تحقیق در مورد اسلام و ورزش

تحقیق در مورد اسلام و ورزش

تحقیق-در-مورد-اسلام-و-ورزشلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏اسلام، بهداشت و ورزش
‏رابطه ی ورزش با بهداشت بر کسی پوشیده نیست. اگر ورزش می خواهد برای فرد و جامعه سلامتی و شادابی را به ارمغان آورد، باید با بهداشت قرین بوده و از آن بیگانه نباشد. ورزش بدون رعایت موازنی بهداشتی ‏–‏ تا حدود زیادی ‏–‏ نقض غرض خواهد بود. کُتُبی که امروزه در زمینه ی ورزش تألیف و منتشر می شوند، به طور معمول از یک سری مباحث بهداشتی خالی نمی باشند. ورزشکاران باید بیش از دیگران به بهداشت و نظات اهمیت دهند. آنها بیش از دیگران عرق می کنند، با ورزشکاران دیگر و گاه زمین و یا تشک ورزشی در تماس نزدیکند و .‏.. .
‏در مکتب اسلام، بیش از هر مکتب دیگری به امر بهداشت توجه شده است، به فرموده ی پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله، اسلام بر نظافت بنا شده و جز افراد نظیف، کسی به بهشت وارد نمی شود. توجه شما را به احادیثی در این زمینه جلب می کنم:
‏رسول خدا صلی الله علیه وآله می فرماید:
‏«تنظّفوا بکلّ ما الستطعتم فانّ الله تعالی بنی الاسلام علی النّظافه و لن یدخل الجنّه کلّ نظیفٍ(۱)؛
‏با هر وسیله ای که می توانید نظافت کنید، زیرا خدای تعالی اسلام را بر مبنای نظافت بنا کرده است، و هرگز کسی جز افراد نظیف و پاکیزه، وارد بهشت نمی شود [تنها پاکیزگان به بهشت وارد می شوند].»
‏امام رضا علیه السلام می فرماید:
‏«من اخلاق الانبیاء التّنظّف(۲)؛
‏نظافت یکی از اخلاق پیامبران است.»
‏رسول خدا صلی الله علیه وآله می فرماید:
‏«بئس العبد القاذرون(۳)؛
‏مردمان کثیف، بندگان بدی هستند.»
‏رسول خدا صلی الله علیه وآله می فرماید:
‏«طهّروا هذه الاجساد طهّرکم الله فانّه لیس عبدٌ یبیت طاهراً الأ بات معه ملکٌ فی شعاره و لا یتقلّب ساعهً من اللّیل الأ قال: اللّهمّ اغفر لعبدک فانّه بات طاهراً(۴)؛
‏این بدن ها را پاکیزه کنید، تا خدا شما را پاکیزه گرداند، زیرا هیچ بنده ای نیست که شب را در حال پاکیزگی به صبح رساند، مگر این که فرشته ای به همراه و در لباس زیرین او شب را به صبح می برد، و هیچ ساعتی [و زمانی] از شب نمی گذرد، مگر این که آن فرشته می گوید: خداوندا! این بنده ات را بیامرز، زیرا او با پاکیزگی، شب را به صبح برد.»
‏امام باقر علیه السلام فرمود:
‏«کنس البیوت ینفی الفقر(۵)؛

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.