تحقیق در مورد اکسیژن و سرطان

تحقیق در مورد اکسیژن و سرطان

تحقیق-در-مورد-اکسیژن-و-سرطانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۶ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۲
‏اکسیژن و سرطان
‏هر چه سرخی رنگ خون شما بیشتر باشد اکسیژن بیشتر را با خود حمل می نماید. هرچه رنگ آن تیره تر باشد اکسیژن کمتری را حمل خواهد کرد.
‏خون سرخرگی معمولاً سرخ روشنتر است چراکه با تازگی از میان ششها عبور نموده است. خون سیاهرگی عموماً سرخ تیره تر است چراکه به تازگی از میان مویرگهایی که اکسیژن از خون به بافتها منتقل کرده، عبور کرده است.
‏تمامی سلولهای مویرگهایی که اکسیژن دارند اما سلولهای سرطانی بدون اکسیژن زندگی می کنند که یک قاعده بدون ‏استثناء است. اگر یک سلول از ۶۰% اکسیژن خود محروم بماند به یک سلول سرطانی تبدیل خواه گشت اگر یک سلول از ۳۵% اکسیژنش برای ۴۸ ساعت بی نصیب بماند ممکن است سرطانی شود. وقتی غلظت امتلاء اکسیژن خون تنزل ند شرایط برای به وجود آمدن سرطان مساعد می شود. اکسیژن از خون سرخرگی منتقل میشود مادامی که از میان سیستم مویرگی عبور می کند.
‏اگر خون سرخرگی از اکسیژن دارای کمبود باشد یا اگر بواسطه سرخرگهای مسدود مانعی برای گردش خون ایجاد گردد آنوقت بافتهای اکسیژن دار شده ممکن با مراحل دیگری از سیستم مویرگی بسیار از اکسیژن محروم شده و آنگاه سرطانی شوند. سیستم انتقال اکسیژن از ششها به سلولها می تواند در نقاط متعددی دچار وقفه گردد و بنابراین

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.