بهترین ترفندها و دستورالعمل ها برای آرایش چشم ریز

ارایش زیر چشم

بهترین ترفندها برای آرایش چشم ریز

 

بهترین ترفندها برای آرایش چشم ریز‎

چه چشم های درشت و چه چشم های ریز، با آرایش صحیح می توانند درخشندگی و زیبایی خاصی به چهره بدهند. در آرایش چشم ریز نحوه آرایش مهم است. اکثر افرادی که چشم های ریزی دارند، با کمی اشتباه، نه تنها چشم های آن ها درشت جلوه نمی کند، بلکه باعث ریزتر شدن آن ها می شود.

بسیاری از ما اصول کلی آرایش را می دانیم اما تسلط بر نحوه درست آرایش، مهم تر است. همانطور که می دانید، چشم ها از بخش های اصلی و نقطه توجه صورت هستند که اندازه و فرم آن در افراد مختلف، به یک شکل نیست. لازم است نکاتی را در آرایش چشم ریز رعایت کنیم تا در درشت تر نشان دادن آنها موفق شوید.

[digikala21615775906]

همه ما زیبایی را دوست داریم و هنر آرایش در میان زنان یک هنر ذاتی بوده و از زمان های گذشته تا به امروز وجود داشته است. اما آرایش کردن همانطور که اشاره کردیم یک هنر است و برای اینکه زیبایی آرایش با چهره ما سازگار باشد، باید آرایش به طور صحیح انجام شود. چهره هر فردی با فرد دیگر متفاوت بوده و نحوه آرایش هم بسته به فرم صورت، چشم ها و فرم کلی چهره صورت می گیرد.

درشت کردن چشم با آرایش

یکی از نکات حائز اهمیت این است که کسانی که از نظر ژنتیکی چشم های کوچک و ریزی دارند، باید در آرایش چشم های خود از رنگ هایی استفاده کنند تا چشم های آن ها را بزرگتر نشان دهد. به هر حال در آرایش، هدف اصلی زیبایی نهایی است.

البته این نکته را فراموش نکنید که در آرایش چشم ریز بقیه اجزاء صورت هم در نظر گرفته شده و نوعی هماهنگی بین آن ها ایجاد شود. افرادی که چشم های ریزی دارند نباید از از خط چشم استفاده کنند. هنگامی که  شما یک خط سیاه در اطراف چشم خود می کشید، این خط سیاه که مانند یک مرز کشیده شده و باعث می شود تا چشم شما کوچک تر شود.

به همین دلیل به جای این کار می توانید از یک رنگ روشن تر استفاده کرده و آن را با براش کمی محو کنید. مثلا خط چشم دودی برای چشم های ریز، رنگ مناسبی است. خط چشم را به طور کامل در انتهای چشم نبندید و بگذارید گوشه آن کمی باز بماند. با این کار، چشم ها بزرگتر می شوند.

در صورتی که خط بالای چشم تا ابرو فاصله زیادی داشته باشد، شما فضای زیادی برای کار با سایه پشت چشم خواهید داشت. استفاده از سایه چشم روشن بر روی استخوان چشم، باعث براق تر شدن چشم و در نتیجه درشت تر شدن چشم می شود.

فقط مطمئن شوید که رنگ های سایه را به درستی مخلوط کنید تا هماهنگی بین رنگ ها و خطوط ایجاد شود. مثلا می توانید از رنگ های تیره تر در بخش پایین تر و رنگ های روشن تر را نزدیک استخوان ابرو بزنید. از ابرو ها غافل نشوید.

برای درشت تر جلوه دادن چشم های ریز، می توانید ابروها را کمی کوتاه تر و صاف درست کنید. ابروهای هشتی باعث کوچک تر نشان دادن چشم ها می شود. برای جلوه دادن به چشم ها می توانید از سایه های رنگین کمانی هم استفاده کنید. مهم این است که نقایص صورت و چهره را به بهترین ترفند اصلاح کنید.

روش دیگر برای آرایش چشم ریز این است که حالتی متناقض در آرایش و چهره ایجاد کنید. به این معنی که، رنگ های متضاد را در گوشه های داخلی و بیرونی چشم به کار برید. با این کار، نوعی قرینه ایجاد شده و  ظاهر چشم ها درشت تر خواهند شد. در مورد گوشه های داخلی هم می  توانید بخشی را به رنگ سیاه و سفید و به سمت خارج چشم بکشید.

فنون آرایش چشم ریز گود

برای آرایش چشم ریز و گود باید دقت زیادی داشته باشید زیرا کمی اشتباه آرایشی می تواند چهره شما را بسیار بد جلوه دهد. البته شما تلاش می کنید تا به شکل مناسبی آرایش کنید اما نتیجه ممکن است خوب نباشد.

به همین منظور، باید اشتباه آرایشی خود را پیدا کرده و آن را اصلاح کنید. به خاطر داشته باشید که اگر چشم های شما ریز و گود است هرگز از مداد چشم سیاه استفاده نکنید و زیر چشم ها خط عمیقی نکشید. این کار باعث ریزتر شدن چشم شما می شود.

رنگ خاکستری رنگ مناسبی برای شما است و نکته دیگر اینکه پشت پلک ها هم خط چشم ضخیم نکشید و به جای آن اگر دوست دارید، از رنگ مشکی استفاده کنید و آن را با قلم مو، کمی محو کنید.

برای از بین رفتن گودی چشم ها می توانید از رنگ های روشن تر استفاده کنید تا باعث برجسته شدن پلک شود. بهتر است برای جلوه دادن و درشت تر کردن چشم ها، ریمل را فراموش نکنید. ریمل درخشندگی خاصی به چشم ها می دهد.

فنون آرایش چشم ریز و پف دار

برخی افراد چشم های ریز و پف داری دارند و برای از بین بردن حالت پف چشم ها که باعث ریزتر شدن چشم ها می شود، بهتر است فرم ابروها را اول اصلاح کنید. ابرو های صاف و کوتاه معمولا حالت پف چشم را کمتر می کند. در سایه زدن هم بهتر است رنگ روشن بیشتر از رنگ تیره استفاده شود. رنگ های تیره مانند قهوه ای تیره را به قسمت پایین پلک بزنید و رنگ روشن تر را در قسمت بالاتر استفاده کنید.

روش سایه زدن چشم ریز

در سایه زدن چشم های ریز، آرایش باید به گونه باشد که سبب برجسته سازی چشم شود. رنگ های استخوانی و نقره ای برای این کار مناسب هستند. سعی کنید این رنگ ها را در قسمت برجسته پلک بالایی استفاده کنید.

کرم پودر زدن چشم ریز

کرم پودر مهم ترین جزء آرایش و زیر ساز آن محسوب می شود. بنابراین، انتخاب کرم پودر مناسب در جلوه دادن به چهره بسیار مهم است. برای آرایش چشم ریز بهتر است کرم پودری روشن تر در اطراف چشم بزنید تا باعث درشت تر شدن آن شود.

درشت کردن چشم ریز

به طور کلی راهکارهای زیادی برای درشت جلوه دادن چشم های ریز وجود دارد. مهم این است که نحوه صحیح آرایش چشم ریز انجام شود تا نقایص چهره پوشانده شده و اصلاح شود. شما به راحتی می توانید با آموزش روش های آرایشی، آرایشی بی نقص و زیبا داشته باشید.

برای حالت دادن به چشم های ریز بدون صرف هیچ هزینه اضافه و یا گریم های سنگین، می توانید چند ترفند زیر را به کار برده و به نتیجه دلخواه برسید. با این آرایش حتی اگر افتادگی پلک دارید، می توانید از این حالت خلاص شوید.

در ابتدای کار، فرم ابروها را درست کرده و برس بکشید تا حالت خوبی داشته باشد. سپس، با استفاده از یک خط چشم، خط خیلی نازکی بر پلک بالایی و پایینی بکشید اما گوشه آن را به هم وصل نکنید. بعد از این مرحله، سایه تیره ای انتخاب کرده و اطراف پلک بالا و پایین را تیره کنید.

سپس، در قسمت بالایی سایه تیره، یک سایه روشن بزنید مثلا گلبهی یا نقره ای و آن را محو کنید. زمانی که سایه می زنید حتما سایه ها را محو کنید و هیچ خطی ایجاد نکنید تا طبیعی جلوه کند. سپس، از فر مژه برای حالت دادن مژه ها استفاده کنید و پس از آن می توانید ریمل بزنید که این ریمل می تواند از نوع ریمل مژه دار باشد تا باعث شود چشم های شما درخشندگی پیدا کرده و درشت به نظر برسند.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.