تحقیق در مورد دختر فراری

تحقیق در مورد دختر فراری

تحقیق-در-مورد-دختر-فراریلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏گزارشها و اطلاعاتی درباره ”دختران فراری“
۸۲‏درصد دختران فراری نمی خواهند به خانه‌هایشان برگردند.
‏روزنامه انتخاب ۱۱ مرداد۸۱
۸۲‏درصد دختران فراری نمی خواهند به خانه‌هایشان ‏برگردند. قرایی مقدم یک کارشناس می گوید این روزها فرار کودکان ۸تا ۱۷ساله از منزل ‏یک اپیدمی شده است. اسد بیگی یکی دیگر از کارشناسان می گوید آمار دقیق دختران فراری ‏مشخص نیست.‌نیروی انتظامی اعلام کرده که در سال ۷۹، حدود دو هزار و در سال ۸۰، ۲۳۰۰‏دختر دستگیر شده اند که بیش از ۷۰۰نفر از آنها به بهزیستی تحویل داده شده اند. ‏وی افزود: نیمی از دختران فراری سابقه فرار قبلی داشته اند و ۸۲ درصد از این افراد ‏از برگشت به خانه خودداری می کنند.
‏یک کارگزار رژیم: میانگین سن فحشا در ایران ۱۶‏سال است.
‏روزنامه خراسان ۲۱ دی ۸۱
‏معتمدی مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان ‏اجتماعی سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه سن فحشا در ایران پایین است به تشکیل ‏خانه‌هایی برای نگهداری دختران فراری اشاره کرد و افزود: در غیر این صورت آنها ‏ناچارند در خیابان بمانند و گرفتار ناهنجاریهای مختلف شوند.معتمدی افزود: ۹۰درصد ‏دخترانی که از خانه فرار می‌کنند از خانواده‌هایی هستند که در حال طلاق یا نابسامان ‏هستند.
‏مدیرمراکز نگهداری دختران فراری در تهران:سن دختران فراری به ۹سال رسیده ‏که نشان از وضعیت بحرانی دارد.
‏روزنامه توسعه ۲۱ آذر ۸۱
‏مدیرمراکز نگهداری ‏دختران فراری در تهران اعلام کرد سن دختران فراری به ۹سال رسیده که نشان از وضعیت ‏بحرانی دارد.
‏زهره زارع گفت وجود مراکز نگهداری دختران فراری باعث تشویق دختران ‏به فرار از خانه و افزایش شمار این دختران در تهران شده است.
‏وی گفت معضل فرار ‏دختران از جمله آسیبهای اجتماعی است که آینده و سرنوشت فرزندان برخی خانواده‌ها را ‏با تهدید جدی مواجه کرده است.
‏زارع اضافه نمود بر اساس آمار به دست آمده از ‏دختران فراری در شهر تهران، میانگین سن دختران فراری ۹تا ۱۷سال است که نشان از ‏وضعیت بحرانی آن دارد.
‏نتایج یک پژوهش نشان میدهد آمار فرار دختران از خانه ۲۰‏برابر شده است.
‏روزنامه خراسان۱۰ آذر ۸۱
‏بر اساس یک تحقیق ، در ایران ‏تعداد دختران فراری در حال افزایش است به طوری که تنها در ۴ماه پایانی سال گذشته ‏بیش از ۶۰هزار دختر نوجوان فراری توسط نیروی انتظامی دستگیر شده اند که آمار واقعی ‏بیش از اینهاست. در پژوهش انجام گرفته به آمار سازمان بهداشت جهانی اشاره شده است ‏که بر اساس آن سالانه بیش از یک میلیون نوجوان ۱۳تا۱۹ساله از خانه فرار می کنند که ‏در این میان سهم دختران فراری بیش از پسران است. در این طرح مطالعاتی سن دختران ‏فراری در سال ۱۳۷۹ به ۱۴/۷ سال رسیده است. این پژوهش فرار از خانه را یک معضل ‏اجتماعی خوانده است زیرا این امر زمینه ساز جرایمی چون فحشا، اعتیاد، قاچاق مواد ‏مخدر و سرقت است».
۹۰‏درصد از دختران فراری به علت نداشتن سرپناه و حمایت، مورد ‏تعرض جنسی قرار می‌گـیرند.
‏روزنامه جوان ۸ آذر ۸۱
‏یک کارشناس آسیب‌های ‏اجتماعی به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: براساس نمونه آماری به دست آمده که سن فرار ‏دختران در شهر تهران ۱۵سال است که نشان از بحرانی شدن این آسیب دارد.
‏او گفت: ‏شکاف طبقاتی و پدیده فقر، یکی از معضلات اساسی جامعه است که عامل بسیاری از ‏بزهکاری‌ها و از جمله فرار دختران در جامعه است.
‏دهنمکی شمار دختران فراری را ‏سیصد هزار نفر ذکر کرد.
‏خبرگزاری ایسنا ۳ آذر ۸۱
‏دهنمکی مدیر نشریه ”صبح دو ‏کوهه“گفت: اگر مشکل اقتصاد در جامعه حل شود و جامعه به‌حدی از رشد و تکامل برسد که ‏گفتمان عدالت جنبه عملی پیدا کند و زیر بناهای اقتصادی به‌وجود آید، دیگر چند ‏میلیون معتاد، ۳۰۰هزار دختر فراری و ۲۵ درصد طلاق و. . ناامنی اجتماعی را که ناشی ‏از فقر است نخواهیم داشت.
‏شمار دختران فراری ۱۲درصد رشد داشته است.
‏روزنامه ‏انتخاب۲۲ مهر ۸۱
‏آخرین آمارها نشان می‌دهد که شمار دختران فراری نسبت به سال ‏گذشته از ۱۲۰۰تا ۵۰۰۰نفر در تهران به ۱۹۰۰تا۶۰۰۰نفر افزایش یافته و رشدی حدود ۱۲‏درصد داشته است

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.