تحقیق در مورد توصیه هایی درموردانتخاب لامپ مناسب

تحقیق در مورد توصیه هایی درموردانتخاب لامپ مناسب

تحقیق-در-مورد-توصیه-هایی-درموردانتخاب-لامپ-مناسبلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۵ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏توصیه هایی درموردانتخاب لامپ مناسب
‏هنگام خرید لامپ توجه داشته باشیم که لامپ‎‏های رشته‎‏ای معمولی بیش از ۳ برابر لامپ‎‏های فلورسنت معمولی مهتابی و حدود ۵ برابر لامپ‎‏های کم‎‏مصرف برق مصرف می‎‏کنند. عمر لامپ‎‏های رشته‎‏ای نیز که حدود ۱۰۰۰ ساعت است، بسیار کمتر از لامپ‎‏های مهتابی و یا لامپ‎‏های کم‎‏مصرف می‎‏باشد.
بطور کلی لامپ‎‏های مهتابی وکم‎‏مصرف برای کار یا مطالعه مناسب‎‏تر از لامپ‎‏های معمولی هستند و در خانه می‎‏توان ترکیبی از دو لامپ آفتابی و مهتابی کم‎‏مصرف استفاده کرد.
انتخاب لامپ و میزان نور آن بستگی به نوع فعالیتی که انجام می‎‏دهیم دارد. باید دانست که برای انجام کار به خصوص اگر کار ظریفی انجام می‎‏دهیم، نور بیشتری مورد نیاز است تا سایه روشن‎‏ها بهتر دیده شوند و سرعت دید افزایش یابد. از این گذشته سن افراد نیز در نوری که استفاده می‎‏کنند مؤثر است، افراد مسن نیاز به نور بیشتری دارند. لازم به ذکر است که در اغلب این موارد بهتر است به جای افزایش روشنایی سقف، از نورهای موضعی چراغ مطالعه، آباژور، و… استفاده کرد.
بطور کلی اگر مبنای خود را یک میانگین بگیریم، بنا بر محاسبات انجام شده، بهترین نور برای هر متر مربع و در یک فضای عادی با رنگ‎‏آمیزی معمولی، حدود ۱۰ وات است، بنابراین یک سالن ۲۰ متری را می‎‏توان با دو لامپ ۱۰۰ وات یا ۳ لامپ ۶۰ وات رشته‎‏ای و یا دو لامپ ۱۸ وات کم‎‏مصرف روشن کرد.
اغلب دیده‎‏ایم که بعضی از خانواده‎‏ها در خانه یا آپارتمان خود از لوسترهای بزرگ با شاخه‎‏های متعدد استفاده می‎‏کنند و از این گذشته بعضاً در هر لوستر از لامپ‎‏های پرقدرت استفاده می‎‏کنند، استفاده از چنین لوسترهایی نه فقط سبب بالا رفتن بی‎‏رویه مصرف برق می‎‏شود، بلکه فشار زیادی نیز بر سیم‎‏کشی داخلی منزل ما وارد می‎‏آورد.
مثالی می‎‏آوریم تا این موضوع روشن‎‏تر شود. خانواده‎‏ای را در نظر بگیرید که در سالن نشیمن و سالن پذیرایی خود از دو لوستر ۱۰ شاخه که بر هر شاخه آن یک لامپ ۶۰ وات تعبیه شده استفاده می

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.