برای کاهش وزن بایستید!


برای کاهش وزن بایستید!

  اخبارپزشکی,خبرهای  پزشکی ,کاهش وزن
محققان دریافتند که جایگزین کردن نشستن با ایستادن، تا ۶ ساعت در روز می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌تایمز، گروهی از محققان دریافتند که به سادگی، جایگزین کردن ۶ ساعت نشستن در روز با ایستادن می‌تواند به افراد کمک کند تا وزن کم کنند و از افزایش وزن جلوگیری کنند.

 

آیا افراد واقعا می‌توانند با استفاده از این تکنیک وزن کم کنند؟

 

تصمیم به کاهش وزن اغلب در ابتدای هر سال به نقطه اوج خود می‌رسد و امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. متاسفانه بعضی از مردم اراده کافی برای عملی کردن این تصمیم را ندارند، بنابراین دوباره در فهرست سال آینده قرار می‌گیرد.

 

در حال حاضر، محققان طی یک مطالعه جدید، پیشنهاد ساده‌ای را ارائه دادند که می‌تواند افراد را در رسیدن به آرزوی کاهش وزن کمک کند و آن ایستادن است.

 

محققان ۴۶ مطالعه را که مجموعا ۱۱۸۴ نفر را مورد بررسی قرار داده بود، بررسی کردند تا ببینند آیا ایستادن کالری بیشتری از نشستن می‌سوزاند یا خیر.

 

جالب توجه است که محققان دریافتند ایستادن در مقایسه با نشستن ۰٫۱۵ کیلوکالری در دقیقه می‌سوزاند.

 

در حالی که ۰٫۱۵ کیلوکالری چندان قابل توجه به نظر نمی‌رسد، برای مثال یک فرد ۶۵ کیلوگرمی باید ۶ ساعت نشستن در طول روز را با ۶ ساعت ایستادن عوض کند. در این صورت، این فرد ۵۴ کیلوکالری در روز خواهد سوزاند.

 

اگر فرد یاد شده این روند را حفظ کند و مصرف غذای وی نیز افزایش نیابد، انرژی مصرف شده، برابر با حدود ۲٫۵ کیلوگرم چربی بدن در یک سال و تا ۱۰ کیلوگرم کاهش وزن در مدت چهار سال خواهد بود.

 

اعداد چشمگیر هستند، اما با توجه به گفته‌های محققان این اعداد کمترین میزان هستند، چون زمانی که مردم در حال ایستادن هستند، اغلب به ایستادن کفایت نمی‌کنند و فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی یا حتی تاب خوردن درجا نیز دارند و اینها خود موجب می‌شود که بدن کالری بیشتری بسوزاند.

 

محققان بر این باورند که یافته‌های آنها می‌تواند یک راه حل بالقوه برای شیوه زندگی بی‌تحرک و اثرات بالقوه مضر آن باشد.

 

این راه حل به خصوص با مشکلات ناشی از نشستن طولانی‌مدت نظیر دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری همه‌گیر چاقی مرتبط است.

 

در واقع، زمان نشستن در حال حاضر در سراسر کشورهای اروپایی و در ایالات متحده آمریکا بین ۳ تا ۷ ساعت است.

 

پروفسور “فرانسیسکو لوپز خیمنز” از کلینیک مایو در روچستر که محقق این مطالعه است، گفت: این مهم است که از ساعت‌ها نشستن در یک مکان بپرهیزیم. ایستادن، مفید و موثرترین راه حل فوری است. چه کسی می‌داند، ممکن است این راه حل، برخی از افراد را وادار به انجام کاری کند تا بی‌وقفه در یک جا ننشینند، چرا که فعالیت‌های جسمی خفیف تا حدودی مفید خواهد بود و کمترین کاری است که می‌توان انجام داد.

 

با این حال، محققان معتقدند که برای سنجش دقیق اثربخشی و کاربردی بودن این روش و همچنین اثرات بلندمدت ایستادن برای مدت زمان طولانی، داده‌های بیشتری نیاز است.

 

این مطالعه در مجله European Journal of Preventive Cardiology منتشر شده است.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.