد، آمریکا هم بر ادامه آن تاکید می ورزید اما این نخستین بار پس از آن گفت و گوها است که آمریکا بتدریج موضع سختگیرانه تری در قبال پکن می گیرد.

 

از سوی دیگر اظهار نظر تازه ترامپ نشان دهنده چرخش آشکار از مواضع قبلی است او پیشتر در توئیتی اعلام کرده بود تا زمانی که با دوست خود ‘شی جین پینگ’ دیدار نکند، توافقی در کار نخواهد بود.

 

ترامپ می گوید: چین باید به تجارت ناعادلانه پایان دهد از دزدیدن فرصت های شغلی آمریکایی ها دست بردارد و تلاش را برای نقض حق مالکیت معنوی متوقف کند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *