اپل دستکش هوشمند چند منظوره ساخت+تصاویر


اپل دستکش هوشمند چند منظوره ساخت+تصاویر

اپل یک دستکش پارچه‌ای هوشمند که قادر به اندازه‌گیری فشار خون است، توسعه داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، کمپانی”Patently Apple” گزارشی در مورد یک پتنت جدید ساخت شرکت اپل برای سنجش فشار خون منتشر کرده است.

 

بنابر اطلاعاتی که گفته شده این دستکش می‌تواند بر سلامت افراد و فشارخون آنها نظارت داشته باشد.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,اپل

 

فشار خون(Blood pressure) به مقدار فشاری گفته می‌شود که توسط خون در جریان، به دیوارهٔ رگ‌ها وارد می‌آید و یکی از علائم حیاتی است. فشار یک مفهوم فیزیکی است، مقصود از فشار اشاره به «قدرت» یک مایع متحرک است. فشار خون در نواحی نزدیک قلب، بیشتر و نسبت به فاصله گرفتن از قلب کمتر می‌شود.

 

هر داده‌ای که از دستکش جمع‌آوری می‌شود به لپ‌تاپ، تلفن یا دستگاه دیگر کاربر منتقل شود. علاوه بر اندازه‌گیری فشار خون، پتنت سنجش فشار خون جدید، قادر به اندازه‌گیری ضربان قلب و “تنفس فیزیولوژیک” نیز است.

 

تنفس فیزیولوژیک(respiration) در علم فیزیولوژی به عمل انتقال اکسیژن از هوای آزاد به سلول‌ها به وسیله بافت‌ها و انتقال دی‌اکسید کربن در مسیر برعکس گفته می‌شود و به صورت قراردادی بیولوژیست‌ها این عمل را تنفس فیزیولوژیک(به انگلیسی: respiration) می‌نامند و این عمل نباید با نفس کشیدن اشتباه گرفته شود.

 

شرکت اپل بسیار بر توسعه فناوری‌های سلامت تمرکز کرده است و این بسیار تحسین برانگیز است. جزئیات بیشتر این دستکش این هفته منتشر خواهد شد.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,اپل

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,اپل

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.