بمب‌های پی درپی پیمان معادی


بمب‌های پی درپی پیمان معادی

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,پیمان معادی

روز گذشته را می‌توان روز بمب نام نهاد. روزی که انتشار دو خبر مهم در مورد فیلم بمب جدیدترین ساخته پیمان معادی، یک هفته مانده به آغاز جشنواره فیلم فجر، نگاه‌ها را معطوف این فیلم کرد.

اول‌بار نام بمب با اعلام نام تهیه‌کننده جدید این فیلم رسانه‌ای شد؛ وقتی خبرگزاری‌ها نوشتند که احسان رسول‌اف به‌عنوان تهیه‌کننده فیلم بمب به جای مانی حقیقی نشسته است، در واقع درحالی ‌که تا مراسم قرعه‌کشی نمایش فیلم‌های جشنواره نام تهیه‌کننده فیلم بمب مانی حقیقی اعلام شده بود، این‌که روز گذشته روابط‌عمومی این فیلم احسان رسول‌اف را به‌عنوان تهیه‌کننده به رسانه‌ها معرفی کرد، می‌توانست حاشیه‌ای ویرانگر برای این فیلم قلمداد شود؛

اما اعلام دومین خبر درباره دومین فیلم پیمان معادی نگاه‌ها را از این موضوع به اتفاقی مهمتر معطوف کرد.

در مورد این دومین خبر درباره بمب باید گفت که هنوز تغییر تهیه‌کننده این فیلم هضم نشده بود که اعلام این خبر النی کاریندرو آهنگساز نامدار دنیای سینما بعد از همکاری با بزرگان سینمای جهان حالا قرار شده با معادی همکاری کند و موسیقی فیلم بمب؛ یک عاشقانه را در یونان بسازد، حواس مخاطبان را معطوف این خبر مهم کرد. از این‌رو که این آهنگساز بین‌المللی که برای اکثر آثار برجسته تئو آنجلوپولس موسیقی ساخته، علاوه بر او با کارگردانان مطرحی چون کریس مارکر، ژول داسین، مارگارت فن تروتا و…

نیز همکاری داشته است؛ اتفاق مهمی در سطح سینمای ایران می‌توانست به شمار آید؛ که این اتفاق هم رخ داد و خبرگزاری‌ها همگی این خبر را در صدر اخبارشان قرار دادند. در خبر منتشرشده در خبرگزاری‌ها عنوان شده بود که پیمان معادی به همراه احسان رسول‌اف این روزها در یونان به سر می‌برند تا از ساخته جدید خانم النی کاریندرو برای فیلم بمب؛ یک عاشقانه که فیلمنامه‌اش سه‌سال پیش جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره آسیاپاسفیک دریافت کرده، رونمایی کنند. همچنین عنوان شد که کاریندرو پس از تماشای فیلم گفته که آخرین ساخته سینمایی این بازیگر بین‌المللی برداشت مردم دنیا از ایران را تغییر خواهد داد.

پیمان معادی درباره دلیل انتخاب کاریندرو می‌گوید: ساخته‌های خانم النی فراتر از عرف موسیقی متن در سینماست و ذهن زیبا و درخشان او، روحی عمیق را از پهنای کلام موسیقی‌اش به فیلم منتقل می‌کند. او آهنگساز شگفت‌انگیزی است و علاوه بر ساخت موسیقی، حدود ١٨ فیلمنامه فیلم بلند، ١٣ نمایشنامه و ١٠ فیلمنامه سریال تلویزیونی در کارنامه‌اش به چشم می‌خورد که نشان از چندوجهی‌بودن او دارد.

النی کاریندور نیز در نامه‌ای بعد از تماشای فیلم بمب، یک عاشقانه نوشت: پیمان عزیز، با دیدن فیلمت عمیقا تحت‌تأثیر قرار گرفتم و هرچه می‌گذرد، بیش از پیش دلبسته‌اش می‌شوم. ایده و متنت و حلقه‌های درهم تنیده‌ داستانت، بی‌اندازه قوی و انسانی‌اند. زیبایی سکانس‌ها و حقیقتِ شرایط جغرافیای تو! و این ایده‌ کلی عشق در زیر بمباران که چطور بر زندگی هرروزه‌ آدم‌ها تأثیر می‌گذارد!

این آهنگساز در ادامه نوشته: سکانس‌های فیلمت حیرت‌انگیزند، تک‌تک‌شان و اوج آنها در آخرین صحنه‌ بمباران با آن فیلمبرداری بی‌نظیر… حتم دارم کشورت به تو خواهد بالید؛ چراکه فیلمت برداشت مردم دنیا را از ایران تغییر و بسط خواهد داد. درباره این دو خبر، به‌خصوص تغییر تهیه‌کننده بمب باید یادآوری کرد که جشنواره ملی فیلم فجر هم این خبر را تأیید کرده و حتی روی کانال خود نام تهیه‌کننده را احسان رسول‌اف اعلام کرد. جمال شورجه یکی از اعضای شورای صدور پروانه ساخت نیز اعلام کرد که چندی پیش درخواست تغییر تهیه‌کننده از سوی صاحبان فیلم به این شورا ارایه شده بود. البته هنوز دلیلی بر تغییر تهیه‌کننده اعلام نشده است.

 
روزنامه شهروند
 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.