بهترین راه های درمان موخوره


بهترین راه های درمان موخوره

از بین بردن موخوره

موخوره به دوشاخه و شکننده شدن انتهای مو گفته می‌شود‎

 

اگر موهای بلندی دارید به احتمال زیاد در دوره‌های مختلف با مشکل موخوره مواجه شده‌اید. موخوره به دوشاخه و شکننده شدن انتهای مو گفته می‌شود. دلیل ایجاد موخوره مراقبت ضعیف از موها، استفاده زیاد از حرارت برای صاف کردن یا حالت دادن مو، استفاده زیاد از مواد شیمیایی و همچنین رفتارهای نادرست با مو است. به طور کلی اصلی‌ترین دلیل ایجاد موخوره خشکی مو است. استفاده از محصولات آرایشی و انواع رنگ مو‌ها و اکسیدان‌ها، استفاده از شامپوی نامناسب و حتی شانه کردن زیاد مو با برس‌های سفت از دلایل ایجاد موخوره است.

 

موخوره ظاهر نامناسبی به موها می‌دهد و باعث می‌شود مو کوتاه و بلند دیده شود و زیبایی مو را از بین می‌برد. ضمن اینکه وجود موخوره ممکن است شما را وسوسه کند تا با دست آنها را از بین ببرید و دچار عادت کندن موها شوید.

  

موخوره بیشتر در موهای سر دیده می‌شود، ولی در ابروها و نواحی دیگر بدن هم ممکن است موخوره ایجاد شود. رنگ کردن ابروها از عواملی است که می‌تواند در این ناحیه موخوره ایجاد کند.

 

ساییده شدن دو قسمت پوست روی یکدیگر، مثل بازو به پوست تنه یا ساییدگی پوست با پارچه و لباس و همچنین خشک کردن خشن بدن با حوله بعد از استحمام نیز ممکن است باعث بروز این مشکل شود. اگر فکر می‌کنید رشد موهایتان خیلی کند شده است، ممکن است موخوره دلیل اصلی آن باشد.

 

کوتاه کردن مو درست‌ترین راه برای خلاص شدن از شر موخوره

هیچ درمان قطعی و صد درصدی برای از بین بردن موخوره‌ها وجود ندارد مگر اینکه موها را تا جایی که دچار موخوره شده است کوتاه کنید. این درست‌ترین و بهترین راه برای از بین بردن موخوره است. در این‌صورت به موها این فرصت را می‌دهید تا هم زیبایی طبیعی خود را پیدا کنند و هم رشد مناسبی را آغاز کنند. برای این کار لازم است حداقل به مدت یک سال موها را هر دوماه یک بار کوتاه کنید. اگر احساس می‌کنید این فاصله کوتاه است و در عین حال می‌خواهید موهایتان بلند شود بهتر است از هر شش ماه یک بار موها را اصلاح کنید، تا زمانی که وضعیت موهایتان تغییر نکرده لازم است مو را اصلاح کنید.

  

پیشگیری از ایجاد موخوره

اگرچه موهایی که دچار موخوره شد‌ه اند را نمی‌توان کاملاً بازیابی کرد اما شما می‌توانید با تغییر روش و رفتار با موهایتان از ایجاد موخوره سر پیشگیری کنید.

  

استفاده از روغن‌ها برای پیشگیری

اصلی‌ترین علت ایجاد موخوره خشکی مو است. خشکی مو با از بین رفتن چربی طبیعی مو ایجاد می‌شود برای کنترل چربی مو بهتر است از روغن‌هایی مثل روغن زیتون و روغن بادام تلخ استفاده کنید. کف دست‌ها را با روغن چرب کنید و به انتهای موهاتون بمالید به طوری که کمی چرب بشه. این کار می‌تواند از ایجاد موخوره جلوگیری کند.

 

راههای درمان موخوره

اصلی‌ترین علت ایجاد موخوره خشکی مو است‎

 

ماسک موی گیاهی تهیه کنید

دو قاشق روغن زیتون را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و یک آووکادوی رسیده پوره شده را به آن اضافه کنید. برای نتیجه بهتر می‌توانید روغن‌ها را کمی ولرم کنید و سپس با پوره آووکادو مخلوط کنید و به مدت ۳۰ دقیقه این ماسک را از قسمت میانی تا انتهای مو قرار بدهید. این ماسک نباید با ریشه موها برخورد کند. بعد از ۳۰ دقیقه مو را با آب ولرم شست‌و‌شو دهید.

  

شامپوی مناسب

از شامپوهایی که حاوی الکل هستند استفاده نکنید چون این شامپوها مو را خشک و شکننده می‌کنند. از شامپوهایی استفاده کنید که حاوی ترکیبات طبیعی است.همچنین شستن بیش از حد مو با شامپوهای ناملایم انتهای موهایتان را خشک می‌کند. بهتر است مو را بیشتراز سه بار در هفته نشویید.

  

بگذارید موهایتان به حالت طبیعی خشک شود

تا جایی که ممکن است از گرما دوری کنید. گرما بدترین دشمن برای موها است. البته کنار گذاشتن سشوار و اتوی مو به طور کامل نیز مشکل است. بنابراین بهتر است قبل از گرما دادن به مو، از یک سرم مقاوم‌کننده در برابر گرما به موهایتان استفاده کنید. قبل از حرارت دادن مو را با حوله خشک کنید این راهی است که ضرر گرما روی موی مرطوب را به حداقل می‌رساند. در هر صورت باید کمتر از ابزارهای گرمایشی برای موها استفاده

کنید.

 

از ماسک تخم مرغ استفاده کنید

زرده تخم مرغ را با ۳ قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون و یک قاشق سوپ‌خوری عسل مخلوط کنید. این ماسک را با ملایمت روی مو ماساژ دهید به طوری که کل مو را با آن بپوشانید. پس از یک ربع آن را با شامپو ملایمی بشویید.مو را به حالت طبیعی خشک کنید.

 

نکته‌های بیشتر 

موخوره را جدی بگیرید. اگر انتهای موخوره دار موهای خود را از بین نبرید، این آسیب ادامه یافته و موخوره مسیر خود را از انتهای مو به سمت بالا ادامه می‌دهد و سبب شکستگی بیشتری در مو می‌شود که دیگر قابل‌ درمان نیست.

 

مصرف محصولات حالت‌دهنده به مو را کم کنید.

از برس‌های پلاستیکی با منافذ خالی استفاده نکنید. برای موهای خشک فقط از برس‌هایی استفاده کنید که دندانه‌های آن از مواد کاملاً طبیعی ساخته‌ شده باشند.

 

کمتر شامپو مصرف کنید تا از خشک‌تر شدن موها پیشگیری کنید.

در روزهایی که مو را نمی‌شویید اما می‌خواهید آن را حالت بدهید روی موها نرم‌کننده بزنید.

از یک نرم‌کننده بسیار قوی برای مراقبت بیشتر از موها استفاده کنید. به طور منظم از یک نرم‌کننده قوی استفاده کنید. اینکه هر چند وقت یک‌بار از آن استفاده کنید و نوع نرم‌کننده‌ شما چه باید باشد بستگی به شرایط و نیاز موی خودتان دارد. برای انتخاب درست با متخصص پوست و مو مشورت کنید.

  

منبع: سلامت نیوز

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.