تأمین مواد اولیه واکسن با مشکل مواجه است

تأمین مواد اولیه واکسن با مشکل مواجه است

تأمین مواد اولیه واکسن با مشکل مواجه است

اخبار,اخبار پزشکی,واکسن

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: بازار ارز وضعیت مناسبی ندارد و برای تأمین مواد اولیه واکسن‌ها با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش مهر، علی اسحاقی ظهر سه‌شنبه در نشستی که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی برگزار شد، اظهار کرد: تأمین ۷ واکسن از جدول واکسیناسیون کشور توسط موسسه رازی انجام می‌شود که بر این اساس در بحث تولیدات پزشکی ایران بیش از ۹۰ درصد نیاز کشور را تأمین می‌کنیم .

 

وی ادامه داد: ۲۵ واکسن دامپزشکی در کشور داریم که ۹۵ درصد این نیاز توسط موسسه رازی تأمین می‌شود و این سطح تولید را می‌توانیم افزایش دهیم. فعالیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در حوزه واکسن‌های طیور کشور که ۶۰ مورد هستند برابر ۱۵ مورد و معادل تأمین ۴۰ درصدی نیاز کشور است.

 

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: مقابله با واردات واکسن‌ سخت است زیرا بازار ارز نیز وضعیت مناسبی ندارد و برای تأمین مواد اولیه واکسن‌ها با مشکل مواجه هستیم.

 

اسحاقی گفت: برای تولید واکسن به مواد اولیه نیاز داریم که در بحث درجه‌بندی واردات مواد اولیه به کشور، برای تأمین مواد اولیه موردنیاز تولیداتمان درجه دوم به ما اختصاص داده‌شده است.

 

وی با اشاره به انجام دو فاز فعالیتی در خصوص تحقیقات واکسن‌های دامپزشکی گفت: در یک‌فاز تحقیقات توسعه‌ای با به‌کارگیری فرآورده‌های جدید دنبال می‌شود و در مورد دوم تکمیل کردن تحقیقات مرحله اول مدنظر است.

 

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در ادامه توضیح داد: در مورد انتقال دانش فنی از حدود ۴ سال پیش اقداماتی را دنبال کرده‌ایم و تلاش ما این است تا به واردات مواد اولیه واکسن‌ها کمتر تکیه کنیم و با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعال بخش خصوصی کیت‌های موردنیاز را در داخل تولید کنیم.

 

اسحاقی بابیان اینکه ساختمان‌های واقع در موسسه رازی قدمت زیادی دارند، گفت: از ساخت این ساختمان‌ها حدود ۴۵ سال می‌گذرد و برای نوسازی این فضاها نیاز به تأمین مالی بیشتر داریم.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.