تداوم حضور پلیس در بازار ارز/ برخورد با دانه درشت ها


تداوم حضور پلیس در بازار ارز/ برخورد با دانه درشت ها

  اخبار اجتماعی  ,خبرهای   اجتماعی  ,پلیس
اواخر بهمن ماه امسال بود که با نابسامان شدن بازار ارز در کشور و به خصوص تهران پلیس آگاهی عملیاتی گسترده را برای برخورد با دلالان و صرافی‌های غیرمجاز آغاز کرد و همزمان با اجرای آن قیمت دلار بیش از ۱۰۰ تومان ارزان تر شد، با گذشت حدود دو هفته از اجرای این طرح رییس پلیس آگاهی ناجا از ادامه فعالیت این طرح پلیس و برخی نتایج آن گفته است. 

سردار محمدرضا مقیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حضور پلیس در بازار ارز، اظهارکرد: ما تمام تلاشمان را می کنیم که از ایجاد توهم در بازار ارز، ایجاد بازار سیاه و شلوغ کردن در مراکز خرید و فروش و … جلوگیری کنیم و سعی ما بر این است که چنین اتفاقی نیفتاد که خوشبختانه تا الان هم موفق بودیم. 

 

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح هماهنگی کاملی میان پلیس و بانک مرکزی اعم از کارشناسان بانک مرکزی و مجموعه رییس کل بانک مرکزی وجود دارد، ادامه داد: هر جایی که لازم باشد و ما بتوانیم تاثیرگذار باشیم حضور خواهیم داشت. 

 

رییس پلیس آگاهی ناجا درباره اینکه آیا برخورد با دلالان ارز تنها در تهران انجام می‌شود، گفت: طبیعتا اجرای چنین طرح هایی در تهران تاثیرگذار است اما اگر در نقاط دیگری هم از کشور این اتفاق بیفتاد ما می توانیم کمک کنیم و این آمادگی در پلیس آگاهی ناجا وجود دارد. 

 

مقیمی درباره تاثیر اقدامات پلیس در کاهش قیمت ارز نیز گفت: قیمت‌ها واقعی‌تر شده، اما ما نمی‌توانیم و در حوزه وظایف ما نیست که در این زمینه چیزی بگویم این بانک مرکزی است که باید در این زمینه نظر بدهد و سعی ما هم این است که آن چیزی را که مدنظر بانک مرکزی است انجام دهیم.

 

رییس پلیس آگاهی ناجا با تاکید بر اینکه پلیس حداقل تا آخر سال بر بازار ارز نظارت دارد، گفت: با توجه به درخواستی که از ما شده تا آخر سال هستیم و انشاالله از سال آینده تصمیمات اقتصادی در این زمینه تاثیرگذار خواهد بود.

 

مقیمی درباره فروش ارز در فضای مجازی و فعالیت دلالان در این فضا به ایسنا گفت: سعی بر این است که این اتفاق رخ ندهد و پلیس نیز در جاهایی که به صورت رسمی و علنی ارز را به فروش می رسانند حضور داشته و با متخلفان و مراکز و افراد غیرمجاز برخورد می کند، در کارگروه پلیس علاوه بر پلیس آگاهی، عوامل پلیس فتا و پلیس امنیت هم حضور دارند.

 

وی درباره تعامل دولت و پلیس نیز گفت: مجموعه پلیس سعی کرده که به دولت کمک کند ، سعی بر این است که ان شاالله قیمت واقعی داشته باشیم تا آخرسال. همانطور که گفتم سعی ما تعامل و تفاهم با بانک مرکزی است و در این خصوص هم فعالیت می کنیم.

 

رییس پلیس آگاهی ناجا درباره افراد دستگیر شده و دستگیری دانه درشت ها نیز گفت: افراد موثری در این قضیه دستگیر شدند و ما در این دوره به صورت هدفمند طرح دستگیری را اجرا کردیم.  از قبل کار اطلاعاتی انجام گرفت و همینطوری وارد بازار ارز نشدیم، چرا که می خواستیم افراد موثر را شناسایی و دستگیر کنیم.

 

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.