تحقیق در مورد تاریخچه شنا ۱۵ص

تحقیق در مورد تاریخچه شنا ۱۵ص

تحقیق-در-مورد-تاریخچه-شنا-15صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۵ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏۲
‏تاریخچه شنا

‏ورزش شنا همیشه و همه وقت در زندگی روزمره انسان و تندرستی و صحت مزاج نقش مهمی را ایفا کرده است . در ارتباط با آب و شنا می توان مبادرت به ورزشهای دیگری کرد، این ورزشها عبارتند از : شیرجه ، شنای هنری ، نجات غریق و غواصی . بدون اینکه به ورزش شنا مسلط باشیم اقدام به فعالیتهای فوق الذکر غیر ممکن است.
‏در دوران گذشته اکثر مردم در کنار رودخانه ها ، دریاچه ها و دریاها زندگی می کردند. پس آموختن شنا برای آنان از ضروریات بوده ، زیرا تسلط بر شنا با محیط و وضع اقتصادی مردم ارتباط مستقیم داشته و به همین دلیل شنا به تدریج تکامل یافته است.
‏در گذشته های دور اکثر شناگران ساکنین سواحل دریاها و یا حوالی رودخانه بودند. قدیمترین و مشهورترین نمایش شنا در جهان تصاویر سنگی از سواحل لیبی است که در چهار هزار سال پیش بدست آمده است. از تصاویر سنگی می توان چنین نتیجه گرفت که حرکات پا در شنا شبیه حرکات پای کرال سینه امروزی بوده و قدیمی ترین و مشهورترین نوع شنا در تاریخ شنای کرال می باشد.
‏تمرینات شنا در جامعه برده داران و بردگانی که برای آماده شدن جهت جدال و جنگ استخدام می شدند توسعه داشت ، بر همین اساس ورزش شنا در یونان پیشرفت قابل ملاحضه ای پیدا کرده بود ، بطوریکه در تمام مجموعه های ورزشی استخر شنا وجود داشت ، از طرف دیگر ضرب المثل یونان باستان نشانه اهمیت شنا در آن جامعه بوده ست ، این ضرب المثل می گوید: (( او نه می تواند شنا کند و نه بخواند )) . یونانیان به پرورش جسم توجه خاصی داشتند و به همین دلیل بردگانی که برای خدمات جنگی اجیر می شدند برای دفاع از جان اربابان خود باید جسم خود را پرورش می دادند و یکی از روش هایی که در نزد رومیها یکی از قسمتهای اصلی پرورش بدنی و تعلیم و تربیت در ارتش بوده است . برای افراد طبقه اول و برای اربابان بردگان حمامهای گرم وجود داشت . شواهدی وجود دارد که نژاد ژرمن و قهرمانان آنها مهارت بسیاری در شنا و غواصی داشته اند ، بعضی از شناگران قادر بودند که در هنگام شنا اسلحه نیز با خود حمل کنند . آنها می توانستند از رودخانه های بزرگ و جریانهای سهمگین آب با اسب و تجهیزات جنگی عبور کنند.

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.