اوجاقی اولین رزمی کار تیم ملی فوتبال نیست/ تکرار یک تجربه موفق


اوجاقی اولین رزمی کار تیم ملی فوتبال نیست/ تکرار یک تجربه موفق

  اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی ,اوجاقی و کی‌روش
انتخاب حسین اوجاقی برای آماده سازی ملی پوشان فوتبال، دومین تجربه کارلوس کی‌روش برای استفاده از رزمی‌کارها در تیم ملی ایران است. 

به گزارش ایسنا، جدیدترین عضو کادرفنی تیم ملی فوتبال از جامعه ووشو است. حسین اوجاقی که اکنون هدایت تیم ملی ووشو ایران را بر عهده دارد، با درخواست کی‌روش از در آماده سازی تیم ملی با سرمربی پرتغالی همکاری می‌کند.

 

اوجاقی به عنوان یکی از پر افتخارترین ووشو کاران دنیا، با هدف مشخصی به تیم ملی اضافه شده است و برخلاف تصور طرفداران و اهالی فوتبال، این نخستین باری نیست که کی‌روش از یک رزمی کار برای آماده سازی تیمش استفاده می‌کند.

 

چهار سال قبل هم، کی‌روش از مهدی صفایی قهرمان کیک بوکسینگ ایران و جهان کمک گرفت. صفایی بعد از دوران حرفه‌ای، باشگاهی برای پرورش بادیگارد راه‌اندازی کرده و تخصص زیادی در این زمینه دارد.

 

 صفایی درباره نوع همکاری خود با تیم ملی گفته بود: بسیاری از باشگاه‌های جهان از قهرمان‌های رزمی استفاده می‌کنند. به خاطر درگیری‌هایی که در این رشته و فوتبال وجود دارد می‌توانیم با آموزش شیوه‌های فرار و رفلکس میزان آسیب‌دیدگی بازیکنان را در برخوردها کاهش دهیم.

 

به گفته صفایی در رشته‌های رزمی واکنش‌ها به بازیکنان آموزش داده می‌شود و با افزایش روحیه و خودباوری در ورزشکاران به، ضریب موفقیت آنها بیشتر می‌شود.

 

نتایج تدابیر کی‌روش در دوره گذشته جام جهانی را می‌توان در دیدار ایران با نیجریه، آرژانتین و بوسنی مشاهده کرد که بازیکنان تیم ملی در تعداد زیادی از صحنه‌های دو به دو موفق ظاهر شد.

 

در این دوره هم هدف از حضور اوجاقی، آموزش صحیح حرکات سرعتی، استقامتی، افزایش انگیزه و روحیه بازیکنان اعم از بازیکنان مصدوم و … است. همان طور که پیش از این کی‌روش هم گفته بود در اردوهای یک روزه تیم ملی بعد از هر مسابقه باشگاهی، فشاری به بازیکنان وارد نمی‌شود و فقط بازیکنان از نظر روحی و روانی آماده می‌شوند.  

 

بدون شک اوجاقی با کارنامه پر و پیمان خود بهترین گزینه برای هدفی است که کی‌روش دنبال می‌کند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.