ای کاش کسی در دنیا متوجه این ماجرا نشود/ به دختر بچه ۱۰ ساله چه کار دارید؟!


ای کاش کسی در دنیا متوجه این ماجرا نشود/ به دختر بچه ۱۰ ساله چه کار دارید؟!

اخبار,اخبار اجتماعی,ژیمیناستیک

کم مردم دنیا را به ایران و ایرانی خندانده اید و چهره مان را بد کرده اید؟ این رفتارها بدوی و زشت و زننده چه معنایی می دهد؟

آنچه در کشور ما “خبر” ، “مسأله” و گاه حتی “بحران” می شود، بعضاً چنان شرم آور و مضحک است که هر ایرانی وطن دوستی آرزو می کند که مردم دیگر کشورها، ندانند بین ما چه می گذرد!

 

آخرین نمونه اش، جنجالی است که برخی رسانه ها با عنوان “حضور یک دختر ایرانی بی حجاب در مسابقات ژیمناستیک مالزی” به راه انداخته اند و حتی کار به رئیس فدراسیون مربوطه و حراست و وزارت ورزش و جوانان کشیده است. حرف های رئیس فدراسیون ژیمناستیک را در این باره بخوانید:

 

“متاسفانه مجبور هستیم با این قضیه برخورد انضباطی کنیم و با تصمیم کمیته انضباطی کاری که باید انجام شود را به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ خواهیم کرد. این اتفاق آنقدر منحصر به فرد است که شگفتی خود ما را نیز در بر داشته است. من فکر می‌کنم که بهتر است افراد یاد بگیرند اقداماتی را که می‌خواهند انجام دهند از حوزه‌ قانونی پیگیری کنند و بعد آن را انجام دهند.”

 

هر کس تیترهای بعضی رسانه ها و اظهارات رئیس فدراسیون را بخواند تصور می کند که فاجعه ای رخ داده است و کنجکاو می شود که بداند چه شده است؟

 

کل ماجرا این است که عکسی از یک دختر بچه ۱۰ ساله در حال انجام ورزش ژیمناستیک منتشر شده است!

 

حالا یک عده شایعه کرده اند که عکس در مسابقات مالزی گرفته شده و پدرش -که اتفاقاً رییس هیات ژیمناستیک شهرستان فردیس است – می گوید: مالزی نبوده، ارمنستان بوده، مسابقه رسمی نبوده بلکه تمرینی بوده در حاشیه یک سفر خانوادگی و مختلط هم نبوده بلکه در سالنی بوده که اتفاقاً فقط دختران در آن حضور داشتند.عکس را هم از داخل موبایل شخصی ام درآورده و بی اجازه منتشر کرده اند.

 

اصلاً مسأله این نیست که این عکس مربوط به کجاست و قضیه چه بوده است؟ دقت کنید: کل ماجرا درباره یک دختر بچه ۱۰ ساله است!

 

واقعاً خجالت آور نیست؟ احضار یک بچه ۱۰ ساله به کمیته انضباطی فدراسیون و ارجاع پرونده به حراست و وزارت ورزش و جوانان؟!

 

کم مردم دنیا را به ایران و ایرانی خندانده اید و چهره مان را بد کرده اید؟ این رفتارها بدوی و زشت و زننده چه معنایی می دهد؟ بازی کردن با روان یک کودک ۱۰ ساله ، آن هم در سطح ملی با کجای دین و انسانیت و اخلاق همخوانی دارد؟! تازه اگر اظهارات پدرش که عکس را از داخل گوشی اش درآورده و بی اجازه منتشر کرده باشند که قضیه شرم آورتر هم هست.

بد نیست گاهی وقت ها یادمان باشد که خودمان هم خانواده داریم.

 

کشور و از جمله همین ورزش، درگیر هزاران مشکل و مصیبت ریز و درشت است، آنگاه برخی رسانه ها و بعضی مسوولان، درگیر این هستند که یک دختر بچه ۱۰ ساله در خارج از کشور چه لباسی پوشیده است!

 

یکی از مصائب بزرگی که مانند طاعون بر جان ایران افتاده، واگذاشتن امور اصلی و پرداختن به موضوعات فرعی و بی اهمیت است؛ این ماجرا، فقط مشتی است نمونه خروار و خروارها!

 

دیگر نباید پرسید: “واقعاً به کجا می رویم؟” بلکه باید گفت:”واقعاً به کجا رسیده ایم؟!”

 

عصر ایران

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.