با زیباترین های هلند آشنا شوید


با زیباترین های هلند آشنا شوید

 هلند زمانی قدرت دریایی قابل توجهی بود و امروز یکی از پرتراکم ترین کشورهای روی زمین است و حدود ۱۵ میلیون نفر در این کشور کوچک زندگی می کنند. زمانی نیمی از زمین های هموار آن زیر آب بود و هنوز هم بیشتر قسمت های این کشور در سطح دریا یا پایینتر از سطح دریا قرار دارند. مناظر و چشم اندازهای زیبای زیادی در این کشور وجود دارد، فقط باید بدانید که این مناظر را چطور پیدا کنید. از شهرهایی با آبراه های زیبا گرفته تا پارک های ملی و جنگل های انبوه، در اینجا بعضی از زیبایی های هلند را برایتان معرفی کرده ایم:

پارک ملی هوخه ویلوه (Hoge Veluwe National Park)
پارک ملی هوگ ولووه بزرگترین پارک ملی در هلند است و چشم اندازهای طبیعی و زیبای فراوانی دارد. گوزن ها، گرازهای وحشی و جنگل های انبوه از خصوصیات این پارک ملی هستند. این مکان هم جای آرام و زیبایی است و هم بهترین مکان برای مشاهده حیات وحش است. در اینجا می توانید با استفاده از دوچرخه رایگان بگردید و از زیبایی طبیعت لذت ببرید.

 تور هلند,کشور هلند

پارک ملی هوگ ولووه بزرگترین پارک ملی در هلند است

 
اوترخت (Utrecht)
اوترکت قدیمی ترین شهر هلند است و یکی از جذاب ترین و مهمان نوازترین شهرهای هلند نیز هست. محله های قرون وسطایی و عناصر گوتیک آن جاذبه هنری شگفت انگیزی به مکان های توریستی آن داده اند. حتماً از دومتورن (بلندترین کلیسای گوتیک شبه برج در هلند) و باغچه های اطرافش هم دیدن کنید. 

تور هلند,کشور هلند

اوترکت قدیمی ترین شهر هلند است

 

 منطقه یوردان، امستردام (Jordaan District, Amsterdam)
امستردام، پایتخت هلند، بخاطر کافی شاپ هایش معروف است. برای آنکه زیبایی واقعی هلند را بیابید، به منطقه جوردان بروید. این منطقه قبلاً متعلق به طبقه کارگر بوده است، ولی کم کم ترقی طبقاتی نموده و یکی از خاص ترین منطقه های این شهر شده است. خیابان های تو در تو، کافی شاپ های فراوان، نگارخانه ها و فروشگاه ها و بوتیک هایی که آخرین محصولات برندها را می فروشند، در این منطقه زیادند. 

تور هلند,کشور هلند

امستردام، پایتخت هلند، بخاطر کافی شاپ هایش معروف است

باغ های کوکنهوف (Keukenhof Gardens)
هیچکس نباید بدون دیدن لاله های هلند این کشور را ترک کند. اگر در فصل بهار از هلند دیدن کنید، می توانید بهترین زمان باغ های کوکنهوف را مشاهده کنید که در نزدیکی لیس قرار دارد. این باغ ها، “باغ اروپا” نیز نامیده می شوند، زیرا بزرگترین باغ گل و قطعاً یکی از زیباترین مکان های هلند هستند. در این باغ ها ردیف های مواجی از گل های بنفش و زرد و لاله های قرمز زیادی را خواهید دید و می توانید بهترین عکس های عمرتان را در این باغ ها بگیرید. 

تور هلند,کشور هلند

اگر در فصل بهار از هلند دیدن کنید، می توانید بهترین زمان باغ های کوکنهوف را مشاهده کنید

 
لایدن (Leiden)
لیدن در حدود ۲۵ مایلی امستردام قرار دارد. این شهر کوچک و زیبا بخاطر قدیمی ترین دانشگاه کشور معروف است و زادگاه رامبراند نیز هست. جمعیت فراوان دانشجویان به این شهر حالت جوانانه ای داده است، ولی فضای آن خیلی سنتی است. در این شهر شاهد آبراه ها و کانال های آرام، موزه های مهم و شهر قدیم زیبایی با معماری چند قرن پیش خواهید بود. 

تور هلند,کشور هلند

 شهر کوچک و زیبای لیدن بخاطر قدیمی ترین دانشگاه کشور معروف است

 
کیدردیک (Kinderdijk)
کیندردیک که فقط ۱۶ کیلومتر از رتردام فاصله دارد، دهکده ای است که می توانید در آن نوزده آسیاب بادی متعلق به قرون وسطی را بیابید. این دهکده مکانی مسحورکننده و یکی از مهمترین مکان های گردشگری هلند محسوب می شود. در سال ۱۹۹۷ یونسکو آن را میراث جهانی نامید. سعی کنید سفر خود را در بازه دوم تا هفتم سپتامبر تنظیم کنید تا از از رویداد محبوب و رایگان Mills in Floodlight هم بازدید کنید که در طی این رویداد، شب ها نورپردازی زیبایی روی آسیاب بادی ها صورت می گیرد.

تور هلند,کشور هلند

کیندردیک  یکی از مهمترین مکان های گردشگری هلند محسوب می شود

 
پارک ملی بیس بوسخ (Biesbosch national park)
پارک ملی بیسبوچ آخرین منطقه جزر و مد آب شیرین است که در اروپا باقی مانده است. این منطقه نتیجه بهم رسیدن چندین رود به هم و شکل گرفتن یک دلتای جالب است که حیوانات و گیاهان منحصر بفردی در آن وجود دارند. در این منطقه می توانید دوچرخه سواری، پیاده روی و اسب سواری، قایق سواری و کارهای فراوان دیگری انجام دهید. 

تور هلند,کشور هلند

پارک ملی بیسبوچ آخرین منطقه جزر و مد آب شیرین است که در اروپا باقی مانده است

 

جزایر فریزیان (Frisian Islands)
جزایر فریزیان زنجیره ای از جزایر هستند که از هلند تا دانمارک کشیده شده اند و در سال ۲۰۰۹ بالاخره توسط یونسکو میراث جهانی نامیده شدند. دهکده های تاریخی و جزایر کوچک آن بسیار باشکوه اند. از خصوصیات آنها می توان به سواحل شنی زیبا و پوشش گیاهی انبوه و رمه های گاو و گوسفند اشاره کرد. در این جزایر می توانید پیاده روی و دوچرخه سواری کنید یا گوشه ای لم بدهید و چشم اندازهای بکر را تماشا کنید.  

تور هلند,کشور هلند

جزایر فریزیان زنجیره ای از جزایر هستند که از هلند تا دانمارک کشیده شده اند

 
دلفت (Delft)
این شهر کوچک و خوش منظره در کوهپایه های جنوبی هلند واقع شده است و یکی از خوش منظره ترین و تاریخی ترین شهرهای این کشور است. می توانید در خیابان های آرام آن قدم بزنید و کانال های زیبای آن را ببینید و هلند قدیمی را مشاهده کنید. حتماً به کلیسای قدیمی هم بروید. هنردوستان نباید کلکسیون هنرهای تزئینی هلندی بی نظیر موزه استدلیک را از دست بدهند. 

تور هلند,کشور هلند

 شهر کوچک و خوش منظره دلفت، در کوهپایه های جنوبی هلند واقع شده است

 

 ایسومیر (Ijsselmeer)
این دریاچه کم عمق و وسیع که در نتیجه ساخت سدی تشکیل شده است، بزرگترین دریاچه کشور است. زیبایی آن شگفت انگیز است که در روزهای سرد و مه آلود زیبایی اش بیشتر می شود. در این منطقه محافظت شده طبیعی می توان فعالیت های زیادی انجام داد از جمله موج سواری، شنا و قایق سواری. 

تور هلند,کشور هلند

ایسومیر، بزرگترین دریاچه کشور هلند است

 

  منبع:  bartarinha.ir

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.