تحقیق در مورد سلامت دندان از نطفه تا آخر عمر

تحقیق در مورد سلامت دندان از نطفه تا آخر عمر

تحقیق-در-مورد-سلامت-دندان-از-نطفه-تا-آخر-عمر
سلامت دندان از نطفه تا آخر عمر

در قسمت اول و دوم ضمن بیان مقدمه، مسائل دهان و دندان، ساختمان دندان از نظر ظاهری و تشریحی و همچنین بافت های نگهدارنده دندان و لثه و مشکلات احتمالی آنها مطالبی از نظر خوانندگان محترم گذشت .در این قسمت بیشتر با رشد و نمو دندان ها ، دوره های دندانی ( شیری و دائمی و مختلط )‌ و مشکلات و عوامل موثر بر رویش دندان بحث خواهیم کرد .

( قسمت سوم )
۲) تکامل دندانی
شروع متمایز شدن سلول های اولیه دندان از هفته ششم جنینی می باشد . مراحل جوانه ، کلاهی شکل ، زنگی شکل و کلسیفیه ( جذب مواد معدنی )و شکل گیری اساسی همه قبل از تولد انجام می گیرد . دندانهای پیش میانی فک پائین و بالا حدود هفته یازدهم جنینی شکل اختصاصی خود را می گیرند. ثنایا های طرفی بین هفته سیزده و شانزدهم ،نیش ها هفته هفدهم و شکل گیری ،تشکیل قله های سطح جونده دندانهای آسیا ی شیری(کاسپ) بین از هفته دوازدهم تا سی و چهارم اتفاق می افتد . و در ادامه ریشه های دندانها مراحل تکاملی خود را طی می نمایند . به همین خاطر مسائل دوران بار داری ، سلامت عمومی مادر ، تغذیه ، مسائل روحی مادر حتی نحوه خوابیدن وی در سلامت دندان از نظر دندانپزشکی بسیار مهم بوده و همیشه پزشکان و دندانپزشکان بر مشاوره پزشکی و دندانپزشکی قبل از تصمیم به بارداری و معاینه مداوم برنامه ریزی شده در حین بارداری تأکید می نمایند . مصرف فولیک اسید ، آهن و کلسیم در دوران بارداری کمک بسیار زیادی به رشد و نمو و مقاومت دندان جنین می کند .
دندانهای شیری
هر فردی در طول زندگی خود دو سری دندان دارد: دندانهای شیری و دائمی . دندانهای شیری از سن ۶ ماهگی تا ۳۰ ماهگی در دهان رویش می‌یابندو از آن به بعد تا ۶ سالگی فقط دندان شیری در داخل دهان کودک وجود دارد که به دوره دندان شیری نیز معروف است . از سن ۶ تا ۱۲ سالگی به مرور این دندانها می‌افتند ( دوران دندانی مخلوط که در دهان کودک در این سنین هم دندان شیری و هم دندان دائمی وجود دارد)و بجای آنها دندانهای دائمی رویش می‌یابند و تا پایان عمر در دهان باقی می‌مانند. ( دوره دندان های دائمی )

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.