جمله ای که زنان عاشقش هستند

محبت به زن همسر

جمله ای که زنان عاشقش هستند

در دین اسلام، «محبّت»، جایگاه ویژه‏ اى دارد، تاحدى که مهرورزى به دیگران، از برترین شعبه‏ هاى ایمان دانسته شده است. امام باقر علیه السّلام به نقل از پیامبر صلّى اللّه علیه و اله مى‏ فرماید:

علاقه مؤمن به مؤمن، از مهم‏ترین شاخه‏ هاى ایمان است. همانا هرکسى که به خاطر خداوند، کسى را دوست داشته باشد و به خاطر خدا از کسى روى‏گردان باشد و در راه خدا بخشش کند و به خاطر خدا منع کند، او از برگزیدگان خداست. (۱)

در مورد محبّت کردن به زنان (همسر خود) نیز سفارش ‏هاى مؤکّدى از جانب معصومان علیهم السّلام وارد شده است.متاسفانه برخی از افراد جاهل به زن نگاه نادرستی دارند، مدام با زوجه خویش دعوا و نزاع دارند، با زوجه با بد اخلاقی رفتار می کنند ولی با افراد بیرون از خانه با خوش اخلاقی رفتار می کنند.

در روایات استحباب دوست داشتن همسر و مطلع ساختن زن از آن‏، بسیار تاکید شده است:

امام صادق علیه السلام فرمود: «دوست داشتن زنان از اخلاق پیامبران است.»

امام صادق علیه السلام فرمود: «رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمودند: نور چشمم در نماز و لذّتم در زنان است.»

امام صادق علیه السلام فرمود: «رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمودند: نور چشم من در نماز قرار داده شده است و لذت من در دنیا در زنان است و دو گلِ من حسن و حسین هستند.»

امیر المؤمنین على علیه السلام فرمود: «رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمودند: به ما اهل بیت هفت چیز داده شده که به احدى پیش از ما داده نشده و به کسى بعد از ما داده نمى‏ شود.زیبایى، فصاحت، سخاوت، شجاعت، بردبارى، دانش و دوست داشتن زنان.»

امام صادق علیه السلام فرمود: «گمان نمى ‏کنم که مرد پس از ایمان، خیرى بیفزاید مگر اینکه محبّتش به زنان بیشتر مى ‏شود.»

ابوالعبّاس گوید: «از امام صادق علیه السلام شنیدم که مى‏ فرمود: بنده هر چه محبتش به زنان بیشتر شود ایمانش برترى مى‏ یابد.»

رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود: «هر اندازه که ایمان مرد فزونى یابد محبّت او به زنان بیشتر شود.»

امام صادق علیه السلام فرمود: «رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمودند: گفته مرد به زن که من تو را دوست مى ‏دارم از قلب زن بیرون نمى‏ رود.» (۲)

منابع:
۱- الکافى، ج ۲، ص ۱۲۵؛ وسائل الشیعه، ج ۱۶، ص ۱۶۶٫
۲- بروجردى، حسین‏، منابع فقه شیعه (بخش فارسى)، ج‏۲۵، ص: ۱۱۳

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.