تحقیق در مورد ساختارهای مدنی اسلام ۶ص

تحقیق در مورد ساختارهای مدنی اسلام ۶ص

تحقیق-در-مورد-ساختارهای-مدنی-اسلام-6صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۶ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏ساختارهای مدنی اسلام ،‌ضامن حفظ حقوق و آزادی بشر
‏ین ساختارها در قرن‌های اولیه اسلام شکل گرفته و تاکنون در تمامی گوشه و کنار جهانی اسلام فعال است و در عین حال تا حدودی قدرت فعال کردن و بسیج نیروها را در رویارویی با سوءاستفاده‌های هیأت حاکمه خود دارند
‏علما و مجتهدان اسلام
‏شالوده حقیقی ‏–‏ سیاسی و اجتماعی ‏–‏ اقتصادی کل تمدن اسلامی از جنبه علمی ،‌ فکر و فن‌آورانه خود به دست گروه عظیمی از علمای بزرگ آماده شده است . کل سازمان اجتماعی یک دولت بزرگ اسلامی در تمامی سطوح خود به صورتی مستحکم و با عناصری مطمئن ،‌با کوشش جوامع پرتعداد علما یکپارچگی یافته است.
‏این قاعده در سایه احکام قرآن حاصل شده است که مسلمانان را مکلف می‌کند تمامی عملکردهای خود را صرفا با احکام و اصول اسامی هم سوکنند . و علمای دینی که طبق سنت اسلامی از “‌ وراث پیامبر “”‌ محسوب می‌شوند ،‌از دید عموم مردم از مفسران احکام اسلامی و اصول مربوط به هر یک از عرصه‌های مشخص زندگی بشری بودند.
‏اینجا باید به اصولی‌ترین تفاوت‌های علمای دینی ‏–‏ مفسران احکام اسلامی ‏–‏ با علمای سایر فرقه‌ها و یا ادیان ، ‌از جمله مسیحیت ،‌ اشاهر نماییم. اول ،‌اسلام با طبقه بندی روحانیون یا سلسله مراتب دینی ‏–‏ اداری کلیساهای مسیحی بیگانه است.

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.