تحقیق در مورد چرا برخی فلزها را فلزهای قلیایی خاکی نامیده اند

تحقیق در مورد چرا برخی فلزها را فلزهای قلیایی خاکی نامیده اند

تحقیق-در-مورد-چرا-برخی-فلزها-را-فلزهای-قلیایی-خاکی-نامیده-اندلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۲
‏چرا برخی فلزها را فلزهای قلیایی خاکی نامیده اند؟
‏واژه خاکی از نظر تاریخی برای بیان این مطلب بوده است که بسیاری از ترکیبهای این عنصرها در آب انحلال پذیرند. چند مورد از کاربردهای و‏ ‏ویژگی های منیزیم از این قرار است:
‏منیزیم به طور گسترده به صورت کربنات و دولومیت و همچنین به صورت سیلیکات در کانیهایی چون ازبست (یعنی پنبه سوز) در آب دریا وجود دارد.
‏منیزیم از آب دریا بدست میاید. یون منیزیم به میزان۳۱/. درصد در آب دریا‏ ‏وجود دارد. این یون را ابتدا توسط آب آهک بصورت منیزیم هیدروکسید رسوب‏ ‏می دهندوبعد آن را در هیدروکلریک اسید حل می کنند. از تغلیظ محلول اخیرنمک‏ ‏منیزیم متبلور می شود. از الکترولیز مذاب این دولومیت کلسینه شده با آلیاژ آهن -‏ ‏سیلیسیم در دمای ۱۱۵۰ می باشد. منیزیم با آب سرد واکنش نمی دهدولی بااب‏ ‏گرم واکنش می دهد . آلیاژچرخ های اتومبیل های مسابقات اتومبیل رانی ترکیبی است از آلیاژفلزهای منیزیم و آلومینیم و علت آن هم سبک بودن و محکم بودن و
‏مقاوم بودن این آلیاژ است. اگر سطح فلز منیزیم درمجاورت هوا قرار گیرداین‏ ‏فلز با اکسیژن وارد واکنش شده و منیزیم اکسیدتشکیل می شود . فلز منیزیم ازجمله‏ ‏فلز های سبک ومقاوم است و به این دلیل از آلیاژهای آن با آلومینیم در ساخت بدنه‏ ‏هواپیماها و موشک ها استفاده می شود.منیزیم در مجاورت شعله با نور خیره کننده‏ ‏ای می سوزد و به همین دلیل در تهییه ی فشفشه ها و مواد آتش بازی کاربرد دارد‏ ‏و همچنین از گرد یا نوار آن در عکاسی به عنوان منبع نور شدیداستفاده می شود.

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.