بوریس جانسون: لندن در جنگ یمن کنار عربستان ایستاده است


بوریس جانسون: لندن در جنگ یمن کنار عربستان ایستاده است

اخبار,اخبار بین الملل,بوریس جانسون

وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه در واکنش به حملات موشکی دیشب (یکشنبه) به عربستان تصریح کرد که لندن در برابر تهدید جدی امنیتی شانه‌به‌شانه عربستان ایستادگی می‌کند.
به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امورخارجه انگلیس، «بوریس جانسون» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: از حملات موشکی متعددی که شامگاه گذشته به سمت عربستان سعودی شلیک شد و جان غیرنظامیان را هدف قرارداده و یک تن نیز کشته برجای گذاشت، متأثر شدم. 

 

وی افزود، انگلیس از سازمان ملل متحد می‌خواهد تا درباره نحوه ورود موشک‌های اخیر به یمن که مغایر قطعنامه سازمان ملل است تحقیق کند.

جانسون بابیان اینکه مسئولان این حادثه باید دست از چنین اقدامات خطرناک و تحریک‌آمیز بردارند، افزود: بازگشت به گفت‌وگوهای سیاسی، راهکار مهمی در جهت پایان دادن به درگیری‌ها در یمن به‌ منظور حفظ جان مردم این کشور و امنیت منطقه به شمار می‌رود.

 

در پی حمله شب گذشته یگان موشکی یمن به اهدافی در عربستان، مسئولان سعودی اعلام کردند که هفت موشک به‌سوی شهرهای این کشور شلیک‌شده است که سه فروند آن ریاض پایتخت را هدف گرفته بود.

 

حمله موشکی انصار الله به عربستان در آغاز چهارمین سال تجاوز نظامی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به کشور یمن صورت گرفت .

 

عربستان همراه با امارات ، بحرین ، کویت ، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به‌منظور بازگرداندن ‘عبدربه منصور هادی’ رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.

 

کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه طلبانه و طمع ورزی های خاص خود در یمن به حضور نظامی اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است . 

 

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون ها تن از شهروندان محروم و فقیر و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

 

سازمان دیده‌بان حقوق بشر امروز خواستار توقف فروش اسلحه به ریاض شد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.