بیماری هایی که سبب بروز مشکلات جنسی می‌شود


بیماری هایی که سبب بروز مشکلات جنسی می‌شود

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,روابط جنسی
رئیس انجمن نورویورولوژی ایران، گفت: افسردگی، دیابت، ام‌اس، پارکینسون، کمردرد و دیسک‌ کمر، استرس زیاد، یائسگی، حاملگی و عوارض دارویی می‌توانند مشکلات جنسی ایجاد کنند. 

به گزارش مهر، مهری مهراد، افزود: بسیاری از افراد جامعه از جمله بیماران مبتلا به دیابت، ام‌اس، پارکینسون و افراد گرفتار دیسک کمر دچار مشکلات نوروژنیک می‌شوند که این مسئله روابط جنسی آنها را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

 

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز بهبودی رابطه جنسی، گفت: مشکل ادراری اولین تظاهر بیماران مبتلا به ام‌اس است که این موضوع می‌تواند مشکلاتی را در روابط جنسی زناشویی ایجاد کند  که با علم نورویورولوژی می‌توان جهت کمک به این بیماران اقدامات لازم را انجام داد همچنین بیماران سایر افراد سالم نیز می‌توانند از خدمات مربوط به این حوزه در کلینیک‌ها بهره‌مند شوند.

 

مهراد با اشاره به اینکه ۴۱ درصد افراد مبتلا به دیابت دچار ناتوانی جنسی نیز هستند،‌ گفت: امروزه بسیاری از افراد مبتلا به دیابت در سنین باروری قرار دارند که با استفاده از روش‌های  غیرتهاجمی همچون جوان‌سازی ناحیه عروق می‌توان جهت رفع مشکل آنها اقدام کرد.

 

وی تاکید کرد: اگر فرد دیابتی چکاپ ارولوژی داشته باشد زودتر می‌توان به او کمک کرد تا مشکلات جنسی خود همچون نعوظ را نیز رفع کند. همچنین بیماران مبتلا به سرطان پستان نیز در روابط جنسی خود ممکن است به دلیل عدم آگاهی دچار مشکل شوند که با راهکارهای لازم اقدامات مربوطه جهت بهبود روابط زناشویی آنها صورت می‌گیرد.

 

رئیس انجمن نورویورولوژی ایران، خاطرنشان کرد: بیماری هایی همچون، افسردگی، مشکلات روحی و عصبی، دیابت، ام‌اس، پارکینسون، کمردردها و دیسک‌های کمر، استرس زیاد، یائسگی و حاملگی و عوارض داروها می‌توانند مشکلات جنسی را ایجاد کنند.

 

مهراد یادآور شد: بی‌اختیاری ادرار چهار نوع مختلف دارد که در نوع اول فرد با افزایش فشار داخل شکم از جمله هنگام سرفه، عطسه و ورزش دچار بی‌اختیاری ادرار می‌شود و در نوع دوم بی‌اختیاری، فوریتی است و نوع سوم ترکیب نوع اول و دوم است همچنین در نوع چهارم فرد در شبانه‌روز دچار بی‌اختیاری است.

 

وی با بیان اینکه بی‌اختیاری ادرار علل مختلفی دارد که در مردان دیابت، پروستات و ام‌اس دلیل اصلی آن به شمار می‌رود، گفت: میلیون‌ها نفر در دنیا دچار بی‌اختیاری ادرارند که نگه داشتن ادرار می‌تواند به تدریج سبب بی‌اختیاری ادرار در افراد شود.

 

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.