انفجار ۳ بمب در ایالت ناآرام راخین در میانمار


انفجار ۳ بمب در ایالت ناآرام راخین در میانمار

  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل ,میانمار
به گفته پلیس میانمار، سه بمب امروز (شنبه) در شهر “سیتوه” در ایالت ناآرام راخین در شمال غرب میانمار منفجر شد و یک پلیس جراحت سطحی دید. مقام‌ها در حال تحقیق درباره عوامل آن هستند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این انفجارها تنها سه روز پس از آن رخ می‌دهد که انفجاری مهیب در شهر “لاشیو” واقع در شمال شرق میانمار موجب کشته شدن دو کارمند بانک و زخمی شدن ده‌ها تن از مردم شد.

 

گفته می‌شود این شهر محل درگیری گروه‌های شبه‌نظامی با ارتش میانمار است.

 

سیتوه مرکز ایالت بحران‌زده راخین است و سال گذشته حمله‌ای منتسب به شبه‌نظامیان مسلمان راخین موجی از حملات نظامی را به دنبال داشت و موجب شد تا ۶۸۸ هزار تن به سمت بنگلادش فرار کنند. بسیاری از آنها کشته، مورد تجاوز قرار گرفته و یا به دست سربازان و پلیس میانمار به آتش کشیده شدند.

 

یکی از بمب‌ها راس ساعت ۴:۳۰ دقیقه صبح امروز به وقت محلی در پشت ساختمان تین مائونگ سو، وزیر کشور میانمار منفجر شد. او یکی از مقام‌های عالی‌رتبه در دولت محلی است. دو بمب دیگر هم در نزدیکی دادگاه عالی میانمار و دفتر ثبت اراضی منفجر شد.

 

سخنگوی پلیس میانمار گفت: مظنونانی وجود دارند اما اکنون زمان حرف زدن نیست. پلیس تلاش دارد با تحلیل ساختار بمب‌ها درباره مظنون‌ها اطلاعات جمع‌آوری کند. همچنین سه بمب منفجر نشده هم در این شهر کشف شد. تدابیر امنیتی به شدت افزایش یافته است.

 

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسوولیت انفجارهای امروز را بر عهده نگرفته است. تنش‌ها از اواسط ژانویه در ایالت راخین بالا گرفته است. در آن زمان پلیس میانمار هفت تن از معترضان را به ضرب گلوله کشت و ۱۲ تن دیگر را در بخش شمالی این ایالت زخمی کرد.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.