تدوین و ابلاغ منشور گفت‌وگوی سیاسی را به فال نیک می‌گیریم


تدوین و ابلاغ منشور گفت‌وگوی سیاسی را به فال نیک می‌گیریم

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,قاسم میرزایی نکو
یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، گفت: اقدام وزارت کشور در تدوین منشور گفت‌وگوی سیاسی و ابلاغ آن را به استانداران به فال نیک می‌گیریم.

قاسم میرزایی نکو در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ابلاغ منشور گفت‌وگوی سیاسی از سوی وزارت کشور به استانداران در جهت تقویت رابطه بین دولت و تشکل های سیاسی و صنفی، بیان کرد: این منشور نشات گرفته از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب است که معاون سیاسی وزارت کشور رئیس این کمیسیون است. در این کمیسیون مطرح شده که احزاب باید بتوانند با یکدیگر گفت‌وگو کنند و الزاما خط خاصی نباشد.

 

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در ادامه با بیان اینکه «احزاب در بعضی از مسائل مهم کشور باید به جمع بندی برسند» گفت: امروز ۸۰ درصد مسائل مشترک و ۲۰ درصد آن صنفی و مخصوص خود تشکل هاست. اینکه وزارت کشور چنین بخشنامه ای را تدوین و به همه استانداران ابلاغ کرده است را باید به فال نیک گرفت که در شهرستان ها نیز این موضوع شکل بگیرد.

 

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی افزود: گفت‌وگو یک بحث اساسی است. ما هرچه بتوانیم با یکدیگر گفت‌وگو کنیم بهتر از این است که از دور یکدیگر را تضعیف کنیم و یا علیه یکدیگر اقدامی داشته باشیم.

 

میرزایی نکو با اشاره به اینکه «در این منشور ذکر شده دولت خود را عقل کل نمی داند و علاقه مند است که با عقل جمع کشور را اداره کند» گفت: منظور این است که افراد در همه محورها باید جمع بندی داشته باشند. ممکن است یک مدیر اجرایی و یا مدیر یک قوه در یکسری از مسائل نظر خاصی داشته باشد، ولی اگر عقل سیاسی جمعی یک مسئله را دنبال کند به نتیجه بهتری خواهد رسید.

 

ناظر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، گفت: تا به امروز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در زمینه گزارش کنگره ها و تمدید پروانه و یا ثبت پروانه جدید فعالیت داشته است، در حالی که از نظر من نقش عمده این کمیسیون باید توجه به نکاتی باشد که در این منشور به آن اشاره شده است. ما هرچه بیشتر بتوانیم جلسات کمیسیون را به سمت گفت‌وگوی احزاب ببریم، تا احزاب جایگاه خود را پیدا کنند عملکرد موفق تری خواهیم داشت. هرچه بیشتر احزاب جایگاه خود را پیدا کنند، مشکلات و مسائل سیاسی به نوبه خود بهتر مورد تجزیه و تحلیل و رفع و رجوع، قرار می گیرد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.