این وسایل را با خود به سفر نبرید!


این وسایل را با خود به سفر نبرید!

لوازم غیر ضروری سفر،لوازم بهداشتی سفر

هنگام سفر, تنها لوازم ضروری حمام را با خود حمل کنید

 

تشخیص اینکه چه چیزی را در چمدان سفر بگذارید، خودش هنر است! با خودتان روراست باشید: آیا تمام این لباس ها را برای هر روز مسافرتتان نیاز دارید؟ در ادامه لیستی از وسایل را آورده ایم که احتمالاً در سفر به آن ها نیاز پیدا نمی کنید و فقط حجم بار چمدان شما را زیاد می کند.
 
1. لوازم بهداشتی اضافی
تنها لوازم ضروری حمام را با خود حمل کنید. شامپو، نرم کننده، ژل شستشوی صورت، کرم بعد از آفتاب و بقیه چیزها را در ظرف های پلاستیکی ۱۰۰ میلی لیتری بریزید. اگر با هواپیما سفر می کنید، بطری های بزرگ و وسایل اضافی را در خانه بگذارید و کیف مناسبی برای حمل در کابین هواپیما تهیه کنید. یادتان باشد، در کشورها و شهرهای دیگر هم شامپو می فروشند!

۲٫ مطالعه در تعطیلات
فقط در مورد رمان های سنگین مثل «جنگ و صلح» صحبت نمی کنیم. حتی کتاب های سبک و نازک هم می تواند چمدان شما را سنگین و پر کند و فضای ارزشمندی را بگیرد. می توانید فقط یک کتاب با خود بردارید و وقتی به صفحه آخر رسیدید، آن را با کتاب کس دیگری در هتل عوض کنید. همچنین خیلی از هتل ها کتابخانه ای دارند که میهمانان می توانان از آنجا کتاب بردارند، و حتی کتاب هایشان را آنجا بگذارند. البته واضح ترین راه حل این است که کتاب کاغذی خود را کلاً کنار بگذارید و یک دستگاه ایبوک ریدر برای خود تهیه کنید. فقط حواستان باشد که آن را در استخر نیندازید!

لوازم غیر ضروری سفر،لوازم بهداشتی سفر

در سفر زیاد کتاب با خود حمل نکنید

 
3. لباس های دقیقه آخری
مسلم است که باید حداقل چند دست لباس با خود بردارید، ولی فقط لباس هایی که می دانید به آن ها احتیاج پیدا می کنید. حتماً قبل از شروع سفر همه لباس هایتان را یک بار در تن امتحان کنید تا مطمئن شوید که هنوز هم اندازه تان است و پوشیدن آن ها شما را خوشحال می کند. همیشه احتمال دارد که در عجله قبل از سفر هیجان زده شوید و لباس هایی را در لحظه آخر بخرید که بعداً بفهمید فقط فضای الکی در چمدان اشغال کرده بودند. لازم نیست حتماً لباس هایتان نو باشند، چون که هیچ کس در مقصد مسافرتی شما نمی داند که این برای بار ۲۳۶اُم است که این لباس را به تن کرده اید!

 لوازم غیر ضروری سفر،لوازم بهداشتی سفر

حتماً قبل از شروع سفر همه لباس هایتان را یک بار در تن امتحان کنید

 
4. وسایل ارزشمند
حتی اگر هتل شما دارای گاوصندوق و نگهبانی ۲۴ ساعته است، باز هم احتمال زیادی وجود دارد که دارایی های ارزشمندتان گم شود یا به سرقت برود. فقط چون که آدم هوشیاری و حواس جمعی هستید به این معنی نیست که هیچ وقت چیزی را گم نمی کنید. وسایل ارزشمند یا مهم را در کشوی جواهرات خانه تان بگذارید. ارزشش را نداردکه آن ها را با خود به سفر ببرید. 

لوازم غیر ضروری سفر،لوازم بهداشتی سفر

هنگام سفر رفتن, وسایل ارزشمند یا مهم را در کشوی جواهرات خانه تان بگذارید

 
5. کتابچه راهنمای سفر
کتابچه راهنما با مطالب عالی و جذابی مثل «راهنمای تصویری سفر به کشورهای جهان» که دارند مرجع بسیار خوبی هستند، ولی آن ها را روی میز قهوه خوری خانه تان رها کنید. اگر می خواهید، آن ها را روی ایبوک ریدر خود دانلود کند. یا اگر حتماً می خواهید کاغذ همراه ببرید، فصل ها و صفحات مرتبط را کپی بگیرید و هر وقت که استفاده تان از هر صفحه به پایان رسید، آن ها را دور بریزید تا حجم بار خود را سبک کنید.

۶٫ اتو مو و صاف کننده مو
شاید برای بیرون رفتن در خیابان، استفاده از صاف کننده مو جزء ضروریات باشد. ولی در تعطیلات اینطور نیست! صفحات داغ صاف کننده مو را خانه بگذارید و در سفر کمی به موهای خود آزادی دهید. موهای ژولیده و پریشانی که هنگام بیرون آمدن از دریای ساحل پیدا می کنید به همراه لباس گلداری که به تن دارید، کلاس خاص خود را دارد.

 لوازم غیر ضروری سفر،لوازم بهداشتی سفر

در سفر کمی به موهای خود آزادی دهید

 
7. حوله
 استاندارد بیشتر هتل ها به گونه ای است که حوله هایی را در اختیارتان قرار می دهند، پس حوله های شخصی خود را روی درب یکی از اتاق های خانه تان آویزان کنید. مشکل اصلی حوله های ساحلی است، چون که شاید دلتان نیاید حوله سفید پرزدار هتل را پر از شن و ماسه کنید. راهکار مناسب استفاده از حوله های مسافرتی میکروسکوپی مایکروفایبر است که آب را به خوبی جذب می کند و به سرعت خشک می شود.
 
8.  غذا و نوشیدنی مورد علاقه تان
پیدا کردن یک فنجان چای خوشمزه در کشوری مثل فرانسه دشوار است، پس شاید هوس کنید تعداد زیادی چای کیسه ای با خود همراه ببرید. ولی اگر جدی بخواهیم بگوییم، بی خیال! شما دارید به تعطیلات می روید. در فرهنگ جدید و ناشناخته ای که به آن سفر می کنید غوطه ور شوید. کسی چه می داند، شاید غذاها و نوشیدنی های مورد علاقه جدیدی در سفر پیدا کنید.

لوازم غیر ضروری سفر،لوازم بهداشتی سفر

با غذا و نوشیدنی های جدید در سفر آشنا شوید

 
9. پیراهن های رسمی
شاید موقعیتی در سفر پیش بیاید که پیراهن دارای یقه و سرآستین سفید مورد نیاز شود، مثلاً شام خوردن زیر ستاره ها در تراس پشت بام هتلی شش ستاره در دوبی! ولی واقعاً غیر ممکن است که رسمی ترین لباس هایتان را بتوانید در سفر کاملاً تر و تمیز نگه دارید. از تی شرت و پیراهن های غیر رسمی استفاده کنید که بتوان به راحتی آن ها را تا کرد و بلافاصله پوشید. اگر واقعاً مجبور هستید که لباس های رسمی با خود بیاورید، بررسی کنید که هتل شما تجهیزات خشک شویی و اتوکشی داشته باشد، وگرنه رسمی لباس پوشیدنتان کاملاً بی نتیجه خواهد بود.

 

منبع: bartarinha.ir

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.