بروجردی: تلگرام بستر بخشی از تهدیدهای امنیتی و در چند کشور فیلتر است

بروجردی: تلگرام بستر بخشی از تهدیدهای امنیتی و در چند کشور فیلتر است

بروجردی: تلگرام بستر بخشی از تهدیدهای امنیتی و در چند کشور فیلتر است

اخبار,اخبار سیاسی,بروجردی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اطلاعات رد و بدل شده در تلگرام در اختیار انگلیس، آلمان و رژیم صهونیستی قرار می‌گیرد.

به گزارش خانه ملت، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بحث تلگرام مبحث گره خورده با امنیت کشور است و تنها مختص ایران نیست، اظهار داشت: وقتی کشور انگلیس به عنوان کشور شاخص غربی در سطح نخست وزیری اعلام می کند تلگرام بستر تولید تروریست است و کشورهایی چون چین و پاکستان تلگرام را فیلتر می کنند نشان دهند این واقعیت مهم است که تلگرام عملا با طراحی های صورت گرفته و پیچیدگی های پشت پرده عملا تهدید امنیتی و اختصاصی به جمهوری اسلامی است.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل تهدید امنیتی تلگرام کشورها آن را فیلتر کردند و از شبکه ها و پیام رسان های داخلی و ملی خود استفاده می کنند، ما هم به عنوان کشور شاخص طبیعتا باید در این جهت فعال باشیم.

 

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم با اشاره اینکه صاحب تلگرام روسی‌الاصل و یهودی زاده است، گفت: این شخص که به دلیل امنیتی از روسیه خارج شد و تابعیت دیگری گرفته است صحنه گردان این ماجرا است، نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خطاب از پاول دوروف که مالک و سرمایه گذار تلگرام است به عنوان سرمایه بزرگ برای اسرائیل یاد می کند و شکرگزار این سرمایه است.

 

وی ادامه داد: نتانیاهو اعتقاد دارد که پاول دوروف از برادر به او نزدیک تر است و وی گوید او در همه مسائل مختلف با امنیت اسراییل از اینترنت، فضای مجازی تا کمک به ارتش قهرمان و پلیس شهری یک الگو در میان یهودیان ساکن در اسرائیل است.

 

این نماینده مجلس اظهار داشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی چندی پیش شخصا به حضور او رسیده و در سمیناری به عنوان قدردانی از این سرمایه دار اسراییلی گفته بنده کمال قدردانی از زحمات شما که از برادر به من و کشور اسرائیل نزدیک تر و مهربان تر هستید را دارم.

 

بروجردی با اشاره به صحبت های نتانیاهو اظهار داشت: با این صحبتها ماهیت تلگرام مشخص است و ایران بیشترین کاربر تلگرام را دارد بنابراین باید به موضوع تلگرام با نگاه منافع ملی و امنیت ملی نگریست.

 

وی با تاکید براینکه کشورهای مهم و شاخص دنیا از پیام رسان های ملی استفاده می کنند، گفت: حتی کشوری مانند کره جنوبی شبکه ملی خود را تعریف کرده و از آن استفاده می کند، بنابراین ما حتما باید به گونه ای عمل کنیم که اجازه ندهیم دشمنان بتوانند از طریق تلگرام رخنه و مشکل آفرینی کنند.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه بخشی از تهدیدهای امنیت کشور در تلگرام رقم می خورد، گفت: مسئولیت فضای مجازی با شورای عالی فضای مجازی است و در آنجا در واقع تصمیم گیری شده، برخی تعابیر دیگری از این موضوع داشتند، در خصوص فضای مجازی نهایتا شورای عالی امنیت یا شورای عالی فضای مجازی تصمیم گیری می کنند.

 

بروجردی تاکید کرد: دراین مدت با وجود ارتباط دولت با مدیر تلگرام در جهت فیلتر کانال هایی که مشوق ضد امنیت بودند مسئولان تلگرام با ایران همکاری نکردند، آنها به دنبال این هستند که برای افرادی که برای مسائل مالی وارد این شبکه مجازی می شوند مشکل آفرینی کنند.

 

وی با تاکید براینکه باید با هوشمندی دنبال حفظ منافع و امنیت ملی کشور باشیم، اظهار داشت: از فیلتر کردن تلگرام از منظر حفظ امنیت ملی دفاع می کنم ضمن اینکه بسیار مهم است که مسئولان قضایی و امنیتی کشور تشویق کننده پیام رسان داخلی و ملی باشد.

 

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: اطلاعات رد و بدل شده در تلگرام در اختیار انگلیس، آلمان و رژیم صهونیستی قرار می گیرد بنابراین باید با ایجاد اعتماد مردم به شبکه های داخلی و اطلاع رسانی به عنوان نظام شاخص و قدرتمند در منطقه به گونه ای عمل کنیم تا پاسخگوی نیاز مردم در خصوص شبکه های پیام رسان و جریان آزاد اطلاعات در چارچوب ضوابط قانونی باشیم.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید به دشمن اجازه سوءاستفاده از تلگرام داده شود، اظهار داشت: در حوادث ضد امنیتی چندی پیش چنین سوءاستفاده ای را شاهد بودیم، با این حال معتقدم باید به ملت در خصوص این تصمیم ملی اطلاع رسانی شود و مردم در حفظ امنیت خود و تقویت ساختارهای ملی کمک کنند تا بتوانیم ضمن تقویت ساختار داخلی در ارتباط با کانال های اطلاع رسانی  از سوء استفاده دشمن جلوگیری کنیم.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.