تحقیق در مورد الیاف ابریشم

تحقیق در مورد الیاف ابریشم

تحقیق-در-مورد-الیاف-ابریشملینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۵ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۲
‏از ابریشم برای ترمیم عصب‌های آسیب دیده استفاده ‏می‌شود
‏دانشمندان انگلیسی براساس تحقیقاتی ابراز امیداوری کردند که بتوان از ‏الیاف ابریشم برای کمک به ترمیم عصب‌های آسیب دیده استفاده کرد.
‏به گزارش روز ‏جمعه بی‌بی‌سی، این دانشمندان ثابت کردند عصب می‌تواند در کنار دسته‌ای از الیاف ‏خاص، موسوم به “اسپایدراکس” که مشخصه‌های مشابه تار عنکبوت دارد، رشد کند.
‏این ‏گروه از محققان امیدوارند که تار ابریشم بتواند عصب قطع شده (حتی در موارد قطع نخاع ) ‏را نیز به رشد مجدد وادار کند.
‏کرم‌های ابریشم که ابریشم “اسپایدراکس” را ‏تولید می‌کنند به لحاظ ژنتیکی دستکاری شده‌اند تا الیاف مناسب پیوند با سلول عصب را ‏بسازند.
‏پرفسور “جان پریستلی” از دانشگاه “کویین مری” لندن که سرپرستی این ‏تحقیق را برعهده دارد، می‌گوید: الیاف ابریشم مانند یک داربست عمل می‌کند و ‏سلول‌های عصب می‌تواند بر روی آن رشد کند.
‏گروه تحقیق دانشگاه کویین مری، الیاف ‏ابریشم را در نسوج کشت شده و همچنین حیوانات آزمایش کرده است که در دو مورد، نتیجه ‏موفقیت آمیز بوده است.
‏پرفسور پریستلی می‌گوید: در تصاویری که از روند رشد ‏سلولهای عصب گرفته شده، دو تحول دیده می‌شود. یکی رشد فیبرهای عصب در کنار ابریشم و ‏دیگری رشد سلولهای کمکی موسوم به شوان است که برای بازسازی عصب نقش بسیار مهمی ‏دارد.
‏وی می‌گوید: در آزمایش‌هایی که بر روی حیوانات صورت گرفته الیاف ابریشم ‏به رشد عصب در ناحیه نخاع و عصب جنبی کمک کرده است.

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.