تحقیق در مورد مدار فرمان

تحقیق در مورد مدار فرمان

تحقیق-در-مورد-مدار-فرمانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مدار فرمان(قسمت۲)
‏بسم الله الرحمن الرحیم
‏در ضمن دباره متذکر میشوم که این سری مقالات از صفر شروع شده است و ‏برای افرادی که اطلاعات کمتری دارن مفید است. بیشتر این مطالب برگرفته از کتاب ‏فرمانهای الکتریکی مهندس مشکانی و برق صنعتی میباشد.
‏شستی استاپ استارت و سلکتور ‏سوئیچ های فرمان
‏شستی ها از جمله وسایل فرمان هستنند که تحریک آنها به وسیله دست ‏انجام میگیرد و در انواع مختلف و برای کاربردهای متفاوت طراحی می شوند.
‏شستی که ‏پس از تحریک،دو کنتاکت وصل را قطع میکنند استاپ(قطع) و شستی هایی که پس از تحریک دو ‏کنتاکت،قطع را وصل می کنند شستی استارت (وصل) نامیده می شوند. شستی های که هر دو ‏عمل را در یک زمان انجام می دهند،به شستی استارت استاپ یا دوبل معروف هستنند یعنی ‏با فشار کلید دو کنتاکت باز بسته و دو کنتاکت بسته باز می شود.
‏تصویر چند کلید ‏استاپ استارت و در یکی از عکس ها یک کاربرد اونو به نمایش گذاشته شده در ضمن در ‏عکسی که سه کلید دارد کلید وسطی دوبل می باشد.
‏رله اضافه بار(حرارتی یا ‏بیمتال)
‏دستگاه های الکتریکی را باید در مقابل خطرات و خطاهای احتمالی حفاظت ‏کرد.یکی از راه های حفاظت موتورهای الکتریکی ،استفاده از رله حرارتی و رله مغناطیسی ‏است رله حرارتی موتور را در مقابل اضافه بار حفاظت میکند.
‏رله اضافه باری جهت ‏کنترل جریان موتورهای الکتریکی بکار میرود و یک نوع رله حفاظتی است.
‏این رله از ‏دو فلز مختلف الجنس که ضرایب انبساط طولی مختلفی دارند تشکیل شده است. به اطراف این ‏دو فلز به هم چسبیده ،یک رشته سیم حامل جریان الکتریکی پیچیده شده را طوری تنظیم ‏کرد که در اثر افزایش کم جریان ،دستگاه مربوطه بدون دلیل و به سرعت قطع نشود با ‏استفاده از این منحنی ها همچنین می توان آنرا طوری تنظیم کرد که زمان قطع زیاد شده  ‏و عبور جریان اضافی موجب صدومه به دستگاه نشود.
‏شرایط کار این رله ها ‏از(۲۰-)درجه تا (۶۰+)درجه سانتی گراد متغیر است .
‏رله مغناطیسی
‏رله مغناطیسی ‏نیز برای کنترل جریان به کار می رود . اصول کار این رله بر اساس پدیده مغناطیس پایه ‏گذاری شده است .
‏از این رله برای قطع جریان های اتصال کوتاه استفاده می شود.می ‏دانیم که یک اتصال کوتاه باید سریع قطع شود بنابر این در چنین موقعیتی نمی توان از ‏رله اضافه باری(حرارتی)استفاده نمودچون گرم شدن بیمتال رله به یک زمان نسبتا طولانی ‏نیاز دارد.
‏این رله از یک هسته مغناطیسی که اطراف آن چند دور سیم پیچیده شده ‏تشکیل گردیده است.عبور جریان اتصال کوتاه باعث مغناطیس شدن و جذب اهرم قطع می ‏شود.این رله را به طور مجرا به ندرت مورد استفاده قرار می دهند و در کلیدهای ‏اتوماتیک از آنها بهمراه رله های حرارتی بهره می گیرند.
‏لامپ های سیگنال
‏لامپ های علامت دهنده یا لامپ های سیگنال در ‏کلیه دستگاه های صنعتی و تابلو های توزیع و تابلو فرمان به کار میروند. نوع استفاده ‏از این لامپ متفاوت است .این لامپ به عنوان لامپ خبر استفاده می شود و میتوان روشن ‏بودن،خاموش بودن و یا عیب دستگاه و…را نشان دهد.
‏چراغ های مورد استفاده در ‏مدار فرمان ،یک چراغ کم قدرت (۲/۱تا۵وات)است که با ولتاژهای مختلف از ۲۴تا ۲۲۰ولت ‏کار میکند.این چراغ ها معمولا در سه رنگ استاندارد قرمز،سبزو نارنجی ساخته می ‏شوند.
‏برای مثال در کارخانه ای که تعداد زیادی موتور در آن واحد مشغول به کار ‏بوده  و فواصل آنها تا تابلوی کنترل نسبتا زیاد باشد،از چراغ قرمزی که توسط کنتاکت ‏بازی از کنتاکتور اصلی موتور روشن می شود استفاده می کنند.با استفاده از کنتاکتهای ‏باز کنتاکتور می توان چراغ سبزی را که نمایشگر حالت خاموشی مدار است روشن نمود.در ‏ن‏قشه ها برای نمایش چراغ سیگنال از حرف h ‏استفاده می شود.
‏تصویر چند لامپ سگنال ‏از جلو و ساختمان آن

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.