بهترین روش ها برای پیشگیری از افتادگی پوست


بهترین روش ها برای پیشگیری از افتادگی پوست

افتادگی پوست

شل شدگی و افتادن پوست یکی از قسمت های جدا نشدنی بالا رفتن سن است

 

شل شدگی و افتادن پوست یکی از قسمت های جدا نشدنی بالا رفتن سن است. همینطور که سنمان بالا می رود، ساختار زیرین پوست بیشتر دچار مشکل می شود و پوست، استحکام کشش خود را از دست می دهد. در کنار پیر شدن، فاکتورهایی مانند آسیب خورشید، سیگار کشیدن و تغییرات وزنی می توانند روی نرخ شل شدگی پوستمان تاثیر بگذارند. اما راه هایی وجود دارد که می توانیم با انجام دادن آنها، شل شدگی پوست را به حداقل برسانیم و یا پوست های شل شده را دوباره به حالت قبل برگردانیم.

 

می خواهید بیشتر بدانید؟ دکتر جاستین هکستال متخصص پوست در این مقاله به شایع ترین سوالات درباره پیشگیری و درمان شل شدگی و افتادگی پوست پاسخ خواهد داد.

  

با گذشت زمان به ناچار حجم صورتمان را از دست می دهیم. دلیلش از دست دادن غشاء میانی پوست، چربی، عضله و تغییرات استخوانی است. فاکتورهای خارجی مانند در معرض نور خورشید قرار گرفتن، آلاینده ها، استرس و غیره می توانند این فرآیند را سرعت ببخشند. اجرای یک برنامه غذایی سالم سرشار از آنتی اکسیدان، ترک کردن سیگار، ترک کردن الکل، کاهش استرس و استفاده از یک ضد آفتاب تاثیر گذار می توانند تا حدود زیادی تاثیر این عوامل خارجی را کاهش دهند. تحقیقات بسیاری نشان داده اند که این عوامل خارجی بیشتر از ژنتیک روی پیری پوست تاثیر می گذارند.

  

بهترین مراقبت از پوست برای شل شدگی پوست چیست؟ و آیا چیزی هست که باید از آن اجتناب کنیم؟ 

همیشه به دنبال کرم های پوستی باشید که دارای مواد فعال باشند که بتوانند پوست را از آسیب های بیرونی در امان نگه دارد. همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید حتی در زمستان. به خاطر داشته باشید با اینکه اشعه های UBV در زمستان کمتر است اما سطح UVA همچنان بالا است. UVA طول موج بلندتری است که می تواند از شیشه نیز عبور کند. UVA در بلند مدت باعث شکست در کلاژن و الاستین می شود. بنابراین این بسیار ضروری است که مطمئن شوید ضد آفتابتان نه تنها در برابر UBV بلکه در برابر UVA نیز از پوستتان محافظت کند. حتی گفته می شود نورهایی که از صفحه های نمایش نیز تابیده می شود برای پوست ضرر دارند و باید خود را در برابرشان ایمن نگه داشت. برخی از ضد آفتاب ها حاوی آنتی اکسیدان نیز هستند که می توانند پوست را در برابر رادیکال های آزاد محافظت کنند.

 

آخرین لوازم آرایشی بهداشتی برای لیفت کردن پوست چیست؟ 

من به حفظ سلامت پوست با یک رژیم مراقبت از پوست خوب معتقدم، یک برنامه غذایی سالم و انجام مداخلات غیر جراحی مانند میکرونیدلینگ می تواند بسیار کمک کننده باشد. میکرونیدلینگ با کلاژن هایی که از نظر مکانیکی دچار مشکل شده اند کار می کند و در نتیجه ساخت کلاژن های جدید را تحریک می کند.

 

سبک زندگی برای پیشگیری از افتادگی پوست و محکم نگه داشتنش چقدر مهم است؟ 

اول از همه سیگار کشیدن را متوقف کنید، سیگار کشیدن درست مانند درمعرض نور آفتاب قرار گرفتن باعث آسیب رادیکال های آزاد می شود. این آسیب باعث افزایش آنزیم هایی نظیر MMP-1 می شود که باعث شکسته شدن کلاژن و الاستین می شود. شواهد رو به افزایشی وجود دارد که آلاینده ها – مخصوصا هنگام قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش – باعث پیری پوست می شوند. آنتی اکسیدان های خوراکی و موضعی می توانند به محافظت در برابر رادیکال های آزاد کمک کنند. یک برنامه غذایی سرشار از میوه و سبزیجات می تواند آنتی اکسیدان طبیعی بدنمان را تامین کند. برای مثال فلفل های زرد و نارنجی حاوی کاروتینوئید ها هستند که آنتی اکسیدان هایی قوی اند. گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است که پوست را در برابر نور آفتاب محافظت می کند. یک برنامه غذایی سالم، مقداری ورزش و ضد آفتاب به محافظت از پوست کمک می کنند و در نهایت پیری آن را به حداقل می رسانند.

  

منبع: سلامت نیوز

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.