برنامه های روحانی در سازمان ملل

برنامه های روحانی در سازمان ملل

برنامه های روحانی در سازمان ملل

اخبار,اخبار سیاست خارجی,حسن روحانی

رئیس جمهور برای سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در خصوص آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی، در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، یکشنبه یکم مهر به نیویورک سفر می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور، ضمن اعلام این خبر افزود: آقای روحانی در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی، سخنرانی دیگری نیز در اجلاس صلح برای بزرگداشت نلسون ماندلا در صحن عمومی سازمان ملل خواهد داشت.

 

پرویز اسماعیلی جلسه با مدیران ارشد و نخبگان رسانه ای حاضر در نیویورک، نشست با جمعی از نخبگان سیاست خارجی و نیز دیدار با تعدادی از رهبران جوامع اسلامی در امریکا را از دیگر برنامه های رئیس جمهور در این سفر اعلام کرد.

 

وی همچنین از مصاحبه با برخی رسانه های بین المللی و نیز برگزاری کنفرانس خبری عمومی در انتهای سفر خبر داد و افزود: آقای روحانی طی سفر به مقر سازمان ملل با تعدادی از سران کشورهای حاضر در مجمع عمومی، دبیرکل سازمان ملل و نیز برخی رؤسای سازمان های بین المللی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

 

به گفته معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور، بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، آقای روحانی عصر چهارشنبه چهارم مهر نیویورک را به سوی میهن اسلامی ترک خواهد کرد.

 

هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در حالی برگزاری می شود که موضوع حضور رئیس جمهوری در هفته گذشته توسط صاحب نظران و سیاستمداران عرصه داخلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

دلیل عمده این توجه، حضور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بعنوان رئیس دوره ای شورای امنیت همزمان با نشست سالانه سازمان ملل متحد است.

 

قرار است در جلسه ۲۶ سپتامبر – ۴ مهر – شورای امنیت، موضوع ایران بعنوان یکی از محورهای نشست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل مورد بررسی قرار بگیرد، اتفاقی که از نظر کارشناسان حضور روحانی در این نشست را با اگر و اماهایی مواجه کرده است.

 

رئیس جمهوری که قرار است احتمالا ششمین حضور خود را در سازمان ملل تجربه کند، در سال گذشته با خروج یک جانبه آمریکا از برجام و بازگشت تحریم های این کشور مواجه بود. 

 

در نگاه کارشناسان و فعالان عرصه سیاسی، استمرار رفتار ایالات متحده طی چهار دهه و تخاصم این کشور در مقابل جمهوری اسلامی می تواند از جمله دلایل حضور رئیس جمهوری ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای بیان دیدگاه ها و نظرات وی باشد.

 

همچنین بیان اقدامات رژیم صهیونیستی و آل سعود بر ضد مردم فلسطین و منطقه از جمله مواردی است که تشریح آن توسط رئیس جمهوری کشورمان ضرورت حضور وی را یادآور می شود. 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.