ایلدریم: هدف عملیات عفرین پاکسازی منطقه از تروریست‌ها است


ایلدریم: هدف عملیات عفرین پاکسازی منطقه از تروریست‌ها است

اخبار,اخبار بین الملل,ایلدریم

نخست وزیر ترکیه پس از اعلام آغاز عملیات زمینی در عفرین توسط رئیس جمهور این کشور در اظهاراتی اعلام کرد: هدف عملیات عفرین پاکسازی منطقه از تروریست‌ها است.

به گزارش مهر به نقل از آناتولی، بنعلی ایلدریم نخست وزیر ترکیه امروز شنبه و مدت کوتاهی پس از اعلام آغاز عملیات زمینی ترکیه در عفرین توسط رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور در سخنانی گفت: تروریست‌ها می گویند که عملیات ترکیه علیه کُردها است؛ این حرف تماماً دروغ است. بیش از ۳۵۰ هزار نفر از مردم منطقه عفرین از خشونت های تروریست های پ‌ک‌ک، پ‌ی‌د، داعش و وای‌پی‌جی فرار کرده و به ترکیه پناه آورده اند.

 

نخست وزیر ترکیه ادامه داد: هدف این عملیات نیز پاکسازی منطقه از این تروریست ها است. همچنین دفع تمام حملات تروریستی است که از منطقه عفرین به کشورمان انجام می شود.

 

بنعلی ایلدریم در ادامه افزود: (در رابطه با عملیات عفرین) مهمترین هدف ما تامین امنیت مالی و جانی در استان های مرزی جنوبی کشور مان است. هیچ کسی این وضعیت را بی اهمیت نپندارد.

 

 ———–

 

جنگنده‌های ترکیه اهدافی را در عفرین هدف قرار دادند

اخبار,اخبار بین الملل,جنگنده‌

آناتولی از هدف قرارگرفتن اهدافی در شهرک عفرین واقع در شمال سوریه توسط جنگنده های این کشور خبر داد.

به گزارش مهر، خبرگزاری آناتولی لحظاتی پیش اعلام کرد که جنگنده های نیروی هوائی این کشور به حمله هوائی به اهدافی در شهرک عفرین واقع در شمال سوریه مبادرت ورزیده اند.

 

به گزارش آناتولی، جنگنده های ارتش ترکیه با عبور از حریم هوائی شهرهای هاتای و ریحانلی وارد حریم هوائی سوریه شده و چند برج دیده بانی متعلق به کُردهای وای‌پی‌جی در این منطقه را هدف قرار داده اند.

 

این خبرگزاری همچنین در خبری فوری اعلام کرد که ورود بخشی از یگان های موسوم به ارتش آزاد سوریه به مناطق تحت کنترل کُردهای وای‌پی‌جی در عفرین نیز آغاز شده است.

 

این در حالیست که دولت سوریه پیشتر درباره نقض حریم هوائی و تمامیت ارضی این کشور توسط ترکیه هشدار داده و این اقدام آنکارا را «تجاوز» نامیده بود.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.