با نقاشی و کاردستی کودک چه کار کنید؟

با نقاشی و کاردستی کودک چه کار کنید؟

نقاشی کودکان

 نقاشی فرزند شما می‌تواند ایده‌ی خوبی برای چاپ شدن روی پارچه یا سایر موارد باشد

 

هر روز که از مدرسه به خانه می‌آیند و نقاشی یا کار دستی تازه‌شان را نشان می‌دهند مثل این است که معجزه‌ای اتفاق افتاده، معجزه‌ای در این حد که اگر تابلویی از پیکاسو به شما هدیه می‌دادند، آنقدر خوشحالتان نمی‌کرد که دیدن حاصل تلاش فرزندی که برایش زحمت کشیده‌اید. برای اینکه این عشق و هیجان را به فرزندتان منتقل و او را بیشتر به کارهای هنری تشویق کنید، روش‌های زیر به کارتان می‌آیند. با این روش‌ها او اهمیت دادن شما را احساس می‌کند و تلاشش را بیشتر خواهد کرد.

دیوار اختصاصی درست کنید
بیشتر مادرها می‌دانند چطور در یخچال را به عرصه‌ی هنرنمایی فرزندانشان تبدیل کنند، اما متاسفانه ابعاد یخچال‌ها محدود است و آثار تولیدی بچه‌ها، بی‌پایان! به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم یکی از دیوارهای اتاق بچه‌ها را به نمایشگاه نقاشی‌ها و کلاژهایشان اختصاص دهید و حتی برایش اسم بگذارید؛ «نمایشگاه نقاشی باران و مهسا». این دیوار را با استفاده از نخ‌های کنفی یا کامواهای رنگی دسته‌بندی کنید و هر نقاشی یا کلاژ را با یک گیره‌ی چوبی فانتزی که الان در همه‌ لوازم تحریر فروشی‌ها پیدا می‌شود، آویزان کنید. هر وقت دیوار پر شد، قدیمی‌ترین کارها را با مشورت بچه‌ها بردارید و در جعبه‌ای بگذارید و جای خالی آن را به اثر تازه‌ای بدهید.

مثل یک هنر واقعی، قابشان کنید
وقتی یک نقاشی فوق العاده از او دیدید که با کارهای قبلی‌اش تفاوت دارد و زیباتر است، این حسن سلیقه را با قاب کردن نقاشی و در معرض دید قرار دادن آن نشان دهید. بگذارید بداند که تلاش بیشتر و دقت او قدر دانسته می‌شود. این کار یک تشویق بزرگ برای بچه‌ها به حساب می‌آید.

نقاشی کودکان

وقتی یک نقاشی فوق العاده از کودکتان دیدید، آت را در معرض دید قرار دهید

به هدیه تبدیل‌شان کنید
اگر مادربزرگ اخیرا خیلی دلتنگ بچه‌ها شده یا پدربزرگ گله می‌کند که چرا دیر به او سر می‌زنید آن‌ها را با نقاشی یا کار دستی بچه‌ها غافلگیر و خوشحال کنید. به بچه‌ها بگویید با سلیقه‌ خودشان یک نقاشی بکشند. این نقاشی می‌تواند روی یک مقوای A4 باشد که از وسط نصف شده و قابلیت کارت پستال شدن پیدا کرده است. نقاشی می‌تواند با اثر انگشت بچه‌ها کشیده شود یا هر طرحی که خودشان دوست دارند. این کار به اثر هنری آن‌ها ارزش معنوی اضافه می‌کند، چون برای شاد کردن دل عزیزانشان به کار می‌رود.

 در جشن تولد استفاده کنید
این روزها استفاده از پرچم‌های ریز با عکس بچه‌ها در جشن تولدها مد شده است. اگر دوست دارید موقع رسیدگی به کارهای جشن تولد آن‌ها، سرشان را هم گرم کنید می‌توانید کاغذهایی به شکل پرچم یا هر شکلی که دوست دارید به آن‌ها بدهید و بخواهید خودشان آن‌ها را نقاشی کنند. این نقاشی‌های کوچک می‌توانند هدیه‌ی آخر شب آن‌ها به مهمانان هم باشند.

به کیف تبدیلش کنید
نقاشی فرزندتان را با کیفیت بالا اسکن کنید و روی فلش مموری یا دی وی دی بریزید. فروشگاه‌های زیادی هستند که نقاشی و طرح مورد نظر شما را روی تی‌شرت، ماگ، کوسن و کیف‌های پارچه‌ای چاپ می‌کنند. نقاشی فرزند شما می‌تواند ایده‌ی خوبی برای چاپ شدن روی پارچه یا سایر موارد باشد. می‌توانید از کیف یا ماگ، سه عدد داشته باشید، یکی برای خودش و دو تای دیگر برای شما و همسرتان.

کارت بازی کنید
بچه‌ها عاشق حدس زدن شکل پشت کارت‌ها هستند. یکی از ایده‌هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید این است که نقاشی‌های آن‌ها را دو تا دو تا پرینت بگیرید و با آن‌ها کارت بازی کنید. مثلا همه‌ی کارت‌ها را روی زمین بچینید و از آن‌ها بخواهید خوب نگاهشان کنند. بعد پشت و رویشان کنید و بخواهید گزینه‌های مشابه را انتخاب کنند.

نقاشی کودکان

 نقاشی فرزندتان را با کیفیت بالا اسکن کنید و روی فلش مموری یا دی وی دی بریزید

به عروسک تبدیلشان کنید
شرکت‌هایی در خارج از کشور وجود دارند که شخصیت‌های نقاشی بچه‌ها را به اسباب بازی تبدیل می‌کنند. چون در حال حاضر چنین اتفاقی در کشور ما نمی‌افتد، ما روش دیگری را پیشنهاد می‌کنیم. پرینت شخصیت‌های نقاشی‌ها را روی پارچه بیندازید، آن‌ها را برش بدهید، داخلشان را با پنبه پر کنید و به سبک مادران قدیم، عروسک تازه‌ای به فرزندتان بدهید که تجسم ایده‌ او بر روی کاغذ است.

نمایشگاه گروهی بگذارید
با مادران دیگر صحبت کنید و پیشنهاد برگزاری یک نمایشگاه نقاشی گروهی را بدهید. این نمایشگاه می‌تواند به صورت دوره‌ای در منزل هر کدام از شما برگزار شود. دیوارها با نخ‌کشی تبدیل به محل نمایش نقاشی‌ها می‌شوند و مهمان‌ها با شربت و شیرینی پذیرایی خواهند شد. اگر دوست دارید حال و هوای خیریه را هم به این نمایشگاه وارد کنید از اقوام و دوستانی که می‌آیند مبلغی به عنوان ورودی دریافت کنید. این پول را در نهایت برای خرید لوازم تحریر بچه‌های بی‌سرپرست یا بد‌سرپرست واریز کنید. با این کار هم یک کار خوب کرده‌اید و هم به فرزندتان یاد می‌دهید قدر داشته‌هایش را بداند و در عین حال نسبت به بقیه هم احساس مسئولیت کند.

 

منبع:  ninisite.com

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.