با هر پیشنهادی برای افزایش تراکم فروشی مخالفم


با هر پیشنهادی برای افزایش تراکم فروشی مخالفم

   اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی,فراهانی
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه نباید شهرداری را به سمت فروش تراکم تشویق کنیم، افزود: با هر پیشنهادی مبنی بر افزایش تراکم فروشی مخالفم.

به گزارش ایسنا، مجید فراهانی در چهل و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در جریان بررسی ردیف‌های سرفصل درآمدی بودجه شهرداری تهران برای سال ۱۳۹۷ گفت: جهت گیری همه ما باید به سمتی باشد که شهر فروشی کاهش پیدا کند. نباید شهرداری را به سمت درآمدهای غیرپایدار که همان فروش تراکم است تشویق کنیم.

 

وی افزود: اگر مبلغ تراکم در حد طرح تفصیلی و مجاز افزایش پیدا کند به شهرداری فشار وارد نمی‌شود اما اگر مبلغ تراکم افزایش داشته باشد و رشد ساخت و ساز هم اتفاق نیفتد یعنی برای تراکم تقاضا وجود نداشته باشد شهرداری برای تحقق این درآمد مجبور خواهد بود که دست به تراکم فروشی ببرد.

 

وی ادامه داد: نباید به شهرداری فشار وارد شود که درآمد خود را از طریق تراکم فروشی محقق کند. بحث کاهش فروش شهر و فروش تراکم از اصلی‌ترین شعارهای ما بوده که باید محقق شود. وقتی عدد فروش تراکم افزایش پیدا کند در حقیقت به شهرداری فشار وارد کرده‌ایم که از طریق تراکم فروشی درآمد را محقق کند.

 

وی تاکید کرد: ما باید به سمتی پیش برویم که درآمدهای ناپدار کاسته و درآمدهای پایدار شهری ایجاد شود.

 

فراهانی تاکید کرد: هر پیشنهادی که در جهت کاهش تراکم فروشی باشد مورد دفاع بنده است و هر پیشنهادی که در راستای افزایش تراکم فروشی باشد نیز مخالفم.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.