با خود ارضایی همسرم چه کنم؟

زمانی که متوجه شدم همسر به جای لذت بردن از من، ترجیح می دهد خودارضایی داشته باشد و این راه شده تنها راه لذت بخشیدن او، مثل کسانی شده بودم که انگار دنیا را روی سرم خراب کرده اند، حس می کردم انگار همسرم مرا دوست ندارد و همین مساله باعث شده بود که با همسرم بیشتر دعوا کنم!!!

این جملات ممکن است درد و دل برخی از خانم های متاهل باشد. حال فکر می کنید علت این اتفاق چیست؟ چه کار می توانیم انجام بدهیم تا به این مردان کمک کنیم؟

خودارضایی چیست؟

همان گونه که از اسم این عمل مشخص است، خود ارضایی یعنی این که یک فرد عملی را انجام دهد تا خودش باعث شود به اوج لذت جنسی برسد. ممکن است در این عمل به وسیله چیزی یا با دیدن صحنه ای فرد به اوج لذت جنسی برسد.

عوامل تاثیرگذار قبل از ازدواج

خودارضایی می تواند علت های مختلفی را داشته باشد. یکی از این عوامل می تواند بلوغ زودرس باشد. افرادی که به بلوغ زودرس می رسند و شرایط ازدواج کردن را ندارند ممکن است که به این عمل دست بزنند تا به غریزه جنسی خود بپردازند. عامل دیگر عدم رعایت مسایل جنسی از طرف والدین است. معمولا کودکان و نوجوانانی که ارتباطات جنسی والدین خود را می بینند ممکن است دست به خودارضایی بزنند. عامل دیگر، استرس و اضطراب است و نوجوانانی که به بلوغ رسیده اند و نمی توانند هیجانات منفی خود را صحیح تخلیه کنند و ممکن است با عمل خودارضایی به آرامش برسند. دیدن فیلم های پرنو و مسایلی از این قبیل هم می تواند در ایجاد این عمل موثر باشند.

عشق

عوامل تاثیرگذار بعد از ازدواج

مردانی که قبل از ازدواج خودارضایی داشته باشند، اگر این کار به مدت طولانی انجام شده باشد، ممکن است که در آینده در ارتباط با همسرشان به مشکل برخورد کنند و نتواند از طریق صحیح به ارضاء جنسی برسند. این افراد با این دیدگاه ازدواج می کنند که اگر ازدواج کنند و با همسرشان بتوانند ارتباط جنسی صحیح را داشته باشند، می توانند خودارضایی را کنار بگذارند. در صورتی که معمولا این گونه نیست و در اصطلاح این افراد به اعتیاد به خودارضایی پیدا می کنند و حتما باید این عمل را همیشه انجام بدهند.

عامل دیگر این است که مردان و زنانی که نمی توانند نیازهای جنسی یکدیگر را برآورده کنند، مردانی که از دیدن بدن همسرشان لذت نمی برند، مردانی که با همسرشان ارتباط عاطفی خوبی برقرار نمی کنند، ممکن است که از برقراری ارتباط جنسی صحیح با همسرشان لذتی را نبرند.

از وارد کردن استرس به همسرتان خودداری کنید. داشتن استرس، عمل خودارضایی را در افراد بیشتر می کند. اگر همسرتان کلا فرد مضطرب و یا پرخاشگری است با کمک یک مشاور یا روانشناس اضطراب و خشم او را کنترل کنید

مردانی که نمی توانند نیاز و انتظاراتشان در حوزه مسایل جنسی را به همسرشان بیان کنند، در واقع به این دلیل که هیچگاه نیازشان از طرف همسرشان شناسایی و برآورده نشده است، ممکن است رو به خودارضایی بیاورند.

عامل دیگر بعد از ازدواج این است که مردانی که در دوران مجردی فیلم های پرنو را تماشا می کرده اند ممکن است بعد از ازدواج به دلیل صحنه هایی که دیده اند و در واقعیت تکرار نمی شود، نتوانند ارتباط جنسی صحیح را داشته باشند. معمولا دیدن فیلم های پرنو ، روابط جنسی غیر عادی و غیر طبیعی، می تواند در نوع ارتباط جنسی واقعی افراد تاثیر منفی خود را بگذارد. زیرا تمام مسایلی که در این فیلم ها هستند غیر واقعی می باشند و ممکن است که انتظار یک مرد از همسرش را بسیار بالا ببرد و همین امر ممکن است حتی روحیه زن را بسیار آزرده خاطر کند و اعتماد به نفسش را از او بگیرد.

زنانی که از نظر جنسی سرد هستند و خیلی تمایلی به برقراری ارتباط جنسی با همسرشان را ندارند، ممکن است همسرشان را غیر مستقیم به خودارضایی تشویق نمایند.

زنانی که شاغل هستند و به صورت تمام وقت خارج از منزل هستند ممکن است به دلیل خستگی بالا و نداشتن انرژی از انجام اعمال جنسی روی برگردانند. این عمل نیز مرد را به سمت خودارضایی سوق می دهد.

مردانی که زودانزالی دارند اگر درمان نشوند و یا از طرف همسرشان پذیرفته نشوند و مدام در مقابل اعتراض های همسرشان قرار گیرند ممکن است که از برقراری ارتباط جنسی با همسرشان ممانعت کنند و دست به خودارضایی بزند.

چه کمکی؟

برای یک خانم لازم و ضروری است که از عوامل موثر بر ایجاد خودارضایی همسرش مطلع باشد. اگر این اطلاعات اولیه را داشته باشیم می توانیم به راحتی از بروز آنها جلوگیری نماییم. اما اگر یک خانم با این مساله روبرو شد و متوجه خودارضایی همسرش شد، چه باید انجام بدهد؟

مردانی که قبل از ازدواج خودارضایی داشته باشند، اگر این کار به مدت طولانی انجام شده باشد ممکن است که در آینده در ارتباط با همسرشان به مشکل برخورد کنند

۱- سعی کنید در قدم اول به جای پرورش افکار منفی از قبیل اینکه همسرم مرا دوست ندارد و افکاری امثال این، به شناسایی علت این اتفاق بپردازید. هنگامی که علت یک رویداد مشخص باشد راحت تر می توان برای آن راهکار پیدا کرد و آن را حل کرد.

۲- از دیدن فیلم های پرنو خودداری کنید. در این فیلم ها معمولا صحنه ها و افرادی دیده می شوند که با زندگی عادی و طبیعی افراد بسیار فاصله دارند. این اتفاق می تواند توقع و انتظار زنان و مردان را از یکدیگر بالا ببرد و بع دلیل اینکه دقیقا همان حالت ها و اتفاقات را در ارتباطات جنسی واقعی خود نمی بینند ممکن است همدیگر را به ناتوان بودن محکوم کنند و همین مساله باعث دوری همسران از یکدیگر در ارتباطات جنسی می شود.

۳- اگر همسرتان از زودانزالی رنج می برد به جای اینکه او را سرزنش کنید کمکش کنید تا این مشکل بزرگش حل بشود. او را حمایت کنید و امید بدهید که با درمان پزشکی حتما مشکلش حل می شود. او را در تمام مراحل درمان حمایت کنید. متخصصان اورولوژی و روانشناسان می توانند در این حوزه درمانگران خوبی باشند.

۴- اگر همسرتان اهل خواندن مطالب جنسی است، از او بخواهید که این کار را ترک کند و یا در مواقعی که در کنار شما هستند این کار را انجام بدهند.
۵- لباس های زیر همسرتان نباید تنگ و از جنس های غیر نخی باشد.

۶- از همسرتان بخواهید که به روی شکم نخوابد. این حالت ممکن است که همسرتان را برای انجام خودارضایی تحریک کند.

۷- راجع به مسایل جنسی و نیازها و انتظاراتتان در این رابطه با یکدیگر صحبت کنید. نوع نیاز هم را شناسایی کنید و سعی به برآورده کردن آن داشته باشید.

۸- از وارد کردن استرس به همسرتان خودداری کنید. داشتن استرس، عمل خودارضایی را در افراد بیشتر می کند. اگر همسرتان کلا فرد مضطرب و یا پرخاشگری است با کمک یک مشاور یا روانشناس اضطراب و خشم او را کنترل کنید.

۹- ورزش کردن می تواند به تخلیه هیجانات منفی از طریق صحیح و بدون انجام خودارضایی بپردازد.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.