با تصویب شورای شهر تهران: ۱۰۰ در صد عوارض ایمنی به حساب سازمان آتش‌نشانی واریز می‌شود


با تصویب شورای شهر تهران: ۱۰۰ در صد عوارض ایمنی به حساب سازمان آتش‌نشانی واریز می‌شود

  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی ,شورای شهر تهران
سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص تبصره‌های مصوب جلسه امروز شورای شهر توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در جلسه امروز شورای شهر بحث تصویب سقف درآمدی شهرداری در شش حوزه مأموریتی روی میز بررسی قرار گرفت. 

به گزارش ایسنا، علی اعطا ظهر امروز با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح جزییات جلسه امروز شورای شهر پرداخت و گفت:

 

وی با بیان اینکه در این جلسه تنها سطح کلان بودجه بررسی شد و بررسی کد و ردیف‌های بودجه به جلسه بعدی موکول شد، گفت: در این جلسه چند مصوبه داشتیم که به تشریح اهم آنها می پردازیم و در این جلسه شهرداری موظف شد در اجرای مأموریت‌های محوله در سال ۹۷ به میزان ۵ درصد قیمت‌ تمام شده خدمات را کاهش دهد.

 

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری موظف شد در راستای چابک سازی سازمان‌ها و شرکت‌ها از طریق ده درصد واحدهای سازمانی که عناوین شغلی غیر مصوب دارند، نسبت به چابک سازی سازمان اقدام کنند، گفت: در حوزه نظارت نیز شهرداری مکلف شد عملکرد بودجه را از طریق یک سامانه در اختیار شهروندان و اعضای شورای شهر قرار دهد تا زمینه نظارت همگانی فراهم شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در سال ۹۱ شورای شهر وقت، مصوبه‌ای در خصوص اخذ عوارض ایمنی از ساختمان‌ها داشته است گفت: این موضوع  در یکی از تبصره‌های امروز نیز دیده شد اما در این تبصره قید شد که ۱۰۰ در صد عوارض ایمنی به حساب سازمان آتش‌نشانی واریز شود تا این سازمان نیز هزینه را صرفا صرف احداث ایستگاه و خرید تجهیزات کند.

 

اعطا افزود: در یکی از تبصره‌ها نیز شهرداری موظف شد در آمد حاصله از وصول جرائم را برای حفظ و گسترش فضای سبز  در چند منطقه کم برخودار با اولویت خرید باغات صرف کند؛ چرا که در این مناطقی که در تبصره قید شده سرانه فضای سبز خوب نیست.

 

وی درباره اعتراضات رییس کمیسیون فرهنگی به کاهش بودجه فرهنگی پایتخت گفت: دقت داشته باشید که بودجه انقباضی بسته شده است اما هنوز هم وارد ردیف‌ها نشده‌ایم هرچند که در تبصره‌ای مشخص شد که همه معاونت‌ها و… سه و نیم درصد از درآمدهای خود را باید در راستای فرهنگ‌سازی و برای جبران کاهش بودجه معاونت فرهنگی و اجتماعی صرف کنند.

 

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه درباره چرایی رأی دادن اعضای شورای شهر به بودجه ۴۵ میلیارد تومانی در اختیار شهردار نیز تصریح کرد: فردا بعد از بررسی ردیف‌های بودجه به این سوال پاسخ می‌دهم؛ اما دقت داشته باشید که نظارت بر بودجه و تبصره‌ها وجود دارد و بحث نظارت گریزی در این بودجه ۴۵ میلیارد تومانی مطرح نیست.

 

وی افزود: یکی از مسائل چالش برانگیز جلسه امروز درباره بازپرداخت بدهی‌ها به بانک‌ها و پیمانکارا ن بود گفت:‌ در این تبصره به شهرداری مجوز داده شد تا سقف معینی نسبت به فروش و تهاتر املاک اقدام کند البته با رأی اعضای شورای شهر مقرر شد تا لیست املاک قبل از تهاتر به تایید شورای شهر برسد.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.