با پوست پوست شدن قسمت های مختلف بدن چکار کنیم؟


با پوست پوست شدن قسمت های مختلف بدن چکار کنیم؟

علت خشکی پوست

معمولا خشکی پوست، هنگام سردی هوا و کاهش رطوبت آن به سراغتان می آید‎

 

مانند یک خزنده حس می کنید دائم در حال پوست انداختن هستید؟ بله، پوست خشک بسیار ناراحت کننده است و دائم پوست پوست می شود و باعث می شود قسمت هایی از بدنتان بخارد. معمولا خشکی پوست، هنگام سردی هوا و کاهش رطوبت آن به سراغتان می آید.

 

اما چون در فصل سرما چنین چیزی شایع است، بدان معنا نیست که تا ابد بخواهید آن را تحمل کنید. برای اینکه مشکلتان را با پوست خشک حل کنیم به سراغ متخصصان پوست رفتیم تا کمکتان کنند با انجام راه حل هایی دوباره، همان پوست سالم گذشته را داشته باشید.

 

در ادامه توصیه های متخصصان پوست را در برابر حل مشکل خشکی پوست در نقاط مختلف بدن می خوانید:

  

صورت 

همین که پوست پوست شدن شروع شد، ملایم رفتار کردن به قانون طلایی صورتتان تبدیل می شود. برای تمیز کردن پوست صورت، از صابونی که در آن تمیز کننده های صورت وجود نداشته باشد و همچنین از آب ولرم استفاده کنید. سپس پوست را به آرامی خشک کنید، اما 

رطوبتش را نگیرید و بلافاصله از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید. اگر به رطوبت بیشتری احتیاج داشتید، از یک سرم هیالورونیک اسید، زیر مرطوب کننده خود استفاده کنید. این سرم، فوق العاده در جذب رطوبت تاثیر گذار است و می تواند ۱٫۰۰۰ برابر وزنش، رطوبت در خود نگه دارد.

 

چگونه پیشگیری کنیم: از صابون های خشن و موادی که بلافاصله بعد از استفاده، موجب خشکی پوستتان می شوند پرهیز کنید. اگر از رتینول یا محصولات درمان خشکی پوست استفاده می کنید، بهتر است استفاده اش را به یک روز درمیان برسانید و یا غلظتش را کم کنید. 

 

همچنین لایه برداری را هم مرتب و نزدیک به هم انجام ندهید. استفاده بیش از حد از لایه برداری، پوست صورتتان را خشک می کند. همچنین استفاده از دستگاه بخور در خانه، کمک می کند هوا مرطوب بماند و خشکی آن تاثیر منفی روی پوست نگذارد.

 

علامت خشکی شدید پوست

از صابون های خشن که موجب خشکی پوستتان می شوند پرهیز کنید‎

 

پاها و دست ها 

متاسفم اما باید با حمام های طولانی مدت و داغ خداحافظی کنید. اگر پا و دستتان پوست پوست می شود، به دلیل از دست رفتن رطوبتشان است. مدت زمان حمام کردن را تا کمتر از ۱۰ دقیقه با آب گرم ( نه داغ ) کاهش دهید و سپس بلافاصله بعد از بیرون آمدن از حمام، از یک مرطوب کننده قوی استفاده کنید. اگر مشکل پوستتان خیلی شدید است، استفاده از کرمی با فرمول اسید سالیسیلیک می تواند کمک کند مقداری لایه برداری صورت بگیرد و پوست دوباره صاف شود.

 

چگونه پیشگیری کنیم: درست مانند درمان پوستِ صورت، توصیه می شود در اتاق خواب خود یک دستگاه بخور قرار دهید تا مشکل خشکی هوا و تاثیر منفی آن روی پوست حل شود. به خاطر داشته باشید برای سالم نگه داشتن دستگاه بخور و بدون باکتری نگه داشتنش، هر روز آب آن را عوض کنید.

 

پوستِ کفِ سر 

پوست پوست شدن کف سر، بیشتر به دلیل شوره اتفاق می افتد. بسیاری از افراد فکر می کنند شست و شوی سرشان مشکل را بدتر می کند، اما در واقع شست و شوی مرتب سر با شامپوی دارویی می تواند به بهبود شرایط کمک کند. به دنبال شامپوهایی با ترکیباتی مانند سولفید سلنیوم یا پیریتین زینک باشید تا به صورت موثر، پوستِ کفِ سرتان را درمان کنید. اگر شوره سر همچنان ادامه داشت بهتر است با متخصص پوست و مو صحبت کنید تا شامپویی را برایتان تجویز کند.

 

چگونه پیشگیری کنیم: همین که شوره درمان شد، مراقبت پیوسته شامل استفاده از شامپوها و نرم کننده های حاوی مرطوب کننده، هفته ای یک مرتبه استفاده از نرم کننده عمیق و یا درمان با روغن های طبیعی یا دیگر درمان های مرطوب کننده مانند ماسک مو است. همچنین مواظب باشید موها را بیش از حد و یا کمتر از مقدار مورد نیاز نشویید. یک روز در میان برای شستن موها کافی است، چون شستن بیش از حد، باعث بدتر شدن شوره سر می شود.

  

قسمت پایین پا 

استفاده از مرطوب کننده با مالیدن کرم ضخیم یا استفاده از پماد در شب و پوشیدن جوراب برای حفظ کردن رطوبت، بسیار مناسب است. استفاده از موادی غنی مانند روغن کاکائو، روغن شیا و ویتامین E برای التیام پاها بسیار کارساز است. فرمول های حاوی کراتوتیک ها مانند اوره یا اسید لاکتیک، برای درمان خشکی های ضخیم روی پا بسیار تاثیر گذار هستند.

 

چگونه پیشگیری کنیم: لایه برداری مرتب از قسمت های ضخیم با استفاده از سنگِ پا، یکی از روش های اصلی پیشگیری از خشکی پوست در این قسمت است. گاهی اوقات پوست خشک شده سمجِ روی پا، که با روش های بدون نیاز به نسخه از بین نمی رود ممکن است یک عفونت باکتریایی باشد. بنابراین اگر مشکل همچنان ادامه داشت حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

منبع: کرمانی/ سلامت نیوز

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.