با شوهر درونگرایتان چه کنید؟

با شوهر درونگرایتان چه کنید؟

با شوهر درونگرایتان چه کنید؟

درونگرایی

درونگراها چه زن و چه مرد، درگیر احساسات و افکار خودشان هستند

 

مردها برونگرا هستند و زنها درونگرا. زنها از گفتگوهای صمیمانه لذت می‌برند و عاشق مورد توجه واقع شدن، رو در رو مقابل یک نفر هستند، در حالیکه مردها با احساسات عمیق چندان میانه‌ای ندارند و بیشتر گروه‌‌ها و جمع‌های بزرگ را می پسندند، درست است؟ برونگرایی و درونگرایی، ویژگی‌های شخصیتی است، ویژگی‌های مربوط به جنسیت.

 

درونگراها چه زن و چه مرد، درگیر احساسات و افکار خودشان هستند در حالیکه برونگراها معاشرتی‌اند و به تعاملات و رفتارهای اجتماعی توجه دارند. بنابراین زنان برونگرا ممکن است در برخورد با شوهران درونگرای خود، دچار مسائلی بشوند که شاید در رابطه‌ی مرد برونگرا و زن درونگرا، چندان پررنگ نباشد. پس اگر زنی برونگرا هستید که همسری درونگرا دارید بخوانید:

 

 با شوهر درونگرای‌تان چه کنید 

شما می‌گویید: «از لباس جدیدم خوشت می‌آید؟» 

او می‌گوید:«بله»

 

شما می‌شنوید: «این زشت‌ترین لباسی است که تا به حال دیده‌ام. تو در این لباس درست مثل یک اسب آبی می‌شوی!»

 

چیزی که او فکر می‌کند به شما گفته است:«این لباس خیلی به تو می‌آید، زیباست و در این لباس زیبا شده‌ای، تو هر چه بپوشی زیبا هستی!»

 

درونگراها با وجود اینکه در بیشتر مواقع همان احساسی را دارند که یک برونگرا دارد، اما نمی‌دانند چطور احساس خود را بیان کنند و یا اصلا احساس نمی‌کنند لازم است فکر و احساس و هیجان خود را بروز بدهند. اگر از یک درونگرا سوالی بپرسید که جوابش بله یا خیر است، قطعا فقط در همین حد جواب خواهید شنید: بله یا خیر! پس بهتر است سوال‌تان را جور دیگری مطرح کنید:« نظرت در مورد لباس جدیدم چیست؟» یا اینکه سعی کنید نظرش را با پرسیدن سوال‌های پیاپی به دست بیاورید و او را به مکالمه بکشید تا میل و گرایش برونگرای شما هم راضی شود. درونگراها می‌شنوند، پردازش می‌کنند، به فکر فرو می‌روند، جواب کوتاه می‌دهند و دوباره به فکر فرو می‌روند.

 

اما برونگراها می‌شنوند، پردازش می‌کنند و جواب می‌دهند. به عبارتی دیگر، درونگراها می‌نشینند و به این فکر می‌کنند که چقدر این لباس زیبا و برازنده است اما برونگراها ابراز می‌کنند که این لباس چقدر زیبا و برازنده است.

 

تفاوت  درونگرایی و برونگرایی همسران

درونگراها بیشتر مواقع احساس یک برونگرا دارند،اما نمی‌دانند چطور بیان کنند

 

زمان با هم بودن 

وقتی همسرتان می‌گوید به تنهایی نیاز دارد، منظورش این نیست که به خاطر با شما نبودن، تنهایی را می‌خواهد، بلکه فقط به سازماندهی ذهنی و کسب انرژی مجدد نیاز دارد. معمولا بعد از مدت کوتاهی تنها بودن، بهتر از قبل نزد شما برخواهد گشت و انرژی بیشتری برای ارتباط بهتر با شما خواهد داشت. در حالیکه برونگراها معمولا در جمع و گروه‌های اجتماعی، شارژ می‌شوند و انرژی می‌گیرند. پس به همسرتان زمان بدهید تا بتواند توجهی را که به آن نیاز دارید نثارتان کند.

  

پدر و مادری کردن 

اینطور فکر نکنید که فرزندان شما از علاقه‌ی پدر به خود بیخبرند صرفا به این دلیل که او علاقه و محبتش را فریاد نمی‌زند. همسر شما ارتباط متفاوتی با فرزندانش دارد. هرگز در این ارتباط وارد نشوید و سعی نکنید ارتباط بزرگ‌تر و عمیق‌تری ایجاد کنید. فرزندان شما، عشق و مهر پدرشان را درک می‌کنند و نیازی ندارند شما این موضوع را به آنها اثبات کنید.

 

یادتان باشد، درونگرا بودن، ایراد و نقطه ضعف نیست، بلکه فقط به این معناست که فرد درونگرا، به طریقی متفاوت ارتباط برقرار می‌کند. وقتی پای پدر و مادر بودن به میان می‌آید، تفاوت شخصیتی داشتن یا داشتن زبان‌های متفاوت هیچ ایرادی ندارد. در واقع، به نفع بچه‌ها هم هست، چون به آنها این امکان را می‌دهد تا نوع تیپ شخصیتی‌ خودشان را بفهمند و باور کنند.

 

دورهمی‌های اجتماعی 

درونگراها معمولا آدم‌های خجالتی، ساکت، غیراجتماعی و تا حدودی نجوش تلقی می‌شوند. در صورتیکه درونگراها اگر در شرایط مناسب قرار بگیرند خیلی هم اجتماعی، پرحرف و صمیمی هستند. درونگرا بودن و خجالتی بودن، دو مقوله‌ی کاملا متفاوت است.

 

درونگراها، دورهمی‌های کوچک و صمیمی ِ دوستانه یا خانوادگی را ترجیح می‌دهند. برای اینکه به فر درونگرا کمک کنید تا در جمع‌های بزرگ هم احساس راحتی کند، محیطی برایش درست کنید که به او اجازه دهد راحت باشد و با افراد حاضر در جمع بیشتر آشنا شود. با پرسیدن سوال‌های گوناگون او را در گفتگوهای‌تان شرکت دهید و با صحبت درباره‌ی او در میان جمع، او را سر شوق بیاورید.

 

اگر این امکان برای‌تان وجود دارد کسی را پیدا کنید که فکر می‌کنید همسرتان از صحبت و معاشرت با او لذت می‌برد و این ارتباط را شدنی کنید. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که یادتان باشد خودتان باشید، یعنی کنار نکشید و وقتی همسرتان ساکت و در فکر فرو رفته است، کنارش ساکت و آرام ننشینید.

 

شاید فکر کنید اگر در کنارش مانند خودش ساکت بنشینید، همسر خوبی هستید، در حالیکه با این کار به احساس ناراحتی‌اش دامن می‌زنید. او دوست دارد به شما خوش بگذرد، بخندید و لذت ببرید. نزدیکش باشید اما عقب نکشید؛ همان زنی باشید که او عاشقش شده بود!

 

وقتی پای ازدواج با یک درونگرا به میان می‌آید، تمام آن چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که هیچکدام از شما آدم‌های بد یا ایرادداری نیستید، متفاوت بودن مشکلی ندارد. همسرتان  را به خاطر درونگرا بودنش سرزنش نکنید و هرگز دست از «خودتان بودن» برندارید!

 

منبع: برترین ها

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.