تحقیق در مورد خلبلنی

تحقیق در مورد خلبلنی

تحقیق-در-مورد-خلبلنیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏آشنایی با شغل ‏خلبانی هواپیماهای مسافربری
‏تعریف و شناسایی شغل
‏خلبان هوانوردی است که وظیفه هدایت هواپیما را از مبداء معینی به مقصدی معین عهده دار است.
‏نمونه وظایف و مسئولیتهای شغلی
‏آموزش نظری و عملی هنرجویان خلبانی هواپیماهای با موتور و بی موتور و هلیکوپترها طبق ضوابط و مقررات تعیین شده، انجام آزمایشهای نظری و عملی از هنرجویان، هدایت هواپیماهایی که حسب دستور در اختیار خلبانان قرار داده می شود، انجام عملیات ضروری به منظور کنترل دستگاهها و آزمایش علائم ناوبریها و کنترل عملیات و بازرسی پرواز، تدوین برنامه های آموزشی و نظارت بر حسن اجرای آنها، آزمایش هواپیماها قبل از پرواز به منظور حصول اطمینان از جهات مختلف، پیش بینی و اقدام در جهت آمادگی گروه امداد، تکمیل فرمهای مربوط به قبل و بعد از پرواز و هماهنگی با واحدهای ذیربط، حصول اطمینان از میزان فاصله مناسب از فرودگاه و ارتقاع لازم از سطح زمین در مورد هواپیماهای بی موتور.
‏خصوصیات جسمانی و توانایی ذهنی لازم برای احراز شغل
‏از نظر جسمی و روانی سالم باشد، تحصیل کرده باشد، باهوش باشد و سریع الانتقال و ذکاوت لازم را داشته باشد، مدیر و مسئول باشد، متعادل و انعطاف پذیر و دارای استقامت باشد.
‏مدارک تحصیلی و دوره های آموزشی‏ ‏لازم برای احراز شغل
‏داشتن مدرک دیپلم ریاضی و یا معادل آن در سیستم جدید و آشنایی کامل به زبان انگلیسی، دوره های آموزشی عبارتند از مرحله مقدماتی ، مرحله عملی یا آاموزش در حین کار، دوره مربوط به تربیت کمک خلبان و یا مهندس پرواز، مرحله تکمیلی، آموزش ها و آزمایشهای سالیانه(۲ بار در سال)، آموزشهای فرودگاهها و مسیرها آزمایشهای پرتکلی.
‏مدت دوره آموزش ، محل آن و هزینه های احتمالی
‏مدت دوره آموزش، بسته به روش شرکتهای مختلف یا سازمانهای مختلف متفاوت است. مثلاً طول مدت دوره مقدماتی ۲ سال، مرحله عملی یا آموزش در حین کار بسته به روش شرکتها متفاوت است. مرحله کمک خلبانی یا مهندس پرواز ۳-۴ سال. مرحله تکمیلی ۶ ماه . مرحله پنجم شامل ۲ آزمایش به فاصله ۶ ماه در یکسال است و آموزش مرحله ششم زمان و مدت مشخص استانداردی ندارد و بسته به استعداد فرد است. در حال حاضر تعلیمات مقدماتی برای اخذ گواهینامه بازرگانی و تکمیلی و گواهینامه حمل و نقل بر روی هواپیماهای ۷۲۷ –

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.