تخت روانچی: آینده برجام به رفتار اروپا بستگی خواهد داشت

تخت روانچی: آینده برجام به رفتار اروپا بستگی خواهد داشت

تخت روانچی: آینده برجام به رفتار اروپا بستگی خواهد داشت

اخبار,اخبار سیاست خارجی,تخت روانچی

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در سخنرانی خود برجام را یک دستاورد مهم بین المللی دانست، و بر ضرورت عمل به تعهدات از سوی تمامی طرف‌های این توافق تأکید کرد.

به گزارش تسنیم، مجید تخت روانچی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور که برای شرکت در پیش سمینار سومین کنفرانس امنیتی تهران به بروکسل سفر کرده بود، صبح روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه ۱۳۹۷ (۱۰ اکتبر ۲۰۱۸) در جمع نمایندگان پارلمان اروپایی در محل این پارلمان حاضر و به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

در این نشست که با حضور اعضای کمیسیون روابط خارجی و کمیسیون تجارت بین الملل پارلمان اروپایی برگزار گردید، ابتدا تخت روانچی به بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال برجام پرداخته و در ادامه به پرسش‌های حدود ۲۰ نفر از نمایندگان پارلمان اروپایی از گروه های مختلف پاسخ داد.

 

وی در سخنرانی خود برجام را یک دستاورد مهم بین المللی دانست، و بر ضرورت عمل به تعهدات از سوی تمامی طرف‌های این توافق تأکید کرد. معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور همچنین با اشاره به اهمیت روزهای آتی در ارائه طرح‌ها و ابتکارات عملی از سوی اتحادیه اروپا اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خود در قبال این توافق عمل کرده، ولی متأسفانه چنین شرایطی را از سوی سایر اطراف این توافق شاهد نیستیم.

 

وی در ادامه اظهار داشت آینده برجام به رفتار اروپا بستگی دارد و امیدواریم با تضمین عملی منافع جمهوری اسلامی ایران شاهد تداوم این دستاورد مهم بین المللی باشیم.

 

در ادامه این نشست روسای کمیسیون‌های روابط خارجی و تجارت بین الملل پارلمان اروپایی طی سخنانی با اشاره به تلاش گسترده اتحادیه اروپا برای حفظ برجام اظهار امیدواری کردند ابتکارات و اقدامات این اتحادیه بتواند خسارات ناشی از خروج آمریکا از توافق را جبران نماید.

 

نمایندگان مختلف نیز به اظهار نظر درباره برجام و روابط ایران و اروپا پرداختند. نمایندگان مذکور خروج آمریکا از برجام را تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی عنوان و سیاست‌ها و رفتار دولت آمریکا را غیرقابل قبول دانسته و تأکید کردند که سیاست‌های قلدرمآبانه آمریکا برای نمایندگان پارلمان اروپایی قابل قبول و قابل تحمل نخواهد بود. نمایندگان مذکور همچنین انزوای آمریکا را ناشی از این رویکرد غلط دانستند.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.