بهترین خوراکی ها برای آبرسانی پوست

بهترین خوراکی ها برای آبرسانی پوست

بهترین خوراکی ها برای آبرسانی پوست

شما می توانید آب مورد نیاز بدن خود را از طریق مصرف برخی مواد غذایی نیز تامین کنید

 

شما می توانید آب مورد نیاز بدن خود را از طریق مصرف برخی مواد غذایی نیز تامین کنید. برخی مواد غذایی از محتوای آب چشمگیری برخوردار هستند و افزودن آنها به رژیم غذایی می تواند به هیدارته نگه داشتن بدن کمک کند.

 

آبرسانی بهتر به پوست با این خوراکی ها

تامین آب مورد نیاز بدن از اهمیت ویژه ای برای حفظ سلامت انسان برخوردار است. عدم مصرف آب به میزان کافی می تواند کم آبی بدن را در پی داشته باشد که موجب بروز علائمی مانند خستگی، سردرد، مشکلات پوستی، گرفتگی های عضلانی، فشار خون پایین و ضربان قلب سریع را به همراه داشته باشد.

 

کم آبی بدن برای مدت زمان طولانی می تواند پیامدهای جدی، مانند نارسایی اندام را موجب شود. کارشناسان به طور کلی نوشیدن هشت لیوان آب در روز را برای هیدارته نگه داشتن بدن توصیه می کنند.

 

اما در شرایطی که نوشیدن آب بسیار مهم است، شما می توانید آب مورد نیاز بدن خود را از طریق مصرف برخی مواد غذایی نیز تامین کنید. برخی مواد غذایی از محتوای آب چشمگیری برخوردار هستند و افزودن آنها به رژیم غذایی می تواند به هیدارته نگه داشتن بدن کمک کند.

 

آبرسانی پوست با هندوانه

هندوانه میوه ای با فواید سلامت مختلف و محتوای آب فراوان است. ۹۲ درصد هندوانه را آب تشکیل می دهد. یک فنجان (۱۵۴ گرم) هندوانه بیش از نصف فنجان (۱۱۸ میلی لیتر) آب دارد و افزون بر آن، مواد مغذی دیگر مانند فیبر، ویتامین C، ویتامین A و منیزیم را نیز ارائه می کند. کالری هندوانه نسبتا کم است و هر فنجان از آن تنها ۴۶ کالری دارد.

 

همچنین، هندوانه سرشار از آنتی اکسیدان های قوی، از جمله لیکوپن است. این ترکیب توانایی کاهش آسیب اکسیداتیو به سلول ها را دارد که با شرایطی مانند بیماری قلبی، دیابت و مشکلات پوستی، مانند بروز چین و چروک زودرس پیوند خورده است.

  

آبرسانی پوست با توت فرنگی

توت فرنگی از محتوای آب بالایی برخوردار است و ۹۰ درصد این میوه خوشمزه از آب تشکیل شده است. از این رو، مصرف توت فرنگی می تواند کمک شایانی به تامین آب مورد نیاز بدن انسان کند.

 

افزون بر این، توت فرنگی سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی، از جمله ویتامین C، فولات و منگنز است.

 

مصرف منظم توت فرنگی می تواند التهاب در بدن را کاهش دهد که به محافظت در برابر بیماری قلبی، مشکلات پوستی، دیابت، بیماری آلزایمر و برخی انواع سرطان کمک می کند.

  

آبرسانی پوست با پرتقال 

پرتقال میوه ای با فواید سلامت جالب توجه است و ۸۷ درصد آن از آب تشکیل شده است. تقریبا نصف فنجان (۱۱۸ میلی لیتر) آب در یک پرتقال وجود دارد که با فیبر و مواد مغذی دیگر همراهی می شود که از آن جمله می توان به ویتامین C و پتاسیم اشاره کرد که سیستم ایمنی، سلامت قلب و شرایط پوست را تقویت می کنند.

 

پرتقال سرشار از آنتی اکسیدان های ضد بیماری، از جمله فلاونوئیدها است که با کاهش التهاب از آسیب سلولی پیشگیری می کنند.

 

محتوای آب و فیبر پرتقال می توانند احساس سیری را نیز تقویت کند که به کنترل اشتها کمک می کند.

 

افزودن برخی مواد غذایی به رژیم غذایی می تواند به هیدارته نگه داشتن بدن کمک کند

 

آبرسانی پوست با خیار

خیار یکی دیگر از مواد غذایی با قدرت آبرسانی بالا است که می توان به رژیم غذایی روزانه اضافه کرد. ۹۶ درصد خیار از آب تشکیل شده است و مواد مغذی دیگر مانند ویتامین K، پتاسیم و منیزیم نیز در آن وجود دارند.

 

نصف فنجان (۵۲ گرم) خیار تنها ۸ کالری دارد و محتوای آب بالای این محصول آن را به گزینه ای طراوت بخش تبدیل می کند.

  

آبرسانی پوست با کاهو

کاهو از نظر مواد مغذی محصولی غنی محسوب نمی شود، اما ۹۶ درصد آن از آب تشکیل شده است. یک فنجان (۷۲ گرم) کاهو یک چهارم فنجان (۵۹ میلی لیتر) آب را تامین می کند که با یک گرم فیبر و ۵ درصد از نیاز روزانه به فولات همراهی می شود.

 

همچنین، کاهو حاوی ویتامین های K و A است که هر دو به حفظ سلامت استخوان ها و سیستم ایمنی کمک می کنند.

  

آبرسانی پوست با کرفس

کرفس یکی از مواد غذایی سالم و آبرسان است که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. ۹۵ درصد کرفس از آب تشکیل شده است و یک فنجان از آن می توان نصف فنجان (۱۱۸ میلی لیتر) آب ارائه کند.

 

با توجه به محتوای آب زیاد، کرفس از کالری کمی برخوردار است که تنها ۱۶ کالری در هر فنجان را شامل می شود.

 

محتوای فیبر و آب کرفس، می تواند این ماده غذایی را به گزینه ای مفید برای کمک به کاهش وزن و بهبود شرایط پوست تبدیل کند.

 

همچنین، کرفس حاوی ویتامین K و پتاسیم است که ممکن است به محافظت در برابر بیماری قلبی، برخی انواع سرطان و بیماری های مرتبط با استخوان، مانند پوکی استخوان کمک کند.

  

آبرسانی پوست با گوجه فرنگی

گوجه فرنگی از محتوای مواد مغذی شگفت انگیزی سود می برد که موجب ارائه فواید سلامت جالب توجهی می شود. ۹۳ درصد گوجه فرنگی از آب تشکیل شده است و یک گوجه فرنگی اندازه متوسط می تواند حدود نصف فنجان (۱۱۸ میلی لیتر) آب ارائه کند.

 

همچنین، گوجه فرنگی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مختلف، از جمله ویتامین های A و C است که به تقویت سیستم ایمنی و شرایط پوست کمک می کنند.

 

محتوای آب فراوان گوجه فرنگی موجب می شود تا این محصول از کالری کمی برخوردار باشد و یک فنجان (۱۴۹ گرم) از آن تنها ۳۲ کالری دارد.

 

افزون بر این، گوجه فرنگی حاوی فیبر و برخی آنتی اکسیدان های قوی، از جمله لیکوپن است. لیکوپن از توانایی کاهش خطر بیماری قلبی برخوردار است و ممکن است به پیشگیری از سرطان پروستات کمک کند. این ماده در بهبود شرایط پوست نیز نقش چشمگیری ایفا می کند. 

 

آبرسانی پوست با گریپ فروت

گریپ فروت یکی از اعضای خانواده مرکبات با فواید سلامت مختلف و محتوای آب ۹۱ درصدی است. نصف (۱۲۳ گرم) یک گریپ فروت نزدیک به نصف فنجان (۱۱۸ میلی لیتر) آب ارائه می کند، از این رو، گزینه ای عالی برای تامین آب مورد نیاز بدن است.

 

همچنین، گریپ فروت سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان ها و برخی ویتامین ها و مواد معدنی، از جمله ویتامین A، پتاسیم و فولات است. این میوه منبع عالی برای ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی و شرایط پوست کمک می کند.

 

برخی مطالعات نشان داده اند که افزودن گریپ فروت به رژیم غذایی ممکن است به کاهش وزن، و سطوح کلسترول، فشار خون و قند خون کمک کند.

  

آبرسانی پوست با اسفناج

اسفناج از محتوای آب ۹۶ درصدی برخوردار است و همچنین منبع خوبی برای لوتئین، پتاسیم، فیبر و فولات است.

 

تنها یک فنجان اسفناج می تواند ۱۵ درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین E را تامین کند که یک آنتی اکسیدان قوی و مفید برای پوست محسوب می شود.

 

آبرسانی پوست با سیب

سیب میوه ای سرشار از مواد مغذی، مانند ویتامین های B (ریبوفلاوین، تیامین و ویتامین B6)، ویتامین C، فیبر غذایی، کلسیم، پتاسیم، فسفر و برخی مواد مغذی گیاهی است. همچنین، ۸۴ درصد سیب از آب تشکیل شده است.

 

این میوه سیستم ایمنی را تقویت می کند، گوارش را بهبود می بخشد، سلامت قلب را تقویت می کند، سلامت پوست را بهبود می بخشد، و بینایی را تقویت می کند. با توجه به محتوای آب و مواد مغذی دیگر، سیب به عنوان یک تقویت کننده سطوح انرژی نیز عملکرد خوبی دارد.

 

منبع :asriran.ir

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.