اگر این نشانه‌ها را دارید، وقت ازدواج‌تان است

اگر این نشانه‌ها را دارید، وقت ازدواج‌تان است

 

زمان ازدواج

مهمترین چیز در ازدواج، پیدا کردن یک شریک زندگی ایده آل است

آیا شما هم جزو افرادی هستید که فکر می کنند وقت ازدواج شان فرا رسیده اما هنوز هم شک دارند؟ این احساس طبیعی است! در واقع تنها شما نیستید که همچین حسی دارید، عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند شما را در گرفتن این تصمیم مردد سازند. اما به طور کل اگر نشانه هایی که در ادامه مطلب گفته شده در شما وجود دارد، بدانید که وقت ازدواج تان فرا رسیده است.

شما شریک زندگی ایده آل تان را پیدا کرده اید 

مهمترین چیز در ازدواج، پیدا کردن یک شریک زندگی ایده آل است. قبل از آنکه به فکر چیزهای دیگری باشید، باید بدانید که آیا فردی که در مقابل شما قرار دارد، همان آدمی است که دوست دارید یک عمر کنارش زندگی کنید؟ شاید فکر کردن به مراسم عروسی و خرید جهیزیه و خانه برایتان رویایی باشد اما همه آنها در کوتاه مدت تمام می شوند و آنچه برای شما می ماند، شریک زندگی تان است. بنابراین لازم است که در مورد حس قلب خود و احساس او نسبت به خودتان اطمینان حاصل کنید.

خوشگذرانی های قبل دیگر شما را شاد نمی کنند 

این بدان معنی نیست که افرد متاهل خوشگدرانی نمی کنند، بلکه منظور ما نوع خوشگذرانی است. اگر بیرون رفتن های هر روز با دوستان تان دیگر شما را مانند قبل شاد نمی کند، بدین معنی است که شما باید سبک زندگی تان را تغییر دهید. پس از ازدواج دیگر شما نمی توانید مانند گذشته هر شب بیرون بروید یا ساعت ها وقت تان را پای آینه و صرف آرایش و حاضر شدن کنید. دیر آمدن به خانه نیز دیگر معنایی نخواهد داشت. بلکه شما مسئولیت های بیشتری خواهید داشت که دست و پای شما را برای بسیاری از کارها می بندد. پس اگر حوصله تان از خوشگذرانی های دوران مجردی سر رفته، بهتر است که به ازدواج فکر کنید.

پس انداز دارید 

این مورد یکی از مهمترین موارد برای ازدواج است. ازدواج کردن خرج دارد. اجاره خانه، خرج خورد و خوراک، بچه دار شدن… نیاز به پول دارد بنابراین شما باید قبل از ازدواج حتما مقداری از پول تان را پس انداز کنید زیرا هزینه های ازدواج غیر قابل پیش بینی ست و ممکن است که برایتان دردسرساز شود.

شما شغلی مناسب دارید 

همان قدر که داشتن پس انداز برای ازدواج مهم است، داشتن یک شغل مناسب نیز از ضروریات است، شغلی که به کمک آن بتوانید از پس هزینه های سنگین زندگی متاهلی برآیید. با داشتن یک شغل ایده آل، اعتماد به نفس شما نیز افزایش می یابد و قادرید برای ادامه مسیر زندگی تان برنامه ریزی کنید. کار شما باید انگیزه و اشتیاق تان باشد. اما اگر شغلی داشته باشید که با وجود سختی و ساعات کاری زیاد حقوق قابل توجهی دریافت نکنید، به مرور فرسودگی و ناامیدی به سراغ تان خواهد آمد که این امر بر زندگی مشترک تان نیز تاثیری منفی خواهد گذاشت. بنابراین اگر به فکر تشکیل خانواده هستید، به دنبال شغلی با درآمد قابل قبول باشید.

با دیدن بچه ها ذوق می کنید 

آیا شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که با دیدن بچه دلشان می لرزد و قربان صدقه شان می روند؟ یا جزو آنهایی که با شنیدن گریه بچه، رستوران را ترک می کنند؟ اگر در دسته اول جای دارید، نشانه آن است که شما برای یک زندگی مشترک آماده اید. کودکان سمبلی از زندگی مشترک هستند، بنابراین اگر جذب آنها می شوید یا با دیدن آنها آرزو می کنید که روزی مادر یا پدر شوید، زمان آن است که به ازدواج جدی تر بیاندیشید.

برای روز عروسی تان برنامه ریزی کرده اید 

یکی دیگر از علائمی که نشان می دهد شما به ازدواج علاقه دارید، تصورات ذهنی تان است. آیا برای روز عروسی تان، مدل کیک، لباسی که باید بپوشید، میهمان هایی که باید دعوت کنید و غذا… برنامه ریزی کرده اید؟ یا این که ایده های زیبایی که می بینید را دوست دارید برای جشن خود پیاده کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، نشاندهنده آن است که شما به ازدواج فکر می کنید. بنابراین اگر عواملی که در بالا گفته شده را دارید، نه در تصورات تان که جدی تر به آن بیاندیشید.

تجربه لازم را دارید 

منظور از تجربه این نیست که شما در گذشته ازدواج کرده یا بچه داشته باشید، بلکه شما باید حداقل های یک زندگی مشترک را بلد باشید. باید بدانید که با جنس مخالف چگونه برخورد کنید، یا در مواقع ناراحتی و دعوا چگونه فضا را آرام کنید و… در غیر این صورت زندگی مشترک تان در عرض چند سال خسته کننده و یکنواخت خواهد شد. واجب نیست که تمام مهارت ها را از بر باشید، کمی تجربه هم می تواند شما را برای یک ازدواج موفق آماده کند.

فداکاری می کنید 

زندگی مشترک بدون فداکاری دوامی ندارد. زمانی که شما قدم به زندگی جدیدی می گذارید، باید دور بسیاری از علاقمندی هایتان را خط بکشید. این فداکاری ها شامل کارهای کوچکی از انتخاب رنگ پرده اتاق تا تصمیمات بزرگ تر مانند انتخاب محل زندگی، هستند که شما باید آنها را بپذیرید، البته اگر می خواهید که زندگی تان دوام داشته باشد.

نه تنها برای همسر، بلکه برای فرزندتان نیز باید فداکار باشید. به عنوان مثال در وهله اول شما بدن خود را فدای فرزندتان می کنید. بدین معنی که قبول می کنید تناسب اندام تان بهم بریزد اما در ازای آن صاحب یک فرزند شوید یا در مراحل بعدی از بیرون رفتن با دوستان تان، تنها به دلیل رسیدگی به کودکتان، بگذرید. بنابراین اگر فکر می کنید که خودتان مهمتر از دیگران هستید و گذشت در زندگی شما جایی ندارد، برای ازدواج دست نگه دارید.

مستقل هستید 

درست است که شما یک زندگی مشترک را آغاز می کنید اما این بدین معنی نیست که وابسته شوید طوری که از پس کارهای خودتان هم برنیایید. استقلال برای هر فردی، در هر مرحله از زندگی، واجب است. بنابراین اگر هنوز احساس می کنید که خودتان را نمی شناسید، نیازهایتان را نمی توانید به تنهایی برآورده کنید یا این که از پس زندگی تان بر آیید، بهتر است که برای ازدواج عجله کنیدست نگه دارید.

منبع: برترینها

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.