تحقیق در مورد زندگینامه دانشمند بزرگ توماس ادیسون

تحقیق در مورد زندگینامه دانشمند بزرگ توماس ادیسون

تحقیق-در-مورد-زندگینامه-دانشمند-بزرگ-توماس-ادیسونلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

2
‏زندگینامه دانشمند بزرگ توماس ادیسون
‏توماس آلوا ادیسون در ‏روز یازدهم فوریه سال ۱۸۴۷ در شهر میلان در ایالت اوهایوى آمریکا به دنیا آمد. بحق ‏مى توان گفت که ادیسون یکى از آن افرادى بود که از اقشار پائین اجتماع منشاء گرفت و ‏بعدها به شهرت و ثروت فراوان رسید (توماس ادیسون در آمریکا تحت عنوان «از ظرف شویى ‏به میلیونرى رسیدن» نامیده مى شود). توماس ادیسون بدون شک امروزه یکى از قهرمانان ‏ملى آمریکا به شمار مى آید.
‏در مورد ادیسون نقل قول ها و داستان هاى بسیارى ‏وجود دارد که نمى توان به دقت گفت کدامیک واقعیت دارند. به همین دلیل هنوز هم در ‏صحت برخى از موارد شک و تردید وجود دارد. براى مثال هنوز هم مشخص نیست که آیا علت ‏سنگینى گوش ادیسون سانحه اى در حین انجام آزمایش هایش با مواد شیمیائى بوده یا بر ‏اثر یک بیمارى بروز کرده است. مسلم این است که ادیسون این نقص شنوایى خویش را با ‏میل تمام و اغلب به سود خود به کار مى گرفت.
‏ادیسون در کل زندگى خود تنها ‏چند ماهى به مدرسه رفت. اسناد موجود موید آن است که او در خانه و توسط والدینش ‏آموزش دید. زمانى که ادیسون ۷ ساله بود خانواده اش به میشیگان نقل مکان کرد. ۴ سال ‏بعد، توماس به عنوان پسر بچه فروشنده روزنامه و شیرینى، در قطار بین «پورت هورون» و «‏دیترویت» مشغول به کار شد. از قرار معلوم این شغل وقت چندانى از وى نمى گرفت و او ‏مى توانست به اندازه کافى به کارهاى دیگر مشغول شود. او در سال ۱۸۶۲ هفته نامه خود ‏به نام «هرالد هفتگى» را منتشر ساخت. علاوه براین، ادیسون یک دوره کارآموزى به ‏عنوان تلگرافیست را گذراند و طى سال هاى ۱۸۶۳ تا ۱۸۶۸ در همین رشته به کار خود ‏ادامه داد.
‏ادیسون نخستین اختراع خود را که یک دستگاه شمارش برگه هاى راى ‏بود، در سال ۱۸۶۸ به ثبت رساند. اما این دستگاه، در کنگره آمریکا مورد استفاده قرار ‏نگرفت چرا که این هراس وجود داشت که بتوان در کار آن تقلب کرد. یک سال بعد، او در ‏نیویورک مدیر کمپانى «استاک اند گولد» شد، شرکتى را به اسم خود تاسیس کرد و از این ‏زمان به سرعت در کارهایش ترقى کرد.
‏توماس ادیسون در سال ۱۸۷۱ با خانم «مرى ‏استیل ول» (M .Stillwell) ‏ازدواج کرد و در همین سال هم نخستین ماشین تحریر قابل

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.