تحریم‌ها اثرگذاری اتاق را کم کرد

 

تحریم‌ها اثرگذاری اتاق را کم کرد

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,مسعود خوانساری
رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: به دلیل تحریم ها اقتصاد کشور مجددا دچار مشکلاتی شده، در حالیکه اگر تحریم ها نبود، اقتصاد ما با اقتصاد دنیا بیشتر گره می خورد؛ اما متاسفانه نتوانستیم با رشد و سرعت قبل، کار را ادامه دهیم.

به گزارش ایلنا، در نشست ماهانه اتاق بازرگانی تهران مسعود خوانساری رییس این اتاق با اشاره به نظر سنجی انجام شده توسط این تشکل بخش خصوصی کشور گفت: نارضایتی از وضعیت کنونی اقتصاد ایران وجود دارد و بسیاری نسبت به حل مشکلات اقتصادی نا امید هستند اما رضایت خوبی از عملکرد اتاق بازرگانی وجود دارد.

وی افزود: در ۴ سال اخیر ۲۰ تشکل در تهران تاسیس شده و ما سعی کردیم به جای تزریق پول به صورت هدفمند به آنها کمک کنیم و امروز حداقل این تشکل ها مشکل ساختمان و جا ندارند.

خوانساری با اشاره به انتخابات اتاق های بازرگانی در سراسر کشور، گفت: هر چقدر مشارکت فعالان اقتصادی در این انتخابات بیشتر باشد، قدرت اتاق بسیار بیشتر خواهد شد. البته به فعالان اقتصادی توصیه می‌شود که با مشارکت خود، اتاق قوی ساخته و همبستگی و یکصدایی را رقم بزنند؛ اما هر چقدر به تشخص بخش خصوصی توجه شود، در به ثمر رساندن فعالیت های بخش خصوصی گام های موثرتری برخواهیم داشت.

رییس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: به دلیل تحریم ها اقتصاد کشور مجددا دچار مشکلاتی شده، در حالیکه اگر تحریم ها نبود، اقتصاد ما با اقتصاد دنیا بیشتر گره می خورد؛ اما متاسفانه نتوانستیم با رشد و سرعت قبل، کار را ادامه دهیم، فلذا اعتقاد داریم که در ۴ سال اخیر، اتاق توانست به بخش خصوصی شخصیت دهد و صدای فعالان اقتصادی باشد.

خوانساری افزود: اکنون نیز، اگر اتاق بازرگانی همصدایی را تجربه کند، می توان بسیاری از مطالبات بخش خصوصی از دولت را به سرانجام رساند.

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به دستاوردهای اتاق بازرگانی هشتم گفت: مهمترین دستاورد اتاق بازرگانی در این دوره، هیات نمایندگان متفاوت است به طوریکه این دوره از هیات نمایندگان یکی از بهترین دوره‌هایی بود که هماهنگی و همدلی در آن به چشم می‌خورد؛ به نحوی که اگر قرار باشد بخش خصوصی موفق باشد، باید اتاق های قوی داشت که به عنوان اتاق فکر اقتصاد کشور نقش آفرینی کنند.

وی اظهار داشت: در دوره اخیر، تلاش های زیادی در اتاق صورت گرفت تا بتوان از دو زاویه یکی ارتباط بیشتر با اعضا و دیگری مطالبه گری از حاکمیت، بتوان حضور موثر در تصمیم گیری ها داشته باشیم. این در حالی است که در ابتدای فعالیت این دوره از اتاق بازرگانی، بسیاری از اعضا تصور می کردند که اتاق بخشی از بدنه دولت است اما این تصور اکنون تغییر یافته است.

وی با اشاره به حضور مسئولان تراز اول کشور در جلسات هیات نمایندگان گفت: حضور این افراد که در بالاترین سطح هیات دولت صورت گرفت توانست بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشته باشد ضمن اینکه در کنار آن تهیه گزارش‌های کارشناسی، ترجمه بیش از ۲۰ عنوان کتاب بین المللی و بازطراحی سایت اتاق بازرگانی تهران به منظور اطلاع رسانی بیشتر از جمله اقداماتی بوده که در دوره هشتم اتاق بازرگانی تهران به ثمر رسیده است.

وی اظهار داشت: اگر بحث تحریم ها و بی تدبیری های دولت در اقتصاد کشور نبود، به طور قطع برد و اثر گذاری اتاق بازرگانی تهران نیز بیش از قبل بود، چراکه برنامه ما این بود که تعداد اعضا را در طول ۴ سال به بیست هزار عضو برسانیم، اما اکنون به ۱۸ هزار عضو رسیده‌ایم که البته بیشتر به خاطر وجود مشکلات اقتصادی بود که در سال جاری تشدید شد.

کلیپ سرا وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *