بغداد فعلا از ولیعهد عربستان استقبال نمی‌کند


بغداد فعلا از ولیعهد عربستان استقبال نمی‌کند

  اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل, ولیعهد عربستان

یک منبع عراقی نزدیک به نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد که بغداد در شرایط کنونی نمی‌تواند از ولیعهد عربستان که قرار است طی ماه جاری میلادی به عراق برود، استقبال کند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه شفق نیوز، جاسم جعفر، از نمایندگان نزدیک به حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق گفت: العبادی طی سفر اخیر خود به عربستان از محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور برای سفر به بغداد دعوت به عمل آورد و قرار بود این سفر اوایل ماه میلادی جاری باشد.

 

وی افزود: رخدادهای اخیر در عربستان و منطقه و مساله لبنان و استعفای سعد حریری، نخست‌وزیر این کشور اوضاع را پیچیده کرد. در نتیجه برای عراق سخت است که از فردی استقبال کند که در آینده و در پی مشکلات میان عربستان و ایران احتمالا برای ما ضرر داشته باشد.

 

این نماینده گفت: عراق می‌خواهد مستقل باشد. کاملا طبیعی است که زمان این سفر مناسب نیست مگر زمانی که نتایج آنچه در منطقه رخ می‌دهد روشن شود.

 

وی افزود: تأخیر در این سفر بی‌تردید از جانب عراق خواهد بود چراکه عراق نمی‌تواند از فردی استقبال کند که خواهان تشدید موضع با ایران و حزب الله و حتی طرف‌هایی در داخل عراق است.

 

روابط عراق  عربستان اخیرا به ویژه بعد از سفر عادل الجبیر،‌ وزیر خارجه عربستان به بغداد و پس از آن سفر حیدر العبادی به ریاض شاهد تحولاتی بوده است.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.