تاتوی زنده ساخته شد!


تاتوی زنده ساخته شد!

  اخبارعلمی,خبرهای علمی ,تاتوی زنده

محققان نوعی هیدروژل با پرینتر سه بعدی ساخته اند که نسبت به برخی مواد شیمیایی عکس العمل نشان می دهد، به همین دلیل به آن لقب تاتوی زنده را داده اند. 

به گزارش مهر به نقل از  انگجت، محققان MIT نوعی جوهر از هیدروژل با پرینتر سه بعدی ساخته اند که قابلیت حس و عکس العمل به محرک ها را دارد. آنها به این هیدروژل لقب تاتوی زنده داده اند.

 

این هیدروژل حاوی باکتری هایی است که به طور ژنتیکی طوری برنامه ریزی شده اند. هنگامی که این هیدروژل با مواد شیمیایی خاصی تماس می یابد، روشن می شود و به همین دلیل می توان از آن به عنوان حسگر زنده استفاده کرد.

 

محققان برای نمایش قابلیت های این جوهر  آن را به شکل یک درخت چاپ کردند. هر بخش از درخت حاوی باکتری های مختلفی بود که نسبت به مواد شیمیایی خاصی واکنش نشان می داد. سپس مواد شیمیایی مختلفی را روی دست فردی اسپری کردند و جوهر چاپ شده را روی دست او چسباندند. پس از تماس با مواد شیمیایی بخش های مختلف درخت با رنگ های فلورسنت درخشیدند.

 

 به اعتقاد محققان می توان از این تاتوی زنده برای برنامه ریزی حسگرهای زنده استفاده کرد تا نشانگرهای زیستی التهابی یا ویروس های قابل هضم را بررسی کرد که در معده وارد می شوند. 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.