اولین چاپگر سه بعدی جهان با توانایی چاپ در شرایط خلاء ساخته شد

اولین چاپگر سه بعدی جهان با توانایی چاپ در شرایط خلاء ساخته شد

اولین چاپگر سه بعدی جهان با توانایی چاپ در شرایط خلاء ساخته شد

 

چاپگر سه بعدی جهان با توانایی چاپ,کارکرد اولین چاپگرهای سه بعدی جهان

با استفاده از این چاپگر سه بعدی در شرایط مافوق خلاء آلیاژ‌های پلیمری چاپ کنند

 

یک شرکت تولیدی با ساخت و استفاده از چاپگر سه بعدی که می تواند در شرایط دشوار و شبیه به فضا مورد استفاده قرار بگیرد، نام خود را در تاریخ ثبت کرد.

 

براساس گزارش ساینتیفیک امریکن، شرکت Made in Space موفق شدند با استفاده از این چاپگر در شرایط مافوق خلاء آلیاژ‌های پلیمری چاپ کنند و امیدوارند این فناوری جدید امکان طراحی و ساخت فضاپیماهای پیشرفته تر و تلسکوپ های فضایی پیچیده تر را فراهم آورد.

 

شرکت پشتیبان این پروژه که آرچی‌نات نام دارد، در سال ۲۰۱۰ به عنوان شرکتی فضایی متخصص در زمینه تولید چاپگرهای سه بعدی قابل استفاده در شرایط خلاء فضا تاسیس شد. این شرکت تاکنون توانسته امکان پذیر بودن چاپ قطعات در شرایط خلاء را به نمایش بگذارد.

 

این شرکت در سال ۲۰۱۰ تعدادی ابزار را در ایستگاه فضایی بین المللی چاپ کرد،‌از جمله ابزاری که فضانوردان می توانستند از آنها در فعالیت های روزانه خود استفاده کنند و در صورت نیاز به آنها لازم نبود که تا ارسال محموله بعدی از زمین انتظار بکشند. درحال حاضر دو چاپگر سه‌بعدی در ایستگاه فضایی وجود دارند اما هیچ یک از آنها تاکنون نتوانسته اند حریم امن ایستگاه را رها کرده و شرایط خلاء شدید و نوسان دمایی بیرون از آن را تجربه کنند.

 

محققان برای شبیه سازی شرایط خلاء، چاپگر جدید خود را در مخزنی حرارتی و خلاء مورد آزمایش قرار دادند و توانستند در این شرایط آلیاژی به طول ۸۵ سانتیمتر را چاپ کنند.

 

با این همه چاپ سه بعدی تنها بخشی از این پروژه بلند‌ پروازانه‌ است. آرچی نات فناوری چاپ سه بعدی را با بازوهای روباتیکی که برای سرهم‌ بندی قطعات چاپ شده توسط چاپگرها مورد استفاده قرار می گیرند، تلفیق شده است و همین ترکیب می تواند رویکرد بشر در اکتشافات فضایی را متحول سازد.

 

این شرکت امیدوار است در آینده بتواند سازه هایی بزرگ را در فضا بنا کند و زمینه ساخت تلسکوپ های بزرگتر را در فضا فراهم آورد. تلسکوپ هایی غول پیکر که بتواند نشانه های وجود حیات را با دقتی بی سابقه رصد کند. 

 

مرحله بعدی این پروژه آزمایش عملکرد تلفیقی چاپگر و بازوهای روباتیک و انجام پروازی آزمایشی به مدار زمین است و در صورت موفقیت، این فناوری در اواسط ۲۰۲۰ به فضا فرستاده خواهد شد.

 

منبع : hamshahrionline.ir

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.