بهبود باتری خودروهای برقی با رایانه‌های کوانتومی

بهبود باتری خودروهای برقی با رایانه‌های کوانتومی

 

  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی ,خودروهای برقی

شرکت خودروسازی فولکس واگن از طریق یک همکاری با گوگل و با استفاده از رایانه‌های کوانتومی در پی بهبود عملکرد باتری خودروهای برقی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، این شرکت‌ها همچنین می‌خواهند با استفاده از آخرین فناوری‌ها، مشکلات ترافیکی خودروهای خودران را حل کنند.

محاسبات کوانتومی اخیرا پیشرفت زیادی داشته است. شرکت‌های بزرگ و کوچک به دنبال راه‌هایی برای ایجاد فناوری و سپس استفاده از آن برای حل طیف وسیعی از مسائل هستند.

مایکروسافت یک زبان برنامه نویسی جدید برای رایانه‌های کوانتومی دارد، اینتل یک تراشه آزمایشی برای این فناوری جدید ساخته است و دانشمندان به دنبال راه‌هایی برای استفاده از پرتوهای چرخشی نور در برنامه‌های کاربردی محاسبات کوانتومی آینده هستند.

در حال حاضر فولکس‌واگن و گوگل در حال همکاری برای تحقیق جامع در این زمینه و به دنبال استفاده از رایانه‌های کوانتومی و هوش مصنوعی برای بهبود باتری‌های خودروهای برقی هستند. کاری که تویوتا نیز دنبال می‌کند.

این دو شرکت همچنین می‌خواهند بر روی بهینه‌سازی ترافیک که یک توسعه کلیدی برای آینده خودروهای خودران است، و فرایندهای جدید یادگیری ماشین کار کنند.

این همکاری در اجلاس وب ۲۰۱۷ در لیسبون اعلام شد که متخصصان فولکس واگن در سان‌فرانسیسکو و مونیخ با رایانه‌های کوانتومی جهانی گوگل کار خواهند کرد.

“مارتین هافمن” مدیر عامل شرکت فولکس‌واگن در بیانیه‌ای گفت: فناوری محاسبات کوانتومی ابعاد جدیدی را به روی ما باز می‌کند و ردیابی سریع را برای موضوعات آینده فراهم می‌کند. ما در فولکس‌واگن می‌خواهیم در استفاده از محاسبات کوانتومی برای فرایندهای مشترک به محض این که این فناوری به صورت تجاری در دسترس باشد، جزو اولین‌ها باشیم. به لطف همکاری با گوگل، ما قدم مهمی را برای رسیدن به این هدف برداشته‌ایم.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.