رابطه جنسی در رمضان، بخاطر ماه رمضان رابطه جنسی را متوقف نکنید

رابطه جنسی در رمضان

بخاطر ماه رمضان رابطه جنسی را متوقف نکنید

اگر رابطه جنسیتان را بخاطر ماه مبارک رمضان تعطیل کرده اید بدانید که رابطه جنسی در ماه رمضان هم مفید است و جلوی ضعفتان را می گیرد…

کمتر از یک ماه است که زندگی مشترکشان را آغاز کرده اند.زندگی مشترکی که همه چیزش با خانه پدری فرق می کند. بار مسئولیتی بر دوش زن و مرد قرار می گیرد و ابتدای زندگیشان را با کلی ذوق و شوق و عشق و محبت آغاز می کنند.عروس خانم تمام تلاش خود را می کند تا از سایت ها و کتاب های آشپزی بهترین و خوشمزه ترین غذاها را برای همسرش درست کند و خود را به بهترین نحو هر روز بیاراید؛ از آن طرف آقای داماد هم قند در دلش آب می شود تا هرچه زودتر به خانه بیایید و با استقبال گرم همسرش مواجه شود.مسلما یکی از لذت های اوایل زندگی مشترک تجربه کردن یک رابطه جنسی دلچسب

و لذت بخش است.لذتی که دختر و پسر از مدتها انتظارش را می کشیدند و داشتن رابطه جنسی مکرر و راضی کننده را در ذهنشان می پروراندند اما تازه دارند طعم لذت بخش زندگی را میچشند که ماه مبارک رمضان آغاز می شود و بخاطر محدودیت های رابطه جنسی در ماه رمضان برقراری رابطه را تا یک ماه به تعویق می اندازند !و بدون آنکه حواسشان باشد مدت زمان طولانی را بدون داشتن رابطه جنسی سپری کرده اند و کم کم آتش گرم رابطشان خاموش می شود! اما آیا حذف رابطه جنسی در ماه رمضان کار دستی است؟!چگونه می توان در ماه مبارک رمضان آمیزش جنسی داشت؟

آیا میدانید که نزدیکی در ماه رمضان حرام نیست بلکه شکستن روزه به صورت عمدی است که حرام است و موجب کفاره می شود؟! لذا همسران می توانند پس از اذان مغرب تا قبل از اذان صبح با یکدیگر نزدیکی کنند و قبل از اذان صبح غسل نمایند و  با نشاطی خاص و طیب و طاهر وارد روز جدیدی از ماه رمضان شوند.

برقراری رابطه جنسی خود می تواند شفا بخش و درمانگر باشد و حتی ضعف ناشی از روزه را هم از بین ببرد . همچنین رابطه جنسی جریان خون به مغز و دیگر اعضای بدن را افزایش میدهد

رابطه جنسی در رمضان

روایت زیادی درباره فضیلت رابطه جنسی وجود دارد از جمله آنکه امام صادق ( علیه السلام )می فرمایند : هیچ مباح و حلالی نزد خداوند ، دوست داشتنی تر از آمیزش با هم نیست . لذا خداوند متعال در ماه رمضان هم سخت نگرفته است . حتی آمیزش جنسی در اولین روز ماه مبارک رمضان نه تنها حرام نیست بلکه مستحب هم می باشد و خداوند متعال نظمی داده است که انسان بتواند برای مدتی خواهش های نفسانی خود را تحت کنترل درآورد و کنترل خود را به امر خدا بسپارد.

اما گاهی پیش می آید که یکی از زوجین میل شدیدی به برقراری رابطه جنسی دارد و دیگری از داشتن رابطه در ماه رمضان بنا به دلایل ضعف جسمانی بعد از افطار یا کم بودن زمان منزجر می شود غافل از اینکه می توان ضعف بعد از افطار را با تنظیم کردن وعده های مناسب و خوردن غذا ها و نوشیدنی های پرخاصیت از بین برد و مدتی بعد از افطار زمانی را به برقراری رابطه جنسی اختصاص داد چرا که قطع رابطه جنسی به خصوص در اوایل زندگی مشترک می تواند مضراتی از جمله

از دست دادن اشتیاق برای رابطه جنسی بعد از مدت طولانی، ضعیف شدن دیواره های واژن ، انزال زودرس و …را در پی داشته باشد و در مقابل برقراری رابطه جنسی خود می تواند شفا بخش و درمانگر باشد و حتی ضعف ناشی از روزه را هم از بین ببرد . همچنین رابطه جنسی جریان خون به مغز و دیگر اعضای بدن را افزایش میدهد. بنابراین اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به ارگانهای بدن رسیده و مواد زاید نیز سریعتر از بدن دفع میگردند.

رابطه جنسی در رمضان

در پایان به زوجین توصیه میکنیم که به هیچ وجه رابطه جنسی را در ماه رمضان از زندگی زناشوییتان حذف نکنید و مسلمانان روزه دار حتما حداقل در هفته یک- دو مرتبه در فاصله شب تا سحر را به برقراری رابطه جنسی بپردازند تا خود نشاط و سرحالی حاصل از آن را احساس کنند…

رابطه   جنسی در ماه رمضان

از زمانی که به یاد دارم من و چهار خواهر  برادر دیگرم، دریک خانه قدیمی به همراه پدر و مادرمان زندگی می کردیم. کل خانه ما یک اتاق ۱۵ متری بود که همه محل پذیرایی از مهمانها بود، هم محل بازی و هم محل رسیدگی به درس و مشق؛ و شبها هم محل خواب خانواده هفت نفره ما.

دقیق به یاد ندارم از کی؟ اما همیشه در وسط اتاق ما یک پرده ضخیم بود که مادرم شبها آن را باز می کرد و محل خواب بچه ها و خودش و پدر را جدا می کرد. این پرده همیشه وسط اتاق ما بود حتی شبهایی که پدر شیفت شب بود، شبهای داغ تابستان و شبهای سرد زمستان.

برای هیچ یک از ما بچه این مطرح نبود که این پرده برای چیست فقط می دانستیم باید محل خواب ما و پدر و مادر جدا باشد.

سالها گذشت تا خودم صاحب زندگی و فرزند شدم و اکنون می فهمم که حضور دایمی این پرده در وسط اتاق ۱۵ متری ما به این دلیل بود که پرده اتاق را جز لاینفک و عادی زمان خواب بدانیم.

مادرم می توانست در شبهایی خاص پرده را آویزان و در سایر مواقع آن را جمع کند ولی برای اینکه این رفتار متغیر علامت سوال های زیاد در ذهن ما بچه ها ایجاد نکند همواره این پرده شب هنگام سر جای خود قرار می گرفت.

مادرم علی رغم اینکه چند کلاس بیشتر سواد نداشت ، هم به رابطه زناشویی با همسرش اهمیت خاص می داد و هم تربیت جنسی کودکانش را خوب بلد بود…

این جز آرمانهای یک ازدواج موفق است که نیاز جنسی زن و مرد به موقع و در شرایطی مناسب و به درستی پاسخ داده شود ضمن اینکه باید توجه داشت علاوه بر اینکه ارضا میل جنسی زن و مرد باید به درستی در خانواده صورت گیرد در این میان باید به تربیت جنسی فرزندان و حفظ حریمها هم توجه داشت

 از جمله اهداف مهم ازدواج، این است که زن و مرد بتوانند نیاز جنسی خود را که یک نیاز طبیعی است به شیوه صحیح و بهنجار ارضا کنند. در دین اسلام بر خلاف سایر ادیان میل جنسی و لزوم ارضای آن، نه تنها پست و رذیلت آمیز معرفی نشده است، بلکه امری پسندیده و مطلوب است؛ ضمن اینکه زن و مرد باید بتوانند به یاری هم کانونی فراهم کنند که هم سلامت روانی خودشان را به دست آورند و هم در مناسبات اجتماعی سلامت جامعه تامین شود.

این جز آرمانهای یک ازدواج موفق است که نیاز جنسی زن و مرد به موقع و در شرایطی مناسب و به درستی پاسخ داده شود ضمن اینکه باید توجه داشت علاوه بر اینکه ارضا میل جنسی زن و مرد باید به درستی در خانواده صورت گیرد در این میان باید به تربیت جنسی فرزندان و حفظ حریمها هم توجه داشت و به همین دلیل است که با توجه به پیامدهای نادرست تحریک جنسی کودکان و بلوغ زودرس آنها و  از طرف دیگر آگاهی و درک نسبی نوجوان از وجود رابطه جنسی میان والدین؛ باید از روشها پیشگیری از انحراف کودکان و نوجوان آگاهی یافت.

– روشهایی مثل خودداری از انجام دادن عمل جنسی در برابر کودکان و حتی نوپاها

– جدا کردن اتاق خواب کودکان در همان ماههای نخستین بعد از تولد

– آموزش اجازه گرفتن فرزندان برای ورود به اتاق والدین

– خودداری از برهنه شدن در برابر کودکان

– توجه به زمان و مکان رابطه جنسی در خانه ای که فرزندان نوجوان حضور دارد و ..

همواره از ملاحظات تربیتی است که زوجین در هنگام ارضا میل جنسی باید به آن توجه داشته باشد.

در کنار تمام این ملاحظات مشکل، زمانی خود را نشان می دهد که در زمانهایی خاص به نظر می رسد که برقراری رابطه جنسی برای مدت زمانی طولانی غیر ممکن است خصوصا در خانواده هایی که فرزند نوجوان وجود دارد قطعا محدودیت زوجین برای برقراری رابطه جنسی بسیار بیشتر از زمانی است که فرزندان خانواده در سنین کودکی به سر می برند.

یکی از این ایام خاص، روزهای ماه مبارک رمضان است که برقراری رابطه جنسی و به تبع آن کسب آمادگی برای روزه  وعده دیگر، بسیار دشوار به نظر می رسد.

بسیاری از والدین چون شرم استحمام و غسل در نیمه های شب یا سحرگاه را دارند، کلا رابطه جنسی در شبهای ماه رمضان را کنار گذاشته و از این جهت به شدت تحت فشار روحی و جسمی قرار می گیرند و برخی دیگر هم که امکان به تعویق انداختن رابطه جنسی را ندارند دچار مشکلات زیادی می شوند.

ما در اینجا قصد داریم راهکاری دیگر ارایه دهیم تا زوجین در ایام این ماه مبارک دچار مشکلات کمتری شوند.

شبیه به ماجرای واقعی که در ابتدای یادداشت ارایه شد، والدین باید بدانند که برای تربیت جنسی درست فرزندان خانواده و همچنین حفظ آرامش خود و فرزندشان وجود یک رفتار نسبتا ثابت در رفتار جنسی والدین ضرورت دارد.

یعنی تغییر و تحول ناگهانی در رفتارهای والدین نباید آن قدر پررنگ باشد که کنجکاوی فرزندان خصوصا فرزندان نوجوان خانواده ر ا تحریک کند.

تصور کنید در خانه ای که حمام سحرگاه اصلا عرف نیست ناگهان پدر و مادر در برخی از سحرها آن هم فقط در ماه رمضان تصمیم به استحمام می گیرند.

این رفتار قطعا کنجکاوی جدی نوجوان خانواده را بر می انگیزد.

اگر نگران رابطه جنسی در برخی از شبهای ماه مبارک رمضان و چگونگی غسل پس از آن هستید و نگرانید که با چه بهانه ای در برابر چشمان پرسشگر فرزندان نوجوان تان هم به وظیفه شرعی تان عمل کنید و هم از زندگی جنسی تان غافل نشوید توصیه می کنیم در کلیه ایام ماه مبارک رمضان غسلهای مستحب را در خانواده تان پایه گذاری کنید.

اگر در یک خانواده و در میان والدین انجام برخی از غسلهای مستحب ماه مبارک رمضان عادی شده و جز سبک زندگی خانواده شود، قطعا زمانهایی که استحمام برشما و همسرتان واجب هست نیز در لابلای اعمال مستحبی کمرنگ می شود.

این روش به کمک فرزندان نوجوان تان هم می آید و مانع از بروز خجالت برای انجام برخی غسلهای واجب می گردد.

اگر در یک خانواده و در میان والدین انجام برخی از غسلهای مستحب ماه مبارک رمضان عادی شده و جز سبک زندگی خانواده شود، قطعا زمانهایی که استحمام برشما و همسرتان واجب هست نیز در لابلای اعمال مستحبی کمرنگ می شود

در ادامه به روزهایی از ما رمضان که در آن انجام غسلهای مستحبی توصیه شده است، اشاره می کنیم:

غسل تمام شبهای فرد ماه رمضان

غسل تمام شبهای دهه آخر رمضان و غسل آخر شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان

غسل شب اول و هفدهم نوزدهم و بیست و یکم و بیست سوم و بیست و چهارم رمضان و غسل روز عید فطر

 البته منظور این نیست که تمام غسلهای مستحبی انجام گیرد بلکه هر از گاهی خود را ملزم به انجام غسلهای مستحبی کنید تا انجام غسلهای واجب ماه مبارک رمضان هم برای تان تسهیل شود.

 

دیگر لینک ها:

حکم خوردن منی و لیسیدن آلت تناسلی زن توسط شوهر و بالعکس

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.